wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 67.20 63,84   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

WYCHOWANIE MORALNE WEDŁUG PEDAGOGIKI NEOTOMISTYCZNEJ


HOROWSKI J.

wydawnictwo: WYD UMK, 2015, wydanie I

cena netto: 67.20 Twoja cena  63,84 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Wychowanie moralne według pedagogiki neotomistycznej


Z Wprowadzenia do publikacji:

Pytanie o wychowanie moralne jest we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej jednym z najważniejszych. Dlaczego jest ważne? Dlatego, że funkcjonujemy obecnie – jak twierdzi Zygmunt Bauman – na rynku konsumenckim, który „przejął po biurokracji z czasów późnej nowoczesności zadanie adiaforyzacji: usunięcia trucizny «bycia dla» z powtórnego zastrzyku «bycia z»”, co w praktyce oznacza, że żyjemy „[w] świecie jednostek zdanych na własny spryt, starających się wzajemnie przechytrzyć i prześcignąć”. Nie trzeba zresztą być ani filozofem, ani socjologiem, aby dostrzec, że zasady liberalnej ekonomii w jej negatywnym aspekcie przenoszone są na relacje międzyludzkie, w których miejsce życzliwości, przyjaźni, troski o dobro innego człowieka zajmuje rywalizacja i walka o dobro jedynie dla siebie. […]

[…] należy powiedzieć, że ponieważ przedmiotem niniejszych badań – ze względu na ich metaprzedmiotowy charakter – są ujęcia wychowania moralnego, sformułowane w ramach neotomistycznych poszukiwań istoty wychowania moralnego, dlatego w niniejszych badaniach skorzystamy z hermeneutyki. Zastosowanie tej metody jest możliwe jednak nie dzięki uczestnictwu autorów tekstów i ich interpretatora „w jednym duchu”, ale dzięki temu, że zarówno nadawcy, jak i odbiorca poznają tę samą rzeczywistość. Ujęcia neotomistyczne nie są zatem sprowadzane do idei, które zrodziły się w czyimś intelekcie, ale są traktowane jako wyraz poznania, którego przedmiotem była istniejąca rzeczywistość. Wykładnią prezentowanego tutaj stanowiska metodologicznego jest – jak już wspomniałem – tytuł książki. Na początku roboczo zatytułowałem ją: Wychowanie moralne w pedagogice neotomistycznej. W trakcie badań zauważyłem jednak, że jest on nieadekwatny do realizowanego projektu. Traktuje on bowiem pedagogikę neotomistyczną jako subiektywne ujęcie, jako jedną z wielu propozycji wychowania moralnego, którą można zrozumieć dzięki „uczestnictwu w jednym duchu” z autorami tekstów. Tymczasem w niniejszej pracy myśl neotomistyczna nie jest rozumiana jako propozycja, idea, ale jako próba wyjaśniania rzeczywistości w jej istocie. Praca stara się uporządkować osiągnięcia myślicieli filozofujących w myśl zasad Tomasza z Akwinu, odnoszące się do poznania i wyjaśniania rzeczywistości wychowania moralnego. Stąd przyimek «w» został zastąpiony przyimkiem «według».


430 stron, Format: 15.5x22.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022