|
ZARZĄDZANIE MOTYWACJĄ EKSPERTÓW NA PRZYKŁADZIE SPECJALISTÓW Z BRANŻY IT
MAZIARZ L. wydawnictwo: C.H. BECK, 2016, wydanie Icena netto: 46.00 Twoja cena 43,70 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Zarządzanie motywacją ekspertów
na przykładzie specjalistów z branży IT
W XXI wieku najcenniejszym kapitałem niemal każdej organizacji stali się wysokiej
klasy fachowcy, którzy dzięki swoim kompetencjom oraz kreatywności stanowią kluczowy
czynnik budowania przewagi konkurencyjnej. Aby jednak w pełni możliwe było
wykorzystanie ich potencjału, niezbędne jest nabycie przez kadrę menedżerską wiedzy i
doświadczenia w zakresie (dość specyficznego) zarządzania tym kapitałem, ze szczególnym
uwzględnieniem budowania efektywnych systemów motywacji.
Niniejsza publikacja - napisana przez praktyka, który wiele lat pracował zarówno
jako „szeregowy" specjalista, jak i menedżer kierujący zespołami lub wydziałami
informatycznymi - omawia tę niezwykle ważną problematykę zarówno od strony
teoretycznej, jak i praktycznej.
Czytelnik nabywając wiedzę na temat specyfiki środowiska wysokiej klasy specjalistów,
postaw osób z tej grupy zawodowej oraz czynników i aspektów, które je motywują lub
demotywują, zbuduje bazę, na podstawie której będzie w stanie skonstruować system
motywacji najlepiej odpowiadający specyfice jego organizacji.
Książka ma charakter uniwersalny i może być interesującą lekturą dla wszystkich
osób zajmujących się szeroko rozumianą problematyką zarządzania ludźmi.
Wstęp
Rozdział 1
Motywacja i motywowanie
1.1. Pojęcie motywacji i motywowania w zarządzaniu
1.1.1 Motywacja
1.1.2 Pragnienia, motywy i bodźce
1.1.3. Motywowanie
1.2. Przegląd najważniejszych teorii motywowania
1.2.1. Wprowadzenie
1.2.2. Wczesne teorie motywowania
1.2.3. Teorie treści
1.2.4. Teorie procesu
1.2.5. Teorie wzmocnień
1.3. Systemy motywacyjne
Rozdział 2
Pracownicy wiedzy
2.1. Zasoby ludzkie w organizacji
2.1.1. Wprowadzenie
2.1.2. Ewolucja polityki personalnej
2.1.3. Pojęcie zasobów ludzkich
2.1.4. Zarządzanie zasobami ludzkimi
2.1.5. Modelowe ujęcie zarządzania zasobami ludzkimi
2.2. Kapitał intelektualny w organizacji
2.2.1. Kapitał ludzki
2.2.2. Pojęcie kapitału intelektualnego
2.2.3. Struktura kapitału intelektualnego
2.2.4. Zarządzanie kapitałem intelektualnym
2.3. Wiedza w organizacji
2.3.1. Definicja wiedzy
2.3.2. Zarządzanie wiedzą
2.4. Zarządzanie pracownikami wiedzy
2.4.1. Pojęcie pracownika wiedzy
2.4.2. Specyfika zarządzania pracownikami wiedzy
2.4.3. Motywowanie pracowników wiedzy
Rozdział 3
Motywowanie ekspertów z branży IT
3.1. Specyfika informatyków jako pracowników wiedzy
3.1.1. Pojęcie pracownika IT (informatyka)
3.1.2. Informatycy a inni pracownicy wiedzy
3.2. Postawy zawodowe i społeczne specjalistów z branży IT
3.3. Motywowanie specjalistów z branży IT
3.3.1. Czynniki motywujące i demotywujące informatyków
3.3.2. Praktyczne aspekty motywowania ekspertów IT
Zakończenie
Spis rysunków
Spis tabel
Bibliografia
172 strony, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|