Kreatywność w turystyce
Nowe trendy w rozwoju turystyki
We współczesnym świecie turystyka odgrywa znaczącą rolę w wielu dziedzinach
życia. Niemal każdy człowiek bierze udział w różnych wyprawach. Zjawisko
przestrzennej ruchliwości ludzi, związane z dobrowolną zmianą miejsca zamieszkania,
było w ostatnich dekadach, jest obecnie i z pewnością będzie w przyszłości jednym z
częściej podejmowanych tematów w badaniach naukowych. Dzieje się tak z kilku powodów.
Jednym z nich jest fakt, że turystyka to do dziś zjawisko niezupełnie rozpoznane,
wielopłaszczyznowe i wielorako interpretowane przez różnych badaczy: socjologów,
geografów, ekonomistów czy specjalistów w zakresie medycyny i fizjoterapii. Jeszcze
inny punkt widzenia prezentują praktycy, którzy na co dzień zajmują się
organizowaniem wyjazdów turystycznych lub innymi formami obsługi ruchu turystycznego.
Kolejnym przyczynkiem do podejmowania badań z zakresu turystyki jest jej dynamiczny rozwój
w skali świata oraz postępująca dywersyfikacja usług turystycznych.
Od redakcji / 7
I. NOWE FORMY ORGANIZOWANIA CZASU W KONTEKŚCIE TURYSTYKI
Jerzy Gospodarek
Nowe trendy w nowej dyrektywie turystycznej / 11
Aleksandra Chudobina, Patryk Czermak
Tourism for persons with movement disabilities – new trends in regional development / 25
Krzysztof Celuch
Przemysł spotkań jako innowacyjny element polskiej gospodarki w perspektywie 2050 roku /
35
Małgorzata Ambrozik
Preferencje przestrzenne w wyjazdach turystycznych młodzieży licealnej małego miasta.
Przykład uczniów I LO w Koluszkach / 49
Aneta Pawłowska
Turysta poza turystycznym centrum miasta. Rozwój oferty spędzania czasu wolnego w
wybranych dzielnicach Krakowa / 63
Katarzyna Gwiazdowska
Rekreacyjne ośrodki termalne – nowy trend w rozwoju turystyki w Polsce / 77
II. NOWE FORMY PROMOCJI I MARKETINGU TURYSTYCZNEGO
Irina Morozova
Blogosfera podróżnicza jako kanał promocji miejsc: analiza wybranych polskich blogów
podróżniczych / 97
Anita Andziak
Przegląd działań marketingowo-sprzedażowych wybranych armatorów promowych / 111
Olga Smalej
Lubelskie. Smakuj życie! – analiza działań promocyjno-marketingowych promujących
Lubelszczyznę / 123
Paulina Tomczykowska, Dariusz Sokołowski
Strony internetowe wybranych miast województwa kujawsko-pomorskiego jako narzędzie
marketingu turystycznego i promocji / 133
Adam Pawlicz, Robert Kubicki
Wykorzystanie mediów społecznościowych w marketingu terytorialnym gmin w Polsce / 147
III. KREATYWNE ROZWIĄZANIA W TURYSTYCE ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM WOJEWÓDZTWA
KUJAWSKO-POMORSKIEGO
Ryszard Kamiński, Michał Bucholz
Bory Tucholskie dla seniorów – możliwości tworzenia innowacyjnych produktów
turystycznych z wykorzystaniem zasobów gospodarstw agroturystycznych / 161
Dariusz Sokołowski, Aleksandra Knocińska
Produkty turystyczne gospodarstw agroturystycznych województwa kujawsko-pomorskiego / 177
Jan Falkowski
Koncepcja klastrów jako formy kreatywności w turystyce województwa kujawsko-pomorskiego
/ 195
212 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka