|
EDUKACJA EKONOMICZNA POLSKIEGO SPOŁECZEŃSTWA
NOGA M. NOGA B. DEJNAKA A. wydawnictwo: CEDEWU, 2016, wydanie Icena netto: 47.20 Twoja cena 44,84 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Edukacja ekonomiczna polskiego społeczeństwa
Światowy kryzys gospodarczy, który rozpoczął się w 2007 roku i w niektórych
krajach trwa do dzisiaj, uświadomił wszystkim, że wiedza ekonomiczna polskiego
społeczeństwa jest niestety niewielka albo - jak podkreślają to publicyści -
katastrofalnie niska. Z naszych obserwacji wynika, że niewielką wiedzę ekonomiczną
mają również politycy i przede wszystkim parlamentarzyści, którzy przecież mają
stanowić prawo, w tym prawo w gospodarce.
Dlatego też doszliśmy do wniosku, że warto napisać monografię, która będzie
realizowała dwa cele:
Cel 1. W sposób prosty i jednocześnie precyzyjny, będziemy opisywać fundamenty
teorii ekonomicznej i przedstawimy metody przekazania tej teorii społeczeństwu, co
stanowi istotę edukacji ekonomicznej.
Cel 2. Ta monografia per se, sui generis stanowić powinna instrument, narzędzie,
środek, zdobywania wiedzy ekonomicznej, przez Tych, którzy ją przeczytają.
Nie jest prawdą, że wiedzę ekonomiczną najlepiej jest przekazywać za pomocą
przykładów (case'ów). Naukowcy już dawno odkryli, że za pomocą przykładu można
udowodnić każdą tezę. Dlatego też, społeczeństwu trzeba przekazywać wiedzę
teoretyczną i aplikacje, a nie tylko same aplikacje.
Należy walczyć ze stereotypami, np. że nie można nauczyć się przedsiębiorczości,
dlatego też przedsiębiorcą trzeba się urodzić. Nauczyć kogoś i nauczyć się można
zarówno przedsiębiorczości, jak i menedżerstwa oraz ekonomii, jako nauki o prawach
rządzących produkcją i podziałem dóbr, o zachowaniu się ludzi, którzy podejmują
decyzje jak ograniczone środki przeznaczyć na zaspokojenie potrzeb w taki sposób, aby
podejmujący decyzję uzyskał maksimum satysfakcji. Jeżeli dobrobyt jednostki będzie
wzrastał, to będzie rósł dobrobyt społeczny i gospodarka narodowa będzie się dobrze
rozwijać.
Wprowadzenie
Rozdział 1
Co to jest ekonomia i czy powinniśmy ją znać, chociażby w ograniczonym
zakresie
1.1. Geneza ekonomii. Myślenie ekonomiczne
1.2. Nauka ekonomii i jej rozwój
1.3. Prawa ekonomiczne a relacje ekonomia - gospodarka
1.4. Ekspansja gospodarcza i kryzysy gospodarcze w XX i XXI wieku
1.5. Ekonomia a polityka, kultura, historia i inne nauki
Rozdział 2
Co to jest edukacja ekonomiczna i jak ją należy realizować w Polsce
2.1. Pojęcie edukacji ekonomicznej i jej rozwój od starożytności do dzisiaj
2.2. Składowe edukacji ekonomicznej
2.2.1. Edukacja finansowa
2.2.2. Edukacja przedsiębiorczości
2.2.3. Edukacja konsumencka
2.2.4. Edukacja makroekonomiczna
2.3. Formalna i nieformalna edukacja ekonomiczna w Polsce
2.4. Neuronowy model edukacji ekonomicznej
Rozdział 3
Pieniądz inkubatorem procesu edukacji ekonomicznej
3.1. Klasyczne i nowoczesne formy pieniądza ze szczególnym uwzględnieniem
analizy komparatystycznej euro i bitcoin
3.2. Dlaczego dzisiaj w gospodarce posługujemy się pieniądzem fiducjarnym a nie
pieniądzem złotym?
3.3. Pieniądz a świadomość finansowa
Rozdział 4
Internet i social media w edukacji ekonomicznej
4.1. Portale edukacji ekonomicznej
4.2. Grywalizacja a edukacja ekonomiczna
4.3. Infografiki w edukacji ekonomicznej
4.4. Edukacja ekonomiczna a social media
Zakończenie
Bibliografia
Netografia
Spis tabel
Spis rysunków
Spis schematów
164 strony, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|