wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 54.00 51,30   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

WYBRANE NARZĘDZIA DO PROGRAMU PSYCHOSTYMULACJI DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM Z DEFICYTAMI I ZABURZENIAMI ROZWOJU


FRANCZYK A. KRAJEWSKA K.

wydawnictwo: IMPULS, 2020, wydanie I

cena netto: 54.00 Twoja cena  51,30 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Wybrane narzędzia do programu psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju


Któż z Was nie pamięta słynnej książki "z pajacykiem", czyli Programu psychostumulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju Dla wielu terapeutów, specjalistów i nauczycieli był to drogowskaz, z którego korzystaliśmy w swojej pracy. Nakład książki był wielokrotnie wyczerpywany i wznawiany z uwagi na ogromne zainteresowanie. Dziś Autorki tego słynnego podręcznika zapraszają do nowej publikacji, która ukazała się nakładem Oficyny Wydawniczej "Impuls" pt. Wybrane narzędzia do programu psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju.

Integralną częścią pracy terapeutycznej jest postawienie diagnozy, która stanowi bazę danych o tym, co dziecko lubi robić, jakie czynności dają mu radość, co potrafi, a co może sprawiać mu trudność. Skupienie się w działalności diagnostycznej na punktach pozytywnych dziecka pozwoli ukierunkować skuteczną pracę nauczyciela.

Diagnozowanie umiejętności i możliwości dziecka powinno odbywać się przede wszystkim poprzez zabawę. Zabawa jest przyjemnością, która pomaga mu radzić sobie ze wszystkimi trudnymi emocjami. Podczas zabawy dziecko uczy się twórczo przezwyciężać różne przeszkody. Zabawa jest jednocześnie naturalnym sposobem nawiązywania kontaktu zarówno między dziećmi, jak i między dzieckiem a dorosłym. Według Lisy Miller, Deborah Steiner oraz Susan Reid (1996, s. 170)

[…] umiejętność bawienia się wywiera bardzo duży wpływ na przyszły rozwój dziecka. A ten, kto w dzieciństwie, zachęcany […] może bawić się swobodnie i na różne sposoby, buduje sobie podwaliny pod przyszłe twórcze pokonywanie przeszkód, a nawet czerpanie z tych wyzwań życiowych przyjemności.

Dzięki różnym formom i rodzajom zabaw mamy szansę zbliżenia się do dziecka, stworzenia mu poczucia bezpieczeństwa, pozyskania jego zaufania i dostrzeżenia jego tzw. punktów pozytywnych. Możemy również poznać najskrytsze tajniki dziecięcej psychiki – ukryte lęki, trudności, budzące się zdolności, zainteresowania, bazę wszelkich jego możliwości.
Najlepszym inicjatorem zabaw jest samo dziecko. To ono wie, czym i w jaki sposób chce się bawić. Rolą nauczyciela terapeuty, jako bacznego obserwatora i zarazem współuczestnika czynności, jest takie pokierowanie zabawą, by dziecko czerpało z niej przyjemność, a nauczyciel wiedzę diagnostyczną.

Uzupełnieniem prowadzonej przez nauczyciela terapeutę diagnozy mogą być diagnostyczne karty pracy. Narzędzie to musi być dostosowane do aktualnych możliwości i umiejętności dziecka.

W niniejszej książce przedstawiamy przykładowe zabawy i karty pracy do wykorzystania w procesie diagnozowania. Opracowane przez autorki propozycje mogą być zastosowane w różnorodnych sytuacjach, w zależności od inwencji nauczyciela terapeuty.


Wstęp

Obszar diagnostyczny: poziom zmysłowy

Etap I – poziom zmysłowy
Kwestionariusz obserwacyjny rozwoju dziecka na poziomie zmysłowym

Obszar diagnostyczny: poziom poznawczy

Etap II – poziom poznawczy
Kwestionariusz obserwacyjny rozwoju dziecka na poziomie poznawczym

Obszar diagnostyczny: poziom odkrywczo-badawczy

Etap III – poziom odkrywczo-badawczy
Kwestionariusz obserwacyjny rozwoju dziecka na poziomie odkrywczo-badawczym

Obszar diagnostyczny: poziom abstrakcyjno-symboliczny

Etap IV – poziom abstrakcyjno-symboliczny
Kwestionariusz obserwacyjny rozwoju dziecka na poziomie abstrakcyjno-symbolicznym

Bibliografia


156 stron, Format: 16.0x23.5cm, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:


 

- ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI W ORGANIZACJI - KANONY, REALIA, KONTRO..
OLEKSYN T.

- ANALIZA FINANSOWA PRZEDSIĘBIORSTWA
DYNUS M. KOŁOSOWSKA B. PREWYSZ-KWINTO P.

- FINANSE PUBLICZNE ASPEKTY TEORETYCZNE I PRAKTYCZNE
DYLEWSKI M. FILIPIAK B. GORZAŁCZYŃSKA-KOCZKODAJ M. ZIOŁO M.

- PODSTAWY ZARZĄDZANIA NIERUCHOMOŚCIAMI
RED. BRYX M.

- PSYCHOLOGIA WSPÓŁCZESNA
RATHUS S.A.

- INTEGRACJA EUROPEJSKA
WOJTASZCZYK K.A.

- PSYCHOLOGIA NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA PUBLICZNEGO
SZAFRAŃSKA E. SZOŁTEK A.

- PRAWO SPORTOWE
FUNDOWICZ SŁ.

- ANIMACJA CZASU WOLNEGO W TURYSTYCE
BĄCZEK J.B. / PRAKTYCZNY PODRĘCZNIK DLA ANIMATORÓW /

- FINANSOWANIE SPORTU ZE ŚRODKÓW PUBLICZNYCH
TALIK A.

- SZTUKA WYSTĄPIEŃ CZYLI JAK MÓWIĆ BY OSIĄGNĄĆ CEL + CD
ŻUREK E.

- NEGOCJACJE
BROŻEK B. STELMACH J.

- NEGOCJOWANIE TECHNIKI ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTÓW
KAMIŃSKI J.

- DZIENNIKARSTWO SPORTOWE PRAKTYCZNY PRZEWODNIK
ANDREWS PH.

- PLANY ZARZĄDZANIA NIERUCHOMOŚCIAMI MODELE METODY NARZĘDZIA
SOBCZAK A.

- PEDAGOGIKA TWÓRCZOŚCI
SZMIDT K.J.

- ZARZĄDZANIE PERSONELEM
KOSTERA M.

- BEZPIECZEŃSTWO EKONOMICZNE WYZWANIA DLA ZARZĄDZANIA PAŃSTWEM
RACZKOWSKI K.

- PRODUKT TURYSTYKI MEDYCZNEJ
RAB-PRZYBYŁOWICZ J.

- WELLNESS ZDROWIE OD-NOWA INNOWACJE W ZDROWIU INTEGRALNE PODEJŚCIE
BIAŁEK E.D.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022