Pokolenie Y Współistnienie czy współdziałanie
Nowe zasady komunikacji międzypokoleniowej
KIM SĄ „ONI”? I CZEGO CHCĄ?
Dla niektórych dobrze wykształconymi i ambitnymi młodymi ludźmi, za pan brat z
nowymi technologiami, gotowymi zmierzyć się z całym światem i go zmieniać.
Inni widzą w nich osoby nielojalne, niecierpliwe, nieokazujące szacunku, pełne
żądań, które wcale nie uważają, że trzeba ciężko pracować, by coś osiągnąć.
Urodzeni między wczesnymi latami osiemdziesiątymi a końcem lat
dziewięćdziesiątych dwudziestego wieku, przedstawiciele generacji Y z pewnością
wywołali poruszenie w ostatnich latach.
Rodzice, nauczyciele i właściciele firm stoją przed bardzo poważnym wyzwaniem, jak
zrozumieć pokolenie, które w rzeczy samej dorastało w innym świecie, i sprawić, by
„ONI” chcieli się bardziej zaangażować w działanie.
Często jednak w swojej bezradności nie wiedzą jak to na dobrą sprawę zrobić?
Ta książka pomaga samodzielnie znaleźć odpowiedzi na to i inne jeszcze ważne
pytania.
Nie oferuje magicznej pigułki, nie wskazuje prostych trzech kroków do osiągnięcia
natychmiastowego porozumienia. Przedstawia natomiast cały szereg dobrych pomysłów,
spostrzeżeń i wyjaśnień jak sobie, z większym lub mniejszym powodzeniem, radzić.
Nie wystarczy zatrzymać się jedynie na zrozumieniu i porozumieniu. Ważna jest
jeszcze empatia. Bardzo ważna.
Podziękowania
Wstęp
Część 1.
CZYM JEST POKOLENIE?
Rozdział 1 - Przygotowanie gruntu
Rozdział 2 - Limity i ograniczenia
Rozdział 3 - Pokolenie budowniczych
Rozdział 4 - Pokolenie baby boomers
Rozdział 5 - Pokolenie X
Rozdział 6 - Pokolenie Y
Rozdział 7 - Pokolenie Z
Część 2.
DLACZEGO WSZYSCY INNI NIE MOGĄ BYĆ PO PROSTU NORMALNI TAK JAK JA?
Rozdział 8 - Osiem obszarów rozdźwięku pomiędzy paradygmatami
Część 3.
NOWE ZASADY ZAANGAŻOWANIA
Rozdział 9 - zasada numer 1
Postaw związek przed stanowiskiem
Rozdział 10 - zasada numer 2
Używaj metody macierzowej w nauczaniu
Rozdział 11 - zasada numer 3
Skup się na wyniku, a nie na procedurze
Rozdział 12 - zasada numer 4
Przyjmij rolę moderatora
Rozdział 13 - zasada numer 5
Regularnie przekazuj pozytywne opinie
Rozdział 14 - zasada numer 6
Wyznaczaj krótkoterminowe, ambitne cele
Rozdział 15 - zasada numer 7
Wykorzystaj historie, żeby powiedzieć swoje
Rozdział 16 - zasada numer 8
Wybierz zaangażowanie, a nie podporządkowanie
Zakończenie
Rekomendacje
Przypisy
Literatura uzupełniająca
172 strony, Format: 13.5x21.0cm, oprawa miękka