|
KSZTAŁTOWANIE KAPITAŁU LUDZKIEGO W ORGANIZACJI
BIAŁASIEWICZ M. RED. wydawnictwo: WYD UN SZCZECIN, 2013, wydanie Icena netto: 30.30 Twoja cena 28,79 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Kształtowanie kapitału ludzkiego w organizacji
Kategoria pracy stanowi przedmiot zainteresowań wielu nauk i w sposób właściwy do
ich przedmiotu badań jest interpretowana. Na gruncie nauk ekonomicznych pojęcie pracy
przeszło ogromną ewolucję, a na zawarty w tym czynniku kapitał zwracało uwagę wielu
ekonomistów. O tym, że wiedza, umiejętności i zdrowie powinny być rozwijane i
traktowane jako kapitał obecny w człowieku, pisało wielu, ale dopiero w latach 60. XX
w. kapitał ludzki został na stałe wprowadzony do ekonomii jako czynnik produkcji.
Opracowanie to przedstawia specyfikę koncepcji zarządzania kapitałem ludzkim
we współczesnych organizacjach i jednocześnie stanowi przesłankę do dalszych badań.
Przyszłe kierunki dociekań naukowych będą zorientowane na pomiar kapitału
ludzkiego, zarządzanie bazujące na kompetencjach i zarządzanie kapitałem
intelektualnym.
Wstęp
Rozdział 1
Od pracy do kapitału ludzkiego - ewolucja podejścia
1.1. Istota i rozumienie pracy
1.2. Ewolucja podglądów na rolę człowieka w procesie pracy
Rozdział 2
Współczesna koncepcja kapitału ludzkiego
2.1. Pojęcie kapitału ludzkiego
2.2. Kapitał ludzki na poziomie makroekonomicznym
2.3. Mikroekonomiczny wymiar kapitału ludzkiego
2.3.1. Kapitał ludzki w organizacji
2.3.2. Kapitał ludzki w wymiarze indywidualnym
2.4. Istota i ewolucja funkcji personalnej
Rozdział 3
Współczesne uwarunkowania kształtowania kapitału ludzkiego organizacji
3.1. Rodzaje determinant kształtowania kapitału ludzkiego
3.2. Uwarunkowania wewnętrzne
3.2.1. Strategia organizacji
3.2.2. Kultura organizacyjna
3.2.3. Struktura organizacyjna
3.3. Uwarunkowania zewnętrzne
3.3.1. Uwarunkowania ekonomiczne
3.3.2. Uwarunkowania techniczno-technologiczne
3.3.3. Uwarunkowania prawne
3.3.4. Uwarunkowania socjokulturowe
3.2.1. Globalizacja
3.4. Wpryw Unii Europejskiej na proces kształtowania kapitału ludzkiego
Rozdział 4
Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi
4.1. Istota podejścia
4.2. Powiązania strategii zarządzania zasobami ludzkimi ze strategią firmy
4.3. Modele strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi
Rozdział 5
Obszary tworzenia kapitału ludzkiego w organizacji
5.1. Pozyskiwanie kapitału ludzkiego
5.2. Ocena efektów pracy
5.3. Motywowanie pracowników
5.4. Rozwój potencjału pracy
5.5. Kształtowanie zaangażowania pracowników
5.6. Wykorzystanie zasobów wiedzy dla realizacji celów organizacji
Rozdział 6
Współczesne koncepcje kształtowania kapitału ludzkiego
6.1. Gospodarowanie kapitałem ludzkim oparte na kompetencjach
6.1.1. Pojęcie kompetencji - istota i ewolucja
6.1.2. Zarządzanie kompetencjami
6.2. Kapitał ludzki w koncepcji kapitału intelektualnego
6.2.1. Wybrane koncepcje kapitału intelektualnego
6.2.2. Wybrane modele zarządzania kapitałem intelektualnym
6.3. Intraprzedsiębiorczość w organizacjach
6.3.1. Wybrane podejścia do przedsiębiorczości
6.3.2. Proces przedsiębiorczości
6.3.3. Istota i uwarunkowania przedsiębiorczości wewnętrznej
6.3.4. Znaczenie postaw przedsiębiorczych
Bibliografia
Spis tabel i rysunków
174 strony, Format: 16.5x24.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|