wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

JEDNOLITY PLIK KONTROLNY OBOWIĄZKI E-RAPORTOWANIA DANYCH PODATKOWYCH W 2018 ROKU


GRZANKA P. SIDELNIK M. RED.

wydawnictwo: WOLTERS KLUWER, 2018, wydanie I

cena netto: 156.39 Twoja cena  148,57 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Jednolity Plik Kontrolny

Obowiązki e-raportowania danych podatkowych w 2018 roku


Czy posiadasz niezbędną wiedzę w zakresie JPK? Czy doceniasz zawartość danych w JPK i optymalnie korzystasz z narzędzi analitycznych wykorzystujących te dane?

Odpowiedzieć na te pytania pomoże Ci drugie wydanie książki Jednolity Plik Kontrolny. Znajdziesz w niej omówienie w przystępny sposób wybranych struktur JPK, oraz podsumowanie blisko dwuletniego okresu doświadczeń autorów w procesach wdrażania i raportowania JPK.

"Jednolity Plik Kontrolny (JPK) funkcjonuje w polskim systemie prawa podatkowego już blisko dwa lata. Pomimo, początkowych kontrowersji oraz praktycznych problemów można stwierdzić, że stał się już standardem raportowania danych podatkowych do administracji skarbowej przenosząc komunikację z fiskusem w erę cyfrową".

Ze słowa wstępnego

  • praktyczne wskazówki odnoszące się do przygotowania Jednolitego Pliku Kontrolnego (JPK) zgodnie z wymogami Ministerstwa Finansów, zarówno od strony prawnopodatkowej jak i technicznej,

  • informacje i wyjaśnienia na temat wybranych struktur JPK poświęconych ewidencji prowadzonej na potrzeby podatku od towarów i usług, faktur, ksiąg rachunkowych, magazynów oraz wyciągów bankowych,

  • obowiązki podatników związane z nowym modelem raportowania danych podatkowych w formie elektronicznej, uwzględniając aspekty procedury podatkowej - w tym nową procedurę kontroli celno-skarbowej,

  • zarys budowy wybranych struktur JPK oraz czytelne zestawienia przedstawiające, które informacje, w jakim formacie i z jakimi ograniczeniami wymagane są przez kluczowe struktury JPK.

  • kto i kiedy ma obowiązek raportowania Jednolitego Pliku Kontrolnego na żądanie,

  • jak można przekazać Jednolity Plik Kontrolny na żądanie,

  • jak i komu przekazywać dane w przypadku comiesięcznego raportowania Jednolitego Pliku Kontrolnego dla VAT,

  • jak administracja podatkowa korzysta z JPK_VAT,

  • jak czytać pliki XML.

W publikacji znajdziesz także m.in. informacje na temat:

  • zmian struktury JPK_VAT od 2018 r.,
  • struktury Jednolitego Pliku Kontrolnego obowiązującej na dzień 1.02.2018 r.,
  • struktur wymaganych na żądanie,
  • głównych problemów przy wypełnianiu struktury JPK_KR,
  • prezentacji zakładowego planu kont w sekcji ZOiS JPK_KR,
  • zasad raportowania JPK_WB po 13.01.2018 r.,
  • głównych problemów przy uzupełnianiu struktury JPK_WB,
  • zmian w strukturze JPK_VAT dla rozliczeń VAT od 2018 r.,
  • głównych problemów przy wypełnianiu struktur JPK_VAT oraz JPK_FA,
  • zagadnień związanych ze stosowaniem przepisów w odniesieniu do przekazywania Jednolitego Pliku Kontrolnego w ramach kontroli celno-skarbowej związanych z kontrolą poprawności rozliczeń podatkowych,
  • wprowadzenia tzw. modelu mieszanego w zakresie przedstawiania ksiąg podatkowych w formie JPK,
  • zastosowania JPK na żądanie w postępowaniach podatkowych,
  • obowiązku korekty JPK_VAT,
  • narzędzi do analizy danych z JPK_VAT - JPK_ANALIZATOR,
  • danych z JPK_VAT na potrzeby analizy ryzyka,
  • wyników analiz JPK_VAT w kontekście obniżonych odsetek od zaległości podatkowych,
  • specyfikacji interfejsów usług Jednolitego Pliku Kontrolnego, środowiska testowego i produkcyjnego, aplikacji klienckiej Ministerstwa Finansów przy przekazywaniu Jednolitego Pliku Kontrolnego drogą elektroniczną,
  • najczęstszych problemów przy przekazywaniu Jednolitego Pliku Kontrolnego drogą elektroniczną,
  • narzędzi JPK_VAT dla mikroprzedsiębiorców,
  • potencjalnych sankcji za nieprzekazanie danych w formie Jednolitego Pliku Kontrolnego na żądanie,
  • potencjalnych sankcji za brak JPK dla ewidencji VAT bez żądania (JPK_VAT).

Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla adwokatów, radców prawnych, sędziów, notariuszy, komorników, prokuratorów oraz doradców podatkowych. Będzie cennym źródłem wiedzy dla pracowników administracji rządowej i samorządowej, ekonomistów, księgowych oraz menedżerów i przedsiębiorców zobowiązanych do raportowania JPK. Zainteresuje także przedstawicieli nauki prawa, ekonomii i rachunkowości.


Wykaz skrótów
Słowo wstępne

Rozdział 1. Jak wyglądała e-kontrola bez Jednolitego Pliku Kontrolnego
1.1. Wprowadzenie
1.2. Regulacje prawa podatkowego w zakresie kontroli elektronicznej przed wprowadzeniem Jednolitego Pliku Kontrolnego
1.2.1. Uwagi ogólne
1.2.2. E-kontrola przeprowadzana przez naczelników US przed wprowadzeniem Jednolitego Pliku Kontrolnego
1.2.3. E-kontrola przeprowadzana przez dyrektorów UKS przed wprowadzeniem Jednolitego Pliku Kontrolnego

Rozdział 2. Wprowadzenie obowiązku przekazywania Jednolitego Pliku Kontrolnego na żądanie w trakcie e-kontroli
2.1. Wprowadzenie
2.2. Kto i kiedy ma obowiązek raportowania Jednolitego Pliku Kontrolnego na żądanie
2.3. Dane za okresy sprzed wejścia w życie przepisów dotyczących Jednolitego Pliku Kontrolnego
2.4. Jak można przekazać Jednolity Plik Kontrolny na żądanie
2.5. Jednolity Plik Kontrolny w trakcie czynności kontrolnych organów Krajowej Administracji Skarbowej
2.5.1. Uwagi ogólne
2.5.2. Jednolity Plik Kontrolny a czynności sprawdzające uregulowane w Ordynacji podatkowej
2.5.3. Jednolity Plik Kontrolny a kontrola podatkowa
2.5.4. Jednolity Plik Kontrolny a postępowania podatkowe
2.5.5. Jednolity Plik Kontrolny a postępowania kontrolne
2.5.6. Jednolity Plik Kontrolny a czynności sprawdzające uregulowane w ustawie o kontroli skarbowej
2.5.7. Procedura kontroli celno-skarbowej a JPK
2.5.8. Zastosowanie JPK na żądanie w postępowaniach podatkowych

Rozdział 3. Obowiązek raportowania comiesięcznego Jednolitego Pliku Kontrolnego dla ewidencji VAT
3.1. Wprowadzenie
3.2. Jednolity Plik Kontrolny na żądanie a nowy obowiązek comiesięcznego Jednolitego Pliku Kontrolnