|
FUNKCJONOWANIE WSPÓŁCZESNYCH PRZEDSIĘBIORSTW NOWE TRENDY W ZARZĄDZANIU I MARKETINGU
BACH-DĄBROWSKA I. RED. wydawnictwo: CEDEWU, 2016, wydanie Icena netto: 39.90 Twoja cena 37,91 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Funkcjonowanie współczesnych przedsiębiorstw
Nowe trendy w zarządzaniu i marketingu
Czym jest obecnie innowacyjność?
Czy jest to zdolność przedsiębiorstw do dostarczania nowych rozwiązań
technologicznych i usługowych?
Czy może kompetencja wyrażana przede wszystkim w umiejętności i chęci
przedsiębiorców do podejmowania działań oraz gotowości i umiejętności wykorzystania
istniejących innowacyjnych warunków biznesowych stwarzanych przez otoczenie?
Czy informacja jest czwartym, a zarazem najważniejszym z podstawowych czynników
produkcji gospodarki?
W jaki sposób mechanizmy marketingowe pozwalają wykreować oraz utrzymać potrzeby i
pragnienia konsumentów zapewniając tym samym przetrwanie przedsiębiorcom w warunkach
agresywnej konkurencji rynkowej?
Próba odpowiedzi na te i inne pytania dotyczące problematyki funkcjonowania
współczesnych przedsiębiorstw w otoczeniu nowoczesnych technologii, rozwoju
innowacyjności oraz agresywnych mechanizmów marketingowych podjęta została w
niniejszym zbiorze artykułów. Autorzy zebranych w tym tomie publikacji w zajmujący
sposób omawiają aktualne determinanty współczesnego rynku, poszukując odpowiedzi na
aktualne pytania dotyczące warunków konkurencyjności małych, średnich oraz dużych
przedsiębiorców.
Oddaję Państwu do rąk niniejszą publikację, wierząc, że poruszone w niej
zagadnienia stanowić będą ciekawą lekturę i przyczynią się do poszerzenia wiedzy na
temat bieżących wyzwań funkcjonowania współczesnych przedsiębiorstw na rynku
polskim, jak i na rynku globalnym.
Wprowadzenie
Część I. Technologie i innowacje
1. Nowe wyzwania zarządzania - Internet rzeczy - Dariusz Kralewski
1.1. Przemysł 4.0
1.2. Rozwój Internetu rzeczy
1.3. Obszary zmian zarządzania wywołane Internetem rzeczy
1.4. Problemy związane z implementacją Internetu rzeczy
1.4.1. Bezpieczeństwo
1.4.2. Prywatność
Streszczenie/Summary
Bibliografia
2. Informacje wykorzystywane przez przedsiębiorstwa Pomorza i Kujaw w rozwijaniu
proinnowacyjnych technologii - Mirosław Haffer
2.1. Dostępność informacji o nowych technologiach w opinii przedsiębiorstw
2.2. Źródła pozyskiwanych przez przedsiębiorstwa informacji o nowych technologiach
2.3. Skala i zakres korzystania przez przedsiębiorstwa z usług doradczych dotyczących
nowych technologii
Streszczenie/Summary
Bibliografia
3. Innovations in SME Economics Development - Zoia Kaira
3.1. Current issues
3.1.1. The concept of entrepreneurship and innovations
3.1.2. SMEs‘ share in the total industrial output
3.1.3. The performance of EU national innovation system
3.2. Support tools to boost innovation among SMEs and entrepreneurs
3.2.1. The SME Performance Review
3.2.2. Instruments to direct support to SMEs
3.2.3. Institutions supporting the development of innovation in Poland
Summary/Streszczenie
Bibliography
4. The Scientific Capacity as an Innovation Determinant of the Polish Regions
- Adrian Lis, Anna Maria Lis
4.1 The national and regional innovation capacity (innovation level)
4.2. The scientific capacity of the Polish regions as a determinant of innovation at the
regional level
4.2.1. The number and characteristics of students
4.2.2. The number and characteristics of scientific units
4.2.3. The number and characteristics of the employees working in scientific units
4.2.4. The number of patent applications and granted patents
Summary/Streszczenie
Bibliography
Część II. Marketing
5. Rola służb marketingowych w redukcji kosztów transakcyjnych -
Stanisław Rudolf
5.1 Specyficzne aktywa ludzkie
5.2. Analiza służb marketingowych w kontekście specyficznych aktywów ludzkich
5.2.1. Rekrutacja specjalistów ds. marketingu
5.2.2. Zawieranie kontraktów ze specjalistami ds. marketingu
Streszczenie/Summary
Bibliografia
6. Edukacja klienta w kontekście marketingu relacji - Edyta
Tabaszewska-Zajbert
6.1. Edukacja klienta i marketing relacji - podstawowe definicje
6.2. Edukacja klienta a kształtowanie relacji z firmą
6.3. Edukacja klienta a granice organizacji
6.4. Korzyści i zagrożenia zastosowania edukacji klienta
Streszczenie/Summary
Bibliografia
7. Zwiększenie prawdopodobieństwa pozyskiwania klientów - Janusz
Dworak
7.1. Prawdopodobieństwo pozyskania klientów - á
7.2. Zjawisko emergencji
7.3. Emergencja w opracowaniu nowych koncepcji promocji
7.4. Model promocji wykorzystującej zjawisko emergencji
Streszczenie/Summary
Bibliografia
8. Korzyści dla rozwoju turystyki w regionie płynące ze współpracy podmiotów
kreujących produkt turystyczny obszaru - Beata Wierzbicka
8.1. Produkt turystyczny jako nośnik wartości dla turysty
8.2. Oferta turystyczna jako nośnik korzyści dla podmiotów świadczących usługi
turystyczne i całego obszaru recepcji turystycznej
8.3. Współpraca w zarządzaniu procesem świadczenia usług turystycznych jako źródło
wartości dla turystów i partnerów
Streszczenie/Summary
Bibliografia
9. Nowa era product placement na portalach video - Natalia Cichoń
9.1. Defi nicja product placement
9.2. Product placement w Internecie
9.3. Wpływ vlogerów na zachowania konsumenckie
Streszczenie/Summary
Bibliografia
10. Komunikacja marketingowa jako instrument realizacji rynkowych wyzwań
współczesnych przedsiębiorstw lotniczych - Danuta Rucińska
10.1. Strukturalne determinanty funkcjonowania przedsiębiorstw lotniczych
10.2. Rynkowe determinanty funkcjonowania przedsiębiorstw lotniczych
10.3. Podstawowe modele komunikacji marketingowej współczesnych przedsiębiorstw
lotniczych
10.4. Komunikacja marketingowa a rynkowe wyzwania współczesnych przedsiębiorstw
lotniczych
Streszczenie/Summary
Bibliografia
150 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|