wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 33.89 32,20   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

ADAPTACYJNE UCZENIE SIĘ A OCZEKIWANIA INFLACYJNE KONSUMENTÓW


STANISŁAWSKA E.

wydawnictwo: WYD UW, 2016, wydanie I

cena netto: 33.89 Twoja cena  32,20 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Adaptacyjne uczenie się a oczekiwania inflacyjne konsumentów


Autorka przybliża jeden z modeli formułowania oczekiwań ekonomicznych, tzw. adaptacyjne uczenie się.

Publikacja zawiera prezentację różnych poglądów na proces formułowania oczekiwań: hipotezy racjonalnych oczekiwań, koncepcji ograniczonej racjonalności, koncepcji adaptacyjnego uczenia się, modeli lepkiej informacji, modeli racjonalnej nieuwagi oraz wyniki empirycznego badania procesu formułowania oczekiwań inflacyjnych konsumentów w krajach Unii Europejskiej z punktu widzenia modeli adaptacyjnego uczenia się.

Publikacja przeznaczona dla studentów ekonomii zainteresowanych tematyką oczekiwań inflacyjnych oraz ekonomistów i ekonometryków zajmujących się modelowaniem inflacji i polityką pieniężną.


Wstęp

Rozdział 1. Koncepcja ograniczonej racjonalności w modelach formułowania oczekiwań inflacyjnych
1.1. Hipoteza racjonalnych oczekiwań i jej krytyka
1.2. Koncepcja ograniczonej racjonalności Herberta A. Simona
1.3. Wybrane modele formułowania oczekiwań odbiegające od hipotezy racjonalnych oczekiwań
1.3.1. Adaptacyjne uczenie się
1.3.2. Lepka informacja i model epidemiologiczny
1.3.3. Racjonalna nieuwaga
1.4. Heterogeniczność oczekiwań
Podsumowanie

Rozdział 2. Schematy adaptacyjnego uczenia się i ich empiryczna weryfikacja - przegląd literatury
2.1. Przykład modelu jednorównaniowego w warunkach adaptacyjnego uczenia się
2.2. Podstawowe algorytmy adaptacyjnego uczenia się
2.2.1. Metoda najmniejszych kwadratów a metoda stochastycznego gradientu
2.2.2. Malejący parametr wzmocnienia a stały parametr wzmocnienia
2.3. Adaptacyjne uczenie się ze stałym parametrem wzmocnienia
2.3.1. Przesłanki wyboru algorytmu ze stałym parametrem wzmocnienia
2.3.2. Implikacje założenia o stałym parametrze wzmocnienia
2.4. Empiryczna weryfikacja modelu adaptacyjnego uczenia się
Podsumowanie

Rozdział 3. Analiza procesu formułowania oczekiwań inflacyjnych konsumentów
3.1. Opis danych i metoda kwantyfikacji danych ankietowych na temat oczekiwań inflacyjnych
3.2. Test na występowanie adaptacyjnego uczenia się
3.2.1. Opis weryfikowanych modeli adaptacyjnego uczenia się
3.2.2. Test na występowanie procesów adaptacyjnego uczenia się
3.3. Porównanie różnych modeli adaptacyjnego uczenia się
Podsumowanie
Aneks 3.1. Kształtowanie się skwantyfikowanych miar oczekiwań inflacyjnych konsumentów na tle inflacji bieżącej

Rozdział 4. Szybkość uczenia się
4.1. Porównanie szybkości uczenia się w różnych krajach
4.2. Zmiany parametru wzmocnienia w czasie
4.3. Analiza czynników wpływających na szybkość uczenia się
Podsumowanie
Aneks 4.1. Oszacowania modelu dla okresów trzyletnich

Zakończenie
Bibliografia
Wykaz skrótów


142 stron, Format: 14.8x21.0cm, oprawa twarda

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022