|
3D CAD I AUTODESK 123D MODELE 3D, WYCINANIE LASEROWE I WŁASNORĘCZNE WYTWARZANIE
GERTZ E. AU JESSE H. wydawnictwo: HELION, 2016, wydanie Icena netto: 40.60 Twoja cena 38,57 zł + 5% vat - dodaj do koszyka 3D CAD i Autodesk 123D
Modele 3D, wycinanie laserowe i własnoręczne wytwarzanie
Wielu rasowych majsterkowiczów posługuje się wyłącznie klasycznymi narzędziami
ręcznymi. Wielu z nich nigdy nie zhańbiłoby się wykorzystaniem aplikacji CAD, uznając
je za zbyt nowomodne. A przecież komputer jest świetnym narzędziem, dzięki któremu
praca może stać się jeszcze bardziej ciekawa i inspirująca. Ostatnio niezwykle modne
wydruki 3D otwierają konstruktorom amatorom nowe niesamowite możliwości — wystarczy
tylko uruchomić wyobraźnię i zacząć projektować!
Trzymasz w ręku książkę przeznaczoną dla wszystkich hobbystów, majsterkowiczów,
artystów i projektantów. Dzięki niej szybko zaczniesz posługiwać się aplikacjami
pakietu Autodesk 123D, aby zeskanować lub zaprojektować od podstaw niemal wszystko, co
sobie wyobrazisz. 123D Design, 123D Catch, 123D Meshmixer, 123D Sculpt+ oraz 123D Make
pozwolą Ci zaprojektować konkretne elementy mechaniczne, skomplikowane bryły, a nawet
obiekty podobne do żywych istot.
Dzięki tej książce:
zapoznasz się z królikiem stanfordzkim i zmodyfikujesz go za pomocą Meshmixera,
nauczysz się techniki druku 3D,
zaczniesz płynnie posługiwać się poszczególnymi narzędziami pakietu Autodesk
123D,
będziesz tworzył modele szkieletowe, makiety, modele postaci,
zyskasz wiele umiejętności, które będziesz mógł wykorzystać jako
profesjonalny projektant lub artysta.
Wprowadzenie do trójwymiarowości (9)
1. Jak posługiwać się programami typu CAD (17)
- Kostka widoków (17)
- Wstążka (18)
- Menu główne (18)
- Menu pomocy (18)
- Logowanie (19)
- Sterowanie za pomocą myszy (20)
- Zaznaczanie (20)
- Zaznaczanie kilku obiektów naraz (20)
- Orbitowanie (20)
- Prawostronny pasek narzędziowy (20)
- Przesuwanie (Pan) (21)
- Orbitowanie (Orbit) (21)
- Przybliżanie (Zoom) (22)
- Drzewo projektu (22)
2. 123D Sculpt+ (23)
- Rozpoczynamy pracę w 123D Sculpt+ (23)
- Wyszukiwanie modeli upublicznianych przez członków społeczności Sculpt+ (24)
- Przycisk Me (25)
- Przycisk Create (26)
- Budowanie od podstaw (26)
- Przestrzeń robocza szkieletu (28)
- Menu (28)
- Undo (28)
- Redo (28)
- Help (29)
- Reset Camera (29)
- Nawigowanie w trybie szkieletowym (29)
- Przybliżanie i oddalanie widoku (29)
- Przesuwanie widoku (29)
- Edycja szkieletu (29)
- Tworzenie (29)
- Usuwanie, wycinanie, kopiowanie i wklejanie (30)
- Dodawanie stawów (30)
- Łączenie stawów (30)
- Przemieszczanie stawów (30)
- Kształtowanie szkieletu (31)
- Obracanie (31)
- Skalowanie (31)
- Wypalanie (32)
- Przestrzeń robocza rzeźbienia i malowania (32)
- Rzeźbienie (32)
- Powrót do głównej przestrzeni rzeźbienia (33)
- Rzeźbienie przez wypychanie (33)
- Rzeźbienie przez drążenie (33)
- Wygładzanie (34)
- Wyostrzanie (34)
- Spłaszczanie (34)
- Chwytanie (34)
- Symetria (35)
- Tryb Color Paint (malowanie) (35)
- Narzędzia trybu Color Paint (37)
- Opcje próbek kolorów (37)
- Opcje pędzli (37)
- Pędzel twardy (Hard Brush) (38)
- Pędzel miękki (Soft Brush) (38)
- Więcej pędzli (More Brushes) (38)
- Teksturowanie przez pocieranie (39)
- Wybór obrazu (39)
- Zdjęcie (40)
- Zdjęcie wprost z aparatu (40)
- Wzorek (40)
- Twarz (41)
- Oczy (41)
- Szara, cętkowana tekstura (41)
- Trzy gwiazdki (41)
- Ukrywanie obrazu (42)
- Tryb ustawiania pozy (42)
- Narzędzie Pose (pozuj) (42)
- Narzędzie Orient (kieruj) (43)
- Tryb środowiska (43)
- Tryb publikacji i wytwarzania (44)
3. 123D Meshmixer (45)
- Do czego może służyć Meshmixer? (46)
- Rozpoczynanie pracy (46)
- Import (importuj) (46)
- Open (otwórz) (46)
- 123D (47)
