wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

AKADEMICKIE KSZTAŁCENIE PEDAGOGÓW W PROCESIE ZMIANY PERSPEKTYWY TEORETYCZNE I DOŚWIADCZENIA ABSOLWENTÓW


URBANIAK -ZAJĄC D. PIEKARSKI J.

wydawnictwo: IMPULS, 2015, wydanie I

cena netto: 40.95 Twoja cena  38,90 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Akademickie kształcenie pedagogów w procesie zmiany

Perspektywy teoretyczne i doświadczenia absolwentów


Idea universitas liczy sobie blisko osiemset lat, uniwersytet pojmowany jako instytucja – ponad pięćset, wydawałoby się więc, że jest to temat, w którym niewiele już zostało do powiedzenia, tymczasem wciąż mnożą się tu problemy, będące swoistym znakiem czasu: inne kwestie zaprzątały głowy osiemnastowiecznym poszukiwaczom prawdy (na tym polegać miał oryginalny „duch uniwersytetu”), inne cele przyświecają dzisiejszym „łowcom dyplomów”.

„Erozja uniwersyteckości” jest już faktem stwierdzonym, który zrodził potrzebę postawienia na nowo pytania o kształt profesjonalizacji w edukacji – w ten oto powstało Akademickie kształcenie pedagogów w procesie zmiany pod red. Danuty Urbaniak-Zając i Jacka Piekarskiego, mające na celu ukazanie jakości kształcenia pedagogów z perspektywy ich późniejszych – zawodowych – doświadczeń.

Publikacja podzielona została na trzy części; część pierwsza poświęcona jest różnorakim, często odmiennym koncepcjom kształcenia, część druga podejmuje pytanie o charakter metodyczny akademickiej edukacji pedagogów, wreszcie – część trzecia, objętościowo najskromniejsza, podejmuje wazką analizę badań własnych, w sposób empiryczny ukazując znaczenie wykształcenia uniwersyteckiego dla praktyki zawodowej przyszłych pedagogów.

Wnioski wynikające z pierwszego etapu badań nie są optymistyczne. Presja użyteczności raczej utrwala adaptacyjny model akademickiej edukacji pedagogów (utrwalanie status quo i dostosowanie go do oczekiwań), niż przyczynia się do wzmożenia aktywności w kreowaniu pozytywnych zmian. Tradycyjny model profesji nie jest ugruntowany w doświadczeniu pedagogów ani też nie znajduje potwierdzenia w ich aktywności pozaakademickiej – wymaga ponownego przemyślenia.


Jacek Piekarski, Danuta Urbaniak-Zając
Zamiast wstępu. Profesjonalność i kształcenie akademickie - problemy otwarte

Część 1. Kształcenie pedagogiczne w warunkach zmiany - perspektywy profesjonalizacji

Cathleen Grunert, Heinz-Hermann Kruger
Zanikanie granic pedagogicznej pracy zawodowej oraz rozwój modeli uniwersyteckiego kształcenia pedagogicznego w Niemczech

Michael Winkler
Postawa

Bohdan Cyrański
Uwagi o uwarunkowaniach profesjonalnej postawy pedagoga społecznego

Ewa Kantowicz
Profesjonalizacja w społecznej przestrzeni kształcenia i działania pracowników socjalnych

Część 2. O profesjonalny wymiar wiedzy - problemy i praktyka

Dorota Klus-Stańska
Konstruowanie wiedzy pedagogicznej studentów: bariery, pułapki, tropy

Teresa Bauman
Niepraktyczne i łatwe studia pedagogiczne

Ewa Cyrańska
Wiedza i sposób jej zdobywania - oczekiwania studentów pedagogiki Możliwość przekładów międzyparadygmatycznych bez konieczności ich wartościowania

Deivida Vandzinskaite, Natalija Mazeikiene
Partnerstwo między uniwersytetem a wspólnotami: service-learning na Litwie

Gunther Grasshoff
Społeczno-pedagogiczne rozumienie przypadku - między teorią a praktyką Albo: jak można się uczyć społeczno-pedagogicznego punktu widzenia

Agnieszka Krawczyk
Założenia procesu bolońskiego a doktorancka rzeczywistość (raport z badań)

Marta Kowalczuk-Walędziak
Tutoring akademicki - szansa, wyzwanie czy utopia w polskim szkolnictwie wyższym?

Magdalena Zmysłowska
O doświadczeniach zawodowych absolwentów pedagogiki - między profesjonalizmem a rzeczywistością

Część 3. Akademickie kształcenie w zawodowej praktyce absolwentów pedagogiki

Danuta Urbaniak-Zając, Jacek Piekarski
Koncepcja badań empirycznych

Danuta Urbaniak-Zając, Ewa Kos, Monika Kosiada-Król
Sytuacja zawodowa i życiowa absolwentów pedagogiki

Jacek Piekarski
Profesjonalność w doświadczeniu absolwentów pedagogiki

Danuta Urbaniak-Zając
Kształcenie akademickie z perspektywy doświadczeń zawodowych absolwentów pedagogiki

Danuta Urbaniak-Zając, Jacek Piekarski
Podsumowanie

Noty o autorach
Aneks


402 strony, Format: 16.0x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022