Innowacyjność usług biznesowych w podnoszeniu konkurencyjności przedsiębiorstw
Współcześnie w sektorze usług coraz większego znaczenia nabierają usługi
biznesowe. Ich rozwój wiąże się z coraz szerszym stosowaniem outsourcingu.
Autorzy podjęli próbę zidentyfikowania przejawów innowacyjności usług
biznesowych jako czynników podnoszenia poziomu konkurencyjności przedsiębiorstw oraz
motywów i zakresu korzystania z tych usług przez przedsiębiorstwa działające na
polskim rynku.
Ocenili także zasady współpracy pomiędzy podmiotami świadczącymi usługi
biznesowe i korzystającymi z tych usług oraz wskazali sposoby jej doskonalenia.
Książka jest przeznaczona dla osób zainteresowanych problematyką innowacyjności i
usług biznesowych, a także środowisk naukowych oraz podmiotów świadczących i
nabywających takie usługi.
Wstęp
1. Istota, funkcje i znaczenie usług biznesowych w polskiej gospodarce
1.1. Istota i zakres usług biznesowych
1.2. Funkcje usług biznesowych
1.3. Usługi biznesowe w polskiej gospodarce
2. Konkurencyjność przedsiębiorstw - przejawy, uwarunkowania, mierniki,
instrumenty
2.1. Istota konkurencji
2.2. Konkurencyjność jako determinanta rozwoju przedsiębiorstw
2.3. Kreowanie konkurencyjności - mierniki i instrumenty
2.4. Konkurencyjność przedsiębiorstw w Polsce w świetle wyników badania własnego
3. Innowacje jako narzędzie konkurowania w usługach
3.1. Specyfika innowacji usługowych
3.2. Innowacje w podnoszeniu konkurencyjności przedsiębiorstw
3.3. Działalność innowacyjna przedsiębiorstw usługowych w Polsce
4. Innowacyjność usług biznesowych w świetle wyników badań własnych
4.1. Oferta i strategie konkurowania firm biznesowych
4.2. Przejawy, poziom i źródła innowacyjności firm biznesowych
4.3. Cele i efekty podnoszenia innowacyjności usług biznesowych
4.4. Czynniki sprzyjające i bariery ograniczające możliwości zwiększaŞnia
innowacyjności usług biznesowych
5. Wykorzystanie innowacyjnych usług biznesowych w procesach konkurowania
5.1. Ocena poziomu innowacyjności usług biznesowych przez ich nabywców
5.2. Korzyści osiągane z nabywania usług biznesowych
5.3. Usługi biznesowe na tle innych instrumentów konkurowania
5.4. Usługi biznesowe w kształtowaniu konkurencyjności przedsięŞbiorstw
6. Współpraca przedsiębiorstw świadczących usługi biznesowe i ich klientów
6.1. Ocena dotychczasowych zasad współpracy
6.2. Czynniki sprzyjające dobrej współpracy
6.3. Czynniki ograniczające współpracę
6.4. Możliwości doskonalenia współpracy
Zakończenie
Bibliografia
206 stron, Format: 16.0x23.5cm, oprawa miękka