- Import Bunny (importuj królika) (47)
- Import Sphere (importuj sferę) (47)
- Import Plane (importuj płaszczyznę) (47)
- Keyboard Shortcuts (skróty klawiszowe) (47)
- Ćwiczenie: Uszczelnianie królika (47)
- Etap 1. Zaimportuj królika (48)
- Etap 2. Znajdź otwór (48)
- Etap 3. Załataj dziurę (50)
- Drukowanie (50)
- Pasek narzędziowy (51)
- Import (importuj) (51)
- Meshmix (mieszaj siatki) (52)
- Biblioteka My Parts (elementy własne) (54)
- Select (zaznacz) (54)
- Sculpt (rzeźbij) (56)
- Edit (edytuj) (56)
- Analysis (analiza) (58)
- Inspirujące projekty z Meshmixera (59)
4. 123D Design (61)
- Instalacja i przygotowanie do pracy (63)
- Poruszanie się po programie (64)
- Na początek: zabawa z klockami (65)
- Etap 1. Utwórz prostokąt na płaszczyźnie głównej (66)
- Etap 2. Przekształć prostokąt w obiekt 3D (67)
- Etap 3. Zmodyfikuj model (67)
- Biblioteka podzespołów (70)
- Modelowanie od podstaw (71)
- Menu główne (74)
- New (nowy) (74)
- Open (otwórz) (74)
- Insert (wstaw) (74)
- Import SVG (importuj SVG) (74)
- Save (zapisz) (75)
- Save a Copy (zapisz kopię) (75)
- Export (eksportuj) (75)
- Send To (wyślij do) (75)
- 3D Print (drukuj w 3D) (75)
- Exit (wyjdź) (75)
- Przybornik główny (75)
- Undo i Redo (cofnij i ponów) (76)
- Transform (przekształć) (76)
- Narzędzia konstruktorskie (76)
- Primitives (figury elementarne) (76)
- Sketch (szkic) (77)
- Construct (konstrukcja) (92)
- Modify (modyfikacja) (102)
- Pattern (szyk) (103)
- Grouping (grupowanie) (109)
- Combine (łączenie) (109)
- Text (tekst) (109)
- Snap (przyciąganie) (110)
- Material (materiał) (110)
- Ćwiczenie: klucz do sukcesu (111)
- Ćwiczenie: korpus gitary (112)
- Ćwiczenie: tworzenie bryły przez obracanie kształtu (114)
- Zadanie: zbuduj domek dla ptaków (116)
- Co dalej? (116)
5. 123D Make (119)
- Rozpoczynanie pracy (119)
- Menu (120)
- New (nowy) (121)
- Open Example Shape (otwórz kształt przykładowy) (121)
- Open (otwórz) (121)
- Save (zapisz) (121)
- Save a Copy (zapisz kopię) (123)
- Export Mesh (eksportuj siatkę) (123)
- 3D Print (druk 3D) (124)
- Exit (wyjście) (124)
- Panel Model (model) (124)
- Przycisk Import (importuj) (124)
- Przycisk z ikoną oka (125)
- Przycisk Rotate (obróć) (125)
- Panel Manufacturing Settings (ustawienia produkcyjne) (125)
- Przycisk z ikoną koła zębatego (125)
- Przycisk z ikoną ołówka (126)
- Lista ustawień (126)
- Panel Object Size (rozmiar obiektu) (126)
- Units (jednostki) (127)
- Original Size (rozmiar pierwotny) (127)
- Uniform Scale (skalowanie proporcjonalne) (127)
- Panel Construction Technique (metoda konstrukcji) (127)
- Stacked Slices (nakładane płaty) (128)
- Interlocked Slices (płaty zazębiane) (129)
- Curve (krzywa) (130)
- Radial Slices (płaty radialne) (130)
- Folded Panels (panele zginane) (132)
- Vertex Count (liczba wierzchołków) (132)
- Face Count (liczba ścianek) (133)
- Add/Remove Seams (dodaj/usuń szwy) (134)
- Joint Type (rodzaj połączenia) (134)
- Slice Distribution (rozkład płatów) (136)
- Slice Direction (kierunek cięcia) (139)
- Modify Form (modyfikowanie formy) (139)
- Assembly Steps (kolejność montażu) (142)
- Get Plans (pozyskiwanie planów) (142)
6. 123D Catch (145)
- Jak działa aplikacja 123D Catch? (145)
- Skanowanie z użyciem aplikacji Catch - podstawy (147)
- Do dzieła! Fotografujemy! (149)
- Etap 1. Sesja próbna (149)
- Etap 2. Sprawdzanie i korekta oświetlenia (150)
- Etap 3. Skanowanie obiektu (151)
- Etap 4. Przygotowanie do zdjęć (152)
- Etap 5. Sesja zdjęciowa (152)
- Etap 6. Przetwarzanie (153)
- Etap 7. Sprawdzanie rezultatów (155)
- Czyszczenie skanu 3D (155)
- Drukowanie w 3D (156)
- Co dalej? (156)
Skorowidz (157)
160 stron, Format: 17.0x23.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|