wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 47.00 44,65   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

DYSKURS I NARRACJA W KONTEKŚCIE NOWYCH MEDIÓW


SMID W.

wydawnictwo: CEDEWU, 2016, wydanie I

cena netto: 47.00 Twoja cena  44,65 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Dyskurs i narracja w kontekście nowych mediów


Pojęcia typu „dyskurs", „narracja" czy też „nowe media" weszły na stałe do współczesnego słownika i stały się synonimem nowoczesnej kultury. Stąd w pracy poświęcono im wiele miejsca, zwracając uwagę na fakt, że bez nich nie jest możliwe komunikowanie się między ludźmi.

Czy dyskurs i narracja oznaczają coś rzeczywiście nowego i nieznanego? Absolutnie nie. Są to współczesne synonimy dyskusji i monologu. W takim samym sensie, w jakim używano ich nawet w starożytności. Po cóż zatem to rozróżnienie? Tajemnica - jak należy się domyślać - tkwi właśnie w owych nowych mediach, które te dwa aspekty komunikacji nieco zmieniają, nadając im swoistą, ale niezbyt korzystną dla kontaktów ludzkich anonimowość.

W książce przedstawiono próbę połączenia klasycznej dyskusji z kulturowym monologiem, ale bez pozbawiania tych pojęć zawartości kulturowej. Stąd język, który zawiera liczne stereotypy ułatwiające czasami porozumienie. Archetypy, jako „wyschnięte koryta" potencjalnej możliwości porozumiewania się „od nowa". Są też takie elementy, jak nasze liczne językowe fobie, obsesje, slogany. Jest tak potrzebna naszej wrażliwości iluzja. Są też liczne metafory, które w porozumiewaniu się są bezcenne.

Książka przeznaczona jest dla ludzi religii, polityków, biznesmenów, naukowców, artystów i ludzi kultury, czyli - przydatna dla wszystkich tych, którym więź z innymi ludźmi i jakość porozumiewania się z elementami wiary, intuicji emocji, intelektu oraz wyobraźni leży głęboko na sercu. Bądź też takiego komunikowania pragną. Czy jest to możliwe w świecie nowych mediów? Autor ma nadzieję, że każdy Czytelnik jeszcze się na tyle we współczesnym świecie nie pogubił, by sobie odpowiedzieć na to pytanie sam. I samemu też spróbować łączyć to, co cenne w języku z tym, co nowoczesne w technologii.


Wstęp

1. Dyskurs nowych wypowiedzi
1.1. Pojęcie i istota dyskursu
1.2. Tekst w dyskursie
1.3. Tekst i kontekst w dyskursie
1.4. Dyskurs potoczny
1.5. Dyskurs naukowy
1.6. Dyskurs literacko-artystyczny
1.7. Dyskurs religijno-mistyczny
1.8. Język i kultura dyskursu

2. Dyskurs medialny
2.1. Medialny dyskurs religijny
2.2. Medialny dyskurs polityczny
2.3. Medialny dyskurs biznesowy
2.4. Medialny dyskurs naukowy
2.5. Medialny dyskurs artystyczny
2.6. Medialny dyskurs kulturowy
2.7. Społeczny dyskurs medialny

3. Wartości poznawcze dyskursu

4. Wartości poznawcze narracji
4.1. Wartości poznawcze autonarracji
4.1.1. Autonarracja oczekująca
4.1.2. Autonarracja nadrealistyczna

5. Nowe media a teksty w tekstach

6. Medialna sztuka narracyjna i elementy magii

7. Nowe media: jak wyrazić niewyrażalne

8. Konstruowanie nowych wypowiedzi
8.1. Komunikat i komunikowanie
8.2. Narracje egzystencjalne - Kirkegaaed, Sartre, Heidegger
8.3. Narracje fenomenologiczne - Husserl, Ingarden
8.4. Narracje strukturalistyczne - Claude Levi-Strauss

9. Nowe media i ogólne konkluzje o komunikowaniu międzyludzkim

Bibliografia


220 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022