| 
  
 HOTELARSTWO TOM 3 DZIAŁALNOŚC RECEPCJI PODRĘCZNIK CZĘŚĆ 1
 WOLAK G. CYMAŃSKA-GARBOWSKA B. WITRYKUS D. PIETRAS J.   wydawnictwo: WSIP, 2014, wydanie Icena netto: 45.15  Twoja cena  42,89 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Działalnośc recepcji 
Hotelarstwo Tom 3 Podręcznik Część 1
Szkoła ponadgimnazjalna
 
Podręcznik realizuje treści nowej podstawy programowej. Jest przeznaczony do
kształcenia w zawodzie technik hotelarstwa w zakresie kwalifikacji T.11 (Planowanie i
realizacja usług w recepcji). 
Omawia zagadnienia dotyczące schematu organizacyjnego hotelu, roli recepcji,
bezpieczeństwa pracy w recepcji, etyki i kultury pracy, zasad komunikowania się z
gośćmi, organizacji pracy służby parterowej oraz procedur obsługi gości przez
pracowników służby parterowej. Treści teoretyczne wsparte zostały licznymi
przykładami i ilustracjami.
 
Wstęp  
 
Rozdział 1. Wiadomości wstępne dotyczące recepcji 
1.1. Schemat organizacyjny hotelu 
1.1.1. Pojęcie i elementy struktury organizacyjnej 
1.1.2. Rodzaje hotelowych struktur organizacyjnych 
1.2. Rola recepcji w hotelu 
1.2.1. Część ogólnodostępna 
1.2.2. Część funkcjonalno-dyźurna recepcji 
1.3. Bezpieczeństwo pracy w recepcji 
1.3.1. Systemy alarmowe 
1.3.2. Znaczenie ergonomii na różnych stanowiskach pracy w recepcji 
1.3.3. Czynniki uciążliwe i szkodliwe występujące w środowisku pracy w recepcji 
1.3.4. Rozwiązania zmniejszające uciążliwość pracy w recepcji 
1.3.5. Zasady ochrony przeciwpożarowej w obiekcie hotelarskim 
1.3.6. Rozwiązania proekologiczne stosowane w obiektach hotelarskich 
 
Rozdział 2. Goście hotelowi 
2.1. Misja hotelarstwa - oferowanie gościny 
2.1.1. Model gościnności 
2.2. Potrzeby gości hotelowych i ich oczekiwania 
2.2.1. Potrzeby gości hotelowych 
2.2.2. Rodzaje i typy gości hotelowych 
2.2.3. Wymagania gości hotelowych 
2.3. Etyka i kultura w obsłudze gości 
2.3.1. Odpowiedzialność etyczno-moralna 
2.3.2. Zasady dotyczące przestrzegania tajemnicy zawodowej 
2.3.3. Protokół dyplomatyczny i savoir-vivre w hotelarstwie 
2.3.4. Wizerunek hotelarza 
2.4. Zasady komunikowania się z gośćmi hotelowymi 
2.4.1. Komunikacja werbalna i niewerbalna w obsłudze gości hotelowych 
2.4.2. Zasady postępowania w trudnych i nadzwyczajnych sytuacjach zawodowych 
2.4.3. Sposoby rozwiązywania konfliktów międzyludzkich 
 
Rozdział 3. Służba parterowa w obiekcie hotelarskim 
3.1. Organizacja pracy służby parterowej 
3.1.1. Rodzaje stanowisk w służbie parterowej 
3.1.2. Zadania pracowników służby parterowej 
3.1.3. Wyposażenie techniczne 
3.1.4. Sylwetka pracownika służby parterowej 
3.2. Procedury obsługi gości przez pracowników służby parterowej 
3.2.1. Procedury powitania i pożegnania 
3.2.2. Bezpieczeństwo gości i ich mienia 
3.2.3. Opieka nad bagażem gości 
 
Bibliografia 
Słowniczek 
Kodeks etyki hotelarza 
 
168 stron, Format: 16.5x24.0cm, oprawa miękka 
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !. 
  
 |