wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 41.45 39,38   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

DOSKONALENIE JAKOŚCI USŁUG EDUKACYJNYCH W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM PODEJŚCIE METODYCZNE


STECYK A.

wydawnictwo: WYD UN SZCZECIN, 2016, wydanie I

cena netto: 41.45 Twoja cena  39,38 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Doskonalenie jakości usług edukacyjnych w szkolnictwie wyższym

Podejście metodyczne


Rozwój społeczeństwa informacyjnego oraz dynamika procesów globalizacyjnych wskazują na kluczową rolę wiedzy i edukacji w ewolucji cywilizacyjnej państw, grup społecznych,   określonych zbiorowości krajowych i regionalnych, a przede wszystkim każdego człowieka. Strategiczne znaczenie edukacji w gospodarce narodowej, pojawianie się nowych postulatów w odniesieniu do efektów kształcenia, wykorzystanie technologii komunikacyjno-informacyjnych do gromadzenia i dystrybuowania wiedzy, a także zastosowanie określonych paradygmatów nauczania determinują charakter i sposób funkcjonowania współczesnych polskich uczelni.

Szkolnictwo wyższe, podobnie jak każdy inny rodzaj działalności społeczno-gospodarczej, podlega dynamicznym zmianom, co w konsekwencji prowadzi do konieczności nowego spojrzenia na kształcenie akademickie, ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności określenia zakresu zmian, możliwości rozwojowych oraz inicjowania procesów dostosowawczych.

Przed polskimi uczelniami stoją zatem określone wyzwania: dostosowanie oferty programowej w kontekście dużych zmian demograficznych i migracyjnych w Polsce i Europie, obserwacja globalnych i lokalnych tendencji społeczno-gospodarczych oraz ich wpływu na rynek pracy i rynek usług edukacyjnych, współpraca naukowa i gospodarcza z przedsiębiorcami, a przede wszystkim identyfikacja i doskonalenie czynników determinujących poziom jakości usług edukacyjnych, które umożliwią budowanie przewagi konkurencyjnej w przyszłości.

Ze wstępu


Rozdział I
Teoretyczne podstawy jakości usług edukacyjnych
1.1. Działalność edukacyjna jako przedmiot badań ekonomicznych
1.2. Istota jakości
1.3. Jakość usług edukacyjnych
1.4. Modele jakości usług edukacyjnych

Rozdział II
Strukturalne aspekty determinantów jakości usług edukacyjnych
2.1. System edukacyjny państwa i modele szkolnictwa wyższego
2.2. Wymiar organizacyjny i ekonomiczny jakości usług edukacyjnych
2.3. Wymiar infrastrukturalny jakości usług edukacyjnych

Rozdział III
Metodyczne i społeczne aspekty determinantów jakości usług edukacyjnych
3.1. Procesowy charakter usług edukacyjnych
3.2. Funkcjonale aspekty płaszczyzny metodycznej
3.3. Społeczny wymiar jakości usług edukacyjnych

Rozdział IV
Metody doskonalenia jakości usług edukacyjnych
4.1. Charakterystyka głównych koncepcji metodologicznych
4.2. Metody i techniki analizy i doskonalenia jakości usług edukacyjnych
4.2.1. Przegląd wybranych metod doskonalenia jakości usług
4.2.2. Koncepcja doskonalenia jakości usług edukacyjnych
4.3. Weryfikacja koncepcji doskonalenia jakości usług edukacyjnych

Rozdział V
Społeczno-gospodarcze efekty doskonalenia jakości usług edukacyjnych w szkolnictwie wyższym
5.1. Wyzwania cywilizacyjne w szkolnictwie wyższym
5.2. Zmiany w doskonaleniu czynników strukturalnych
5.3. Zmiany w doskonaleniu czynników funkcjonalnych i społecznych
5.4. Wpływ jakości usług edukacyjnych na rozwój cywilizacyjny państwa

Zakończenie
Bibliografia
Spis ilustracji i tabel
Summary


276 stron, Format: 24.1x16.9, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022