|
ZOBACZYĆ SPOŁECZEŃSTWO FILM I WIDEO W BADANIACH SOCJOLOGICZNYCH
KACZMAREK J. wydawnictwo: WYD UAM, 2014, wydanie Icena netto: 41.59 Twoja cena 39,51 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Zobaczyć społeczeństwo
Film i wideo w badaniach socjologicznych
W rozprawie podjęto rozważania nad obecnością filmu w badaniach socjologicznych,
nie unikając odniesień do innych nauk społecznych, gdyż trudno wskazać jednoznaczne
granice między poszczególnymi dziedzinami wiedzy.
Autor przedstawiając własną koncepcję filmu socjologicznego jako formy
wypowiedzi naukowej, próbuje odpowiedzieć na pytanie, na ile film może być narzędziem
uprawiania nauki i na ile może być jednym ze sposobów wypowiedzi naukowej, co prowadzi
też do pytań o kryteria naukowości i samo pojęcie nauki.
Dyskusyjną kwestią jest naukowa pełnowartościowość przekazu wideo.
Wydaje się jednak, iż przykład filmu etnograficznego udowodnił, że za pomocą
innego medium aniżeli słowo również można uprawiać naukę i komunikować wyniki
badań naukowych – dlatego też omówiono w pracy możliwości użycia filmu w
antropologii kulturowej oraz, co jest ważnym zadaniem tej książki, przedstawiono w sposób
uporządkowany sposoby użycia filmu i wideo w socjologii.
1. Poczatki filmu z ducha nauki
2. Film dokumentalny i jego potencjał socjologiczny
3. Film naukowy
4. Film etnograficzny jako poprzednik filmu socjologicznego
5. Film i wideo jako narzędzie badawcze w socjologii
6. Metody analizy filmu i iwdeo w socjologii
7. Film socjologiczny
8. Teoria i praktyka filmu naukowego. Wywiady eksperckie
9. Etyczne i prawne aspekty badań wizualnych z wykorzystaniem filmu
284 stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|