|
ADAPTACYJNE UCZENIE SIĘ A OCZEKIWANIA INFLACYJNE KONSUMENTÓW
STANISŁAWSKA E. wydawnictwo: WYD UW, 2016, wydanie Icena netto: 33.89 Twoja cena 32,20 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Adaptacyjne uczenie się a oczekiwania inflacyjne konsumentów
Autorka przybliża jeden z modeli formułowania oczekiwań ekonomicznych, tzw.
adaptacyjne uczenie się.
Publikacja zawiera prezentację różnych poglądów na proces formułowania
oczekiwań: hipotezy racjonalnych oczekiwań, koncepcji ograniczonej racjonalności,
koncepcji adaptacyjnego uczenia się, modeli lepkiej informacji, modeli racjonalnej
nieuwagi oraz wyniki empirycznego badania procesu formułowania oczekiwań inflacyjnych
konsumentów w krajach Unii Europejskiej z punktu widzenia modeli adaptacyjnego uczenia się.
Publikacja przeznaczona dla studentów ekonomii zainteresowanych tematyką oczekiwań
inflacyjnych oraz ekonomistów i ekonometryków zajmujących się modelowaniem inflacji i
polityką pieniężną.
Wstęp
Rozdział 1. Koncepcja ograniczonej racjonalności w modelach formułowania
oczekiwań inflacyjnych
1.1. Hipoteza racjonalnych oczekiwań i jej krytyka
1.2. Koncepcja ograniczonej racjonalności Herberta A. Simona
1.3. Wybrane modele formułowania oczekiwań odbiegające od hipotezy racjonalnych
oczekiwań
1.3.1. Adaptacyjne uczenie się
1.3.2. Lepka informacja i model epidemiologiczny
1.3.3. Racjonalna nieuwaga
1.4. Heterogeniczność oczekiwań
Podsumowanie
Rozdział 2. Schematy adaptacyjnego uczenia się i ich empiryczna weryfikacja -
przegląd literatury
2.1. Przykład modelu jednorównaniowego w warunkach adaptacyjnego uczenia się
2.2. Podstawowe algorytmy adaptacyjnego uczenia się
2.2.1. Metoda najmniejszych kwadratów a metoda stochastycznego gradientu
2.2.2. Malejący parametr wzmocnienia a stały parametr wzmocnienia
2.3. Adaptacyjne uczenie się ze stałym parametrem wzmocnienia
2.3.1. Przesłanki wyboru algorytmu ze stałym parametrem wzmocnienia
2.3.2. Implikacje założenia o stałym parametrze wzmocnienia
2.4. Empiryczna weryfikacja modelu adaptacyjnego uczenia się
Podsumowanie
Rozdział 3. Analiza procesu formułowania oczekiwań inflacyjnych konsumentów
3.1. Opis danych i metoda kwantyfikacji danych ankietowych na temat oczekiwań
inflacyjnych
3.2. Test na występowanie adaptacyjnego uczenia się
3.2.1. Opis weryfikowanych modeli adaptacyjnego uczenia się
3.2.2. Test na występowanie procesów adaptacyjnego uczenia się
3.3. Porównanie różnych modeli adaptacyjnego uczenia się
Podsumowanie
Aneks 3.1. Kształtowanie się skwantyfikowanych miar oczekiwań inflacyjnych konsumentów
na tle inflacji bieżącej
Rozdział 4. Szybkość uczenia się
4.1. Porównanie szybkości uczenia się w różnych krajach
4.2. Zmiany parametru wzmocnienia w czasie
4.3. Analiza czynników wpływających na szybkość uczenia się
Podsumowanie
Aneks 4.1. Oszacowania modelu dla okresów trzyletnich
Zakończenie
Bibliografia
Wykaz skrótów
142 stron, Format: 14.8x21.0cm, oprawa twarda
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|