|
DYSKURS I NARRACJA W KONTEKŚCIE NOWYCH MEDIÓW
SMID W. wydawnictwo: CEDEWU, 2016, wydanie Icena netto: 47.00 Twoja cena 44,65 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Dyskurs i narracja w kontekście nowych mediów
Pojęcia typu „dyskurs", „narracja" czy też „nowe media" weszły
na stałe do współczesnego słownika i stały się synonimem nowoczesnej kultury. Stąd
w pracy poświęcono im wiele miejsca, zwracając uwagę na fakt, że bez nich nie jest
możliwe komunikowanie się między ludźmi.
Czy dyskurs i narracja oznaczają coś rzeczywiście nowego i nieznanego? Absolutnie nie.
Są to współczesne synonimy dyskusji i monologu. W takim samym sensie, w jakim używano
ich nawet w starożytności. Po cóż zatem to rozróżnienie? Tajemnica - jak należy
się domyślać - tkwi właśnie w owych nowych mediach, które te dwa aspekty komunikacji
nieco zmieniają, nadając im swoistą, ale niezbyt korzystną dla kontaktów ludzkich
anonimowość.
W książce przedstawiono próbę połączenia klasycznej dyskusji z kulturowym
monologiem, ale bez pozbawiania tych pojęć zawartości kulturowej. Stąd język, który
zawiera liczne stereotypy ułatwiające czasami porozumienie. Archetypy, jako „wyschnięte
koryta" potencjalnej możliwości porozumiewania się „od nowa". Są też
takie elementy, jak nasze liczne językowe fobie, obsesje, slogany. Jest tak potrzebna
naszej wrażliwości iluzja. Są też liczne metafory, które w porozumiewaniu się są
bezcenne.
Książka przeznaczona jest dla ludzi religii, polityków, biznesmenów, naukowców,
artystów i ludzi kultury, czyli - przydatna dla wszystkich tych, którym więź z innymi
ludźmi i jakość porozumiewania się z elementami wiary, intuicji emocji, intelektu oraz
wyobraźni leży głęboko na sercu. Bądź też takiego komunikowania pragną. Czy jest
to możliwe w świecie nowych mediów? Autor ma nadzieję, że każdy Czytelnik jeszcze
się na tyle we współczesnym świecie nie pogubił, by sobie odpowiedzieć na to pytanie
sam. I samemu też spróbować łączyć to, co cenne w języku z tym, co nowoczesne w
technologii.
Wstęp
1. Dyskurs nowych wypowiedzi
1.1. Pojęcie i istota dyskursu
1.2. Tekst w dyskursie
1.3. Tekst i kontekst w dyskursie
1.4. Dyskurs potoczny
1.5. Dyskurs naukowy
1.6. Dyskurs literacko-artystyczny
1.7. Dyskurs religijno-mistyczny
1.8. Język i kultura dyskursu
2. Dyskurs medialny
2.1. Medialny dyskurs religijny
2.2. Medialny dyskurs polityczny
2.3. Medialny dyskurs biznesowy
2.4. Medialny dyskurs naukowy
2.5. Medialny dyskurs artystyczny
2.6. Medialny dyskurs kulturowy
2.7. Społeczny dyskurs medialny
3. Wartości poznawcze dyskursu
4. Wartości poznawcze narracji
4.1. Wartości poznawcze autonarracji
4.1.1. Autonarracja oczekująca
4.1.2. Autonarracja nadrealistyczna
5. Nowe media a teksty w tekstach
6. Medialna sztuka narracyjna i elementy magii
7. Nowe media: jak wyrazić niewyrażalne
8. Konstruowanie nowych wypowiedzi
8.1. Komunikat i komunikowanie
8.2. Narracje egzystencjalne - Kirkegaaed, Sartre, Heidegger
8.3. Narracje fenomenologiczne - Husserl, Ingarden
8.4. Narracje strukturalistyczne - Claude Levi-Strauss
9. Nowe media i ogólne konkluzje o komunikowaniu międzyludzkim
Bibliografia
220 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|