25 dobrych praktyk zarządzania które zwiększą zyski placówki medycznej
25 dobrych praktyk zarządzania, które zwiększą zyski placówki medycznej to
publikacja, dzięki której menedżer placówki zdrowia dowie się, po jakie dobre
praktyki z innych placówek warto sięgnąć, aby podnieść efektywność zarządzanego
przez siebie gabinetu, przychodni lub szpitala i zwiększyć przychody z działalności
leczniczej.
Wśród prezentowanych praktyk menedżerowie znajdą podpowiedzi, jak wdrażać
nowoczesne systemy zarządzania, jak kupować sprzęt medyczny, jakie współpracować z
personelem, aby pozyskać jego zaangażowanie do realizacji projakościowych przedsięwzięć.
Dzięki książce pt. „25 dobrych praktyk zarządzania, które zwiększą zyski placówki
medycznej” Czytelnik pozyska praktyczne informacje, jak zarządzać gabinetem,
przychodnią lub szpitalem, aby osiągać lepsze efekty finansowe. Znajdzie w niej użyteczne
rozwiązania dostępne dla każdego typu placówki medycznej.
Z poradnika Czytelnik dowie się, jak:
- zastosować nowatorskie metody zarządzania,
- dotrzeć z ofertą do większego grona klientów,
- kupować nowoczesną aparaturę i usługi,
- współpracować z dostawcami, aby uzyskać dostęp do najlepszych ofert na rynku.
Rozdział 1. 4 wskazówki, jak bezpiecznie przechowywać dane medyczne
1.1.Wynajmij serwer dedykowany od zewnętrznego usługodawcy
1.2.Wirtualny serwer dzielony to też praktyczne rozwiązanie
1.3.Przyjrzyj się serwerom w chmurze
1.4.Lokalizacja e-dokumentacji poza siedzibą nie zawsze atutem
Rozdział 2. Umowa powierzenia chroni przed nieuczciwymi Wykonawcami
2.1. Zwracaj uwagę, komu powierzasz dane
2.2.Kluczowe zapisy w umowie powierzenia danych
Rozdział 3. Przestrzeganie standardów bezpieczeństwa poprawia jakość obsługi
pacjenta
3.1.Personel ważnym ogniwem kultury bezpieczeństwa
3.2.Kierownictwo przyczynia się do utrzymania kultury bezpieczeństwa
3.3.Menedżer ma wiele możliwości działania
Rozdział 4. Zintegrowany system zarządzania daje oszczędności
4.1.Myślenie zintegrowane procentuje
4.2.Oszczędzanie przez sumowanie
4.3.Warto dokonać oceny ryzyka zawodowego
Rozdział 5. Planowanie minimalizuje ryzyko przeszacowania kosztów
informatyzacji
5.1.Upewnij się, że angażujesz właściwe osoby
5.2.Wybierz formę systemu wdrożenia
5.3.Sprawdź, jaką cenę oferują dostawcy
5.4.Oceń, jak wdrożenie wpłynie na bieżącą pracę
Rozdział 6. Sprzętu i oprogramowania nie warto kupować na zapas
6.1. Zadbaj o stabilność systemu informatycznego
6.2. Kupując serwery i macierze, przyjrzyj się ich jakości
6.3.Wybieraj urządzenia bardziej funkcjonalne
6.4. Czas ma znaczenie także dla budżetu
Rozdział 7. 5 sposobów na uzyskanie wydajnego systemu informatycznego
7.1. Zaplanuj sprawne zarządzanie terminami wizyt
7.2.Rozważ wdrożenie e-asystentów dla lekarzy
7.3.Rozwijaj technologicznie zarządzanie kartotekami
7.4.Usprawniaj tworzenie raportów
7.5.Zapewniaj optymalne kanały komunikacji z personelem
Rozdział 8. Leasing umożliwi testy sprzętu medycznego
8.1.Leasing ułatwia dostęp do najnowocześniejszych rozwiązań
8.2.Prywatnym placówkom łatwiej leasingować
8.3.W Skierniewicach ponadto dokształcono personel
Rozdział 9. Szafa lekowa upraszcza nadzór nad szpitalną apteką
9.1. Zmiany rozpocznij od apteczki oddziałowej
9.2. Monitoring leków warto uprościć
9.3. przyszłości spojrzysz na aptekę jej własnymi oczyma
Rozdział 10. Efektywność systemu zarządzania zależy od sposobu jego wdrożenia
10.1. Wykonawcę wybieraj spośród personelu lub zlecaj innym
10.2. Niska cena wdrożenia nie gwarantuje efektywnego systemu
10.3. Bądź gotowy na sukces, ale też na porażkę
Rozdział 11. Zawarcie w umowie najmu precyzyjnych zapisów chroni przed
niepotrzebnymi wydatkami
11.1. Sprawdź, jakie obowiązki musisz spełnić, zanim podpiszesz
11.2. Wybierz lokal dostosowany do potrzeb
11.3. Umowa najmu powinna zawierać równościowe zapisy
