wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

ETOS NAUCZYCIELI MIT CZY RZECZYWISTOŚĆ?


PĘKALA L. J.

wydawnictwo: WYD UW, 2017, wydanie I

cena netto: 39.35 Twoja cena  37,38 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Etos nauczycieli - mit czy rzeczywistość?


Autorka dokonała przeglądu różnych ujęć etosu nauczycielskiego, uporządkowała je i zaprezentowała własną definicję tego zagadnienia.

Przedstawiła interesujące, a momentami również zaskakujące wyniki badań, dotyczące wymagań społecznych względem nauczycieli (okazało się między innymi, że obejmują one także sferę życia osobistego tej grupy zawodowej). Starała się odpowiedzieć na pytanie, czy i w jakim stopniu zbiorowość nauczycieli stanowi współcześnie grupę reprezentującą dany etos. Rozstrzygnięcie tego problemu, postrzeganego dawniej jako niebudzący wątpliwości, wydaje się obecnie bardzo istotne dla statusu profesji nauczycielskiej.

Publikacja jest próbą ponownego rozbudzenia zainteresowania pojęciem etosu nauczycielskiego – kategorią, która opisuje najistotniejsze i najtrudniejsze do uchwycenia obszary pracy zawodowej nauczycieli. Temat ten został badawczo zaniedbany, a jak wynika z ustaleń autorki, wyraźnie wpisuje się we współczesne debaty społeczne.


Wstęp

ROZDZIAŁ 1. Etos - różnorodność definicji i podejść
1.1. Etymologia pojęcia
1.2. Przegląd stanowisk
1.2.1. Etos - styl życia
1.2.2. Etos - całokształt elementów dorobku społecznego
1.2.3. Etos - hierarchia wartości, zbiór norm
1.2.4. Etos - postawa, potrzeba, nawyk
1.2.5. Etos - wzór osobowy, typ idealny
1.2.6. Etos - sposób organizowania zbiorowego doświadczenia

ROZDZIAŁ 2. Etos - zagadnienia pozostające w obszarze tematycznym
2.1. Grupa społeczna
2.2. Grupa etosowa typem grupy społecznej
2.3. Oczekiwania społeczne i osobiste motywacje do podjęcia pracy a nauczycielski etos
2.4. Kompetencje nauczycieli oraz ich tożsamość
2.5. Wartości w zawodzie nauczyciela

ROZDZIAŁ 3. Metodologia badań własnych
3.1. Cel i przedmiot badań
3.2. Problematyka badawcza
3.3. Zmienne niezależne i zależne
3.4. Opis próby, organizacja i zakres badań
3.5. Podstawowe kierunki i techniki ilościowej analizy danych
3.6. Jakościowa analiza danych

ROZDZIAŁ 4. Etos w opiniach nauczycieli i rodziców
4.1. Wiedza na temat etosu
4.2. Aktualność i znaczenie pojęcia etosu
4.3. Rodzice a nauczyciele - oczekiwania i motywacje
4.4. Wzór nauczyciela
4.5. Czynniki ułatwiające i utrudniające nauczycielom sprostanie wymogom etosu w ich pracy zawodowej

ROZDZIAŁ 5. Etos według dyrektorów placówek edukacyjnych
5.1. Zasady rekrutacji kadry pedagogicznej
5.2. Osobiste teorie etosu i dyrektorska ocena jego obecności w placówkach
5.3. Przejawy etosu w przedszkolach i szkołach
5.4. Przeszkody w realizacji nauczycielskiego etosu
5.5. Działania wspierające etos w instytucjach edukacyjnych

ROZDZIAŁ 6. Etos współczesnych nauczycieli - podsumowanie

Kwestionariusz ankiety dla Rodziców i Nauczycieli
Kwestionariusz wywiadu z dyrektorem

Bibliografia
Indeks pojęć
Spis rysunków
Spis tabel


192 strony, Format: 14.5x20.2, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022