wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 51.19 48,63   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

ELEKTRONICZNA ADMINISTRACJA JAKO NARZĘDZIE WDRAŻANIA ZMIAN ORGANIZACYJNYCH


JASTRZĘBSKA K.

wydawnictwo: CEDEWU, 2018, wydanie I

cena netto: 51.19 Twoja cena  48,63 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Elektroniczna administracja jako narzędzie wdrażania zmian organizacyjnych


W książce omówiono wpływ nowych technologii, w szczególności rozwoju elektronicznej administracji, na sprawność funkcjonowania organizacji publicznej.

Publikacja systematyzuje problematykę e-administracji i zmian organizacyjnych wynikających z wdrażania technologii informacyjno-komunikacyjnych w urzędach. Zaproponowano szerokie podejście do analizy e-administracji, uwzględniające działania w obszarach: e-informacji publicznej, e-transakcji i e-partycypacji.

Na podstawie przeprowadzonych badań opracowano rekomendacje mające na celu wsparcie osób wdrażających technologie ICT w urzędach i przedstawiono dobre praktyki w tym zakresie.

Publikacja zawiera opis wyników badań, w trakcie których:

• określono poziom rozwoju e-administracji w 18 urzędach miast w Polsce,
• zidentyfikowano szereg zmian organizacyjnych, dostrzeganych przez menedżerów publicznych i urzędników, charakterystycznych dla rozwoju e-administracji,
• wyróżniono czynniki wspierające i hamujące, w obszarze zarządzania publicznego, wprowadzanie tych zmian organizacyjnych,
• określono wpływ wdrażania nowych technologii na funkcjonowanie urzędów miast.


Wstęp

Rozdział 1
Wdrażanie zmian organizacyjnych jako wyzwanie zarządzania publicznego
1.1. Istota zarządzania publicznego
1.1.1. Sprawność organizacji publicznych
1.1.2. Od biurokratycznego modelu zarządzania do zarządzania publicznego
1.2. Zmiany organizacyjne w administracji publicznej
1.2.1. Problematyka zmiany organizacyjnej
1.2.2. Kierunki zmian organizacyjnych w sektorze publicznym
1.3. Narzędzia wdrażania zmian organizacyjnych w administracji publicznej
1.3.1. Wpływ technologii informacyjno-komunikacyjnej na zarządzanie publiczne
1.3.2. E-administracja jako narzędzie wdrażania zmian organizacyjnych - ujęcie teoretyczne
1.4. Podsumowanie

Rozdział 2
Elektroniczna administracja publiczna
2.1. Charakterystyka koncepcji elektronicznej administracji
2.1.1. Społeczeństwo informacyjne motorem rozwoju e-administracji
2.1.2. Działania na rzecz rozwoju e-administracji
2.2. Rozwój elektronicznej administracji
2.2.1. Czynniki rozwoju e-administracj
2.2.2. Rozwój e-administracji z perspektywy obywatela
2.3. Ocena poziomu rozwoju elektronicznej administracji
2.3.1. Polska e-administracja na tle świata
2.3.2. Poziom rozwoju e-administracji w urzędach miast w Polsce
2.4. Podsumowanie

Rozdział 3
Wpływ e-administracji na wdrażanie zmian organizacyjnych
3.1. Metodologiczne aspekty przeprowadzonych badań
3.1.1. Metodyka badań
3.1.2. Proces badawczy
3.1.3. Ograniczenia wynikające z przyjętej metodyki badań
3.2. Charakterystyka badanych organizacji
3.2.1. Struktura badanych urzędów miast
3.2.2. Cele i priorytety strategiczne władz lokalnych w zakresie rozwoju e-administracji
3.3. Porównanie wdrożonych zmian organizacyjnych w badanych urzędach miast w Polsce
3.4. Podsumowanie

Rozdział 4
Specyfika zmian organizacyjnych charakterystycznych dla rozwoju e-administracji
4.1. Przemiany w urzędach miast związane z e-administracją w opinii urzędników
4.1.1. Zmiany w kierunku technologicznej proaktywności
4.1.2. Zmiany w kierunku rozwijania współpracy
4.1.3. Zmiany w kierunku upraszczania organizacji
4.1.3. Zmiany w kierunku zwiększenia zdolności adaptacyjnych
4.2. Czynniki wewnątrzorganizacyjne determinujące rozwój e-administracji
4.2.1. Czynniki wzmacniające i hamujące rozwój e-administracji
4.2.2. Wybrane aspekty wprowadzania zmian organizacyjnych
4.3. Podsumowanie

Rozdział 5
Kierunki doskonalenia zarządzania przez rozwój e-administracji
5.1. Sprawność funkcjonowania urzędu po wprowadzeniu zmian organizacyjnych związanych z rozwojem e-administracji w opinii urzędników
5.1.1. Ocena wpływu rozwoju e-administracji na funkcjonowanie urzędu
5.1.2. Korzyści z e-administracji dla mieszkańców
5.2. E-administracja jako narzędzie zarządzania publicznego - wnioski z badań
5.3. Rekomendacje dla praktyków zarządzania wdrażających e-administrację
5.4. Podsumowanie

Zakończenie
Bibliografia
Indeks nazwisk
Spis tabel
Spis wykresów
Spis rysunków


206 stron, Format: 15.2x22.7, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022