11.4. W umowie trzeba jednoznacznie opisywać jej warunki
Rozdział 12. Badania satysfakcji pacjenta podpowiadają, jak zbudować ofertę
usług
12.1. Chcesz zmienić ofertę, zapytaj pacjenta czego potrzebuje
12.2. Podstawą kwestionariusza jest dobrze sformułowane pytanie
12.3. Wnikliwie analizuj odpowiedzi
12.4. Użyj tej metody, która jest najlepsza dla placówki
Rozdział 13. Zdalna konsultacja sposobem na usprawnienie współpracy z
pacjentem
13.1. Telemedycna daje więcej możliwości
13.2. 5 sposób unikania kolejek do lekarza
13.3. Przyszłością są całodobowe centra monitoringu pacjenta
Rozdział 14. Zmianę nawyków personelu można zainicjować pilotażem
14.1. Na początku jest zawsze opór
14.2. Przeprowadź pilotaże z udziałem animatorów zmian
14.3. Menedżer-dyrektor jest liderem zmiany
14.4. Animatorzy zmian rozbijają twarde głowy
14.5. Podczas zmiany bądź wśród personelu
14.6. Pierwsze sukcesy zmotywują do dalszego działania
Rozdział 15. Lean Healthcare optymalizuje straty w placówce
15.1. Lean – metoda na zysk przez porządkowanie
15.2. Dbaj, aby było sprawniej i efektywniej
15.3. Określ cel, zanim zastosujesz metodę
15.4. Pomyśl o koncepcji łańcucha wartości w ochronie zdrowia
Rozdział 16. Wybierz konsultanta do wdrożenia systemu jakości, a zyskasz
pewność, że jest on optymalnie opracowany
16.1. Zewnętrzny konsultant może dostrzec więcej, ale nie wszystko
16.2. Optymalizacja optymalizacji nierówna
16.3. Realizacja programu to wspólna praca
Rozdział 17. Nie wprowadzaj programu naprawczego, jeśli obejmuje tylko
wynagrodzenia
17.1. Menedżer nie wypełni luki pokoleniowej
17.2. Programy naprawcze nie mogą obejmować tylko wynagrodzeń
17.3. Warunki pracy negocjuj także z najlepszymi
Rozdział 18. Zarządzanie zasobami ułatwia organizację pracy
18.1. Zarządzanie operacyjne – miara skuteczności menedżera
18.2. Zorientowany na zasoby menedżer wie, czym dysponuje
18.3. Skuteczny menedżer dzieli się informacjami
18.4. Nie bój się pionierskich rozwiązań
Rozdział 19. Benchmarking skutecznie wspomaga procesy decyzyjne
19.1. Menedżerskie czynniki sukcesu
19.2. Benchmarking podpowiada rozwiązania
19.3. Korzyści z analizy porównawczej
19.4. Ucz się na cudzych błędach
19.5. Celem benchmarkingu nie jest szpiegostwo
Rozdział 20. Skoordynowana opieka medyczna obniża koszty obsługi pacjenta
20.1. Strategia medyczna usprawnia działanie personelu
20.2. Pacjent ma od razu dostęp do wielu lekarzy
20.3. Szpital wydaje mniej, bo leczy krócej i bezpieczniej
Rozdział 21. Wdrażając do oferty pakiety abonenckie, zwiększysz przychody
dla placówki
21.1. Klienci abonamentów szukają w sąsiedztwie
21.2. Buduj partnerstwa z rynkowymi pewniakami
21.3. W abonamencie lekarz rodzinny lub badanie sezonowe
Rozdział 22. Pobieranie opłat od rodziców sposobem na pokrycie kosztów ich
pobytu w szpitalu
22.1. Opłaty za pobyt rodzica nie powinny być wygórowane
22.2. Gdy nie ma kosztów, nie ma też opłaty
22.3. Menedżer informuje rodziców, jak liczy opłatę
Rozdział 23. Udział personelu w działaniach prospołecznych promuje usługi
placówki zdrowia
23.1. Przychodnia i szpital społecznie odpowiedzialni
23.2. Placówka medyczna działa na rzecz społeczeństwa
23.3. Zaangażowanie pracowników kluczem do sukcesu także CSR
Rozdział 24. Internetowe metody prezentacji usług nowym sposobem budowania
wizerunku
24.1. Wirtualna „realna” wizyta w gabinecie lekarskim
24.2. Promocja tylko z udziałem specjalistów
24.3. Publikacje prasowe też wpływają na pozycjonowanie
24.4. Internet lubi rankingi i oceny
24.5. Vlog i mikroblogi otwierają nowe możliwości kontaktu z pacjentem
Rozdział 25. Sekretarka medyczna – etat, który na siebie zarabia
25.1. Drogi etat, ale też duże efekty
25.2. Sekretarka odpowiada za gabinet
25.3. Multizadaniowość procentuje
Podstawa prawna
112 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka