wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 27.25 25,89   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

DŹWIĘK W FILMIE MIĘDZY SZTUKĄ A RZEMIOSŁEM


PAJĄK J.

wydawnictwo: WYD UW, 2018, wydanie I

cena netto: 27.25 Twoja cena  25,89 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Dźwięk w filmie

Między sztuką a rzemiosłem


Przekrojowa analiza zagadnień dotyczących ontologii dźwięku w filmie.

Wykorzystując definicję sztuki sformułowaną przez Władysława Tatarkiewicza, autor omawia sposoby tworzenia, funkcjonowania i percepcji warstwy dźwiękowej oraz jej znaczenie w kreowaniu filmowej rzeczywistości.

Tematyka dotycząca audytywnego konstruowania formy filmu, powstawania przeżycia estetycznego oraz wyrażania emocji przedstawiana jest z perspektywy kognitywnej.


Wstęp                           7
Wprowadzenie                      11
Analiza historyczna pojęcia sztuki               11
Nowe poszukiwania definicji sztuki              . 13
Podwójnie alternatywna definicja sztuki            . 14
Teza                          . 17
Zespołowy i twórczy charakter realizacji dźwięku w filmie    . 18

Rozdział I. Rzeczywistość                . 25
Odtwórczość jako pojęcie estetyczne              25
Mimetyczna funkcja warstwy dźwiękowej            27
Kreacja dźwiękowej rzeczywistości na planie filmowym      . 29
Audiowizualne przeniesienie rzeczywistości            32
Zgodność dźwięku z obrazem                 . 34
Dialog                          . 35
Efekty synchroniczne                    38
Atmosfery i efekty boczne. Przestrzeń pozakadrowa       40
Muzyka                         42
Zgranie dźwięku w filmie                   43
Podsumowanie                      . 45

Rozdział II. Forma                   . 47
Forma jako pojęcie estetyczne                . 47
Zarys rozwoju myśli filmoznawczej              . 50
Forma w kognitywnej teorii filmu                55
Miejsce dźwięku w strukturze formalnej filmu           60
Struktury dynamiczne                  63
Struktury czasowe                   . 66
Struktury przestrzenne                  . 68
Struktury rytmiczne                   . 72
Podsumowanie                      . 75

Rozdział III. Przeżycie estetyczne. Ekspresja        77
Pojęcie przeżycia estetycznego                . 77
Zarys psychologii poznania                 . 81
Perspektywa kognitywna a percepcja filmu            . 87
Percepcja dźwięku w filmie                  . 92
Dźwięk w filmie a proces rozumienia              . 94
Dźwięk w filmie a proces interpretacji             . 97
Dźwięk w filmie a emocje                   100
Dźwięk w filmie a ekspresja                 . 106
Podsumowanie                      . 110

Podsumowanie                     111
Potwierdzenie tezy                     111
Kognitywizm                       113
Abstract                         118
Bibliografia                       . 120


124 strony, Format: 14.0x20.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022