|
SZTUKA W KULTURZE POSTMEDIALNEJ
WÓJTOWICZ E. wydawnictwo: KATEDRA, 2016, wydanie Icena netto: 56.25 Twoja cena 53,44 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Sztuka w kulturze postmedialnej
Książka Ewy Wójtowicz jest bardzo ciekawym spojrzeniem na
dzisiejszą sytuację nowych mediów i tworzonej za ich pomocą sztuki w kontekście
naszych oczekiwań i nadziei z lat dziewięćdziesiątych XX wieku. Autorka pyta, gdzie
jest dziś sztuka nowych mediów. Opisuje remiks i sampling jako dwie najbardziej
rozpoznawalne techniki nowej estetyki, pisze o nanoaktywizmie, zmieniającej się roli
krytyka i artysty, a także o różnych oczekiwaniach wobec odbiorcy, stającego się
użytkownikiem sztuki. Pisze o pozornym egalitaryzmie internetu. O demokratyzacji sztuki i
o jej komercjalizacji, o ekonomii uwagi i outsourcingu w sztuce, o kolektywnym autorstwie
i projektowaniu własnej tożsamości.
prof. Grzegorz Dziamski
Ewa Wójtowicz bezkolizyjnie sytuuje swoje badania pomiędzy
teorią a praktyką albo – mówiąc inaczej – czyni dobry użytek ze swojej wiedzy i
kompetencji z zakresu sztuk medialnych oraz kulturoznawczo zorientowanego medioznawstwa.
prof. Andrzej Gwóźdź
Ewa Wójtowicz – doktor nauk humanistycznych (UAM w Poznaniu), absolwentka
Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu. Autorka książki Net art (2008) oraz
kilkudziesięciu tekstów w języku polskim i angielskim publikowanych w naukowych
monografiach zbiorowych oraz czasopismach, jak m.in.: „Fragile”, „Ha!art”, „Kultura
Popularna”, „Kultura Współczesna”, „Metaverse Creativity”, „Opcje”, „Przegląd
Kulturoznawczy”. Zastępca redaktor naczelnej w redakcji „Zeszytów Artystycznych”
UAP w Poznaniu. Zajmuje się krytyką artystyczną współpracując z „Magazynem O.pl”.
Należy do Polskiego Towarzystwa Kulturoznawczego, Polskiego Towarzystwa Estetycznego oraz
do AICA. Uczestniczyła aktywnie w kilkunastu konferencjach polskich i międzynarodowych,
zajmuje się też popularyzacją zagadnień sztuki mediów. Wykłada na Uniwersytecie
Artystycznym w Poznaniu.
532 stron, Format: 12.5x19.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|