Obsługa gości w recepcji
Podręcznik do nauki zawodu
Technik hotelarstwa. Kwalifikacja T.11.2. Technikum
Podręcznik do nauki zawodu technik hotelarstwa realizujący treści z zakresu
części 2 kwalifikacji T.11 (Obsługa gości przyjeżdżających i wyjeżdżających).
Prezentuje wiedzę i uczy umiejętności przestrzegania procedur związanych z
obsługą gości w recepcji, sporządzania związanej nimi dokumentacji, przyjmowania
płatności w różnych formach, oferowania usług dodatkowych oraz udzielania informacji
turystycznej.
Wiedza teoretyczna jest wsparta licznymi przykładami, dokumentami, ćwiczeniami i
ilustracjami wskazującymi sposoby praktycznego jej zastosowania.
Wstęp
1. Zespół recepcyjny
1.1 Zadania recepcji w obiekcie hotelarskim
1.2 Układ funkcjonalny
1.3 Wyposażenie zespołu recepcji
1.4 Struktura organizacyjna zespołu recepcji
2. Służba parterowa w obiekcie hotelarskim
2.1 Organizacja pracy służby parterowej
2.2 Zadania pracowników służby parterowej
2.3 Procedury powitania i pożegnania gości
2.4 Bezpieczeństwo gości i ich mienia
2.4.1. Opieka nad bagażem
2.4.2. Depozyt
2.4.3. Parkingi i garaże
2.5Sylwetka pracownika służby parterowej
3. Zadania recepcji właściwej
3.1 Podział stanowisk w recepcji
3.1.1. Zakresy obowiązków
3.2 Procedury obsługi gości
3.2.1. Procedura przyjęcia gości do hotelu (check in)
3.2.2. Postępowanie w trakcie pobytu gościa
3.2.3. Procedury w trakcie wykwaterowania (check out)
3.3 Dokumentacja prowadzona w recepcji
3.3.1. Zamknięcie doby w systemie informatycznym – przykładowa procedura
3.4 Współpraca recepcji z innymi komórkami organizacyjnymi hotelu
4. Zasady rozliczania kosztów pobytu gości w obiektach hotelarskich
4.1 Zasady prowadzenia rachunku hotelowego gości
4.2 Rodzaje cen usług hotelarskich
4.3 Formy płatności stosowane w sprzedaży usług hotelarskich
4.4 Procedury przyjmowania należności według form płatności
4.5 Formy gwarancji rezerwacji i zapłaty za usługi hotelarskie
4.6 Rodzaje i zasady sporządzania dokumentów potwierdzających zapłatę za usługi
5.Zasady BHP i przeciwpożarowe
5.1 Przepisy i zasady bezpieczeństwa i higieny pracy
5.2 Oznakowanie bezpieczeństwa pomieszczeń i urządzeń w obiekcie hotelarskim
5.3 Zasady BHP na stanowiskach pracy w recepcji
5.4 Szkodliwe czynniki występujące w środowisku pracy w recepcji
5.5 Sposoby ochrony przed czynnikami niebezpiecznymi i szkodliwymi występującymi w środowisku
pracy recepcji
5.6 Wyposażenie stanowiska pracy biurowej
5.7 Rozwiązania proekologiczne stosowane w obiektach hotelarskich
5.7.1. Przykładowe metody proekologicznej działalności hotelu
5.8 Znaczenie ergonomii na różnych stanowiskach pracy w recepcji
5.9 Zasady ochrony przeciwpożarowej w obiekcie hotelarskim
5.10 Zasady postępowania w razie wystąpienia pożaru
Wykaz podstawowych pojęć w językach polskim, angielskim i niemieckim
Bibliografia
112 stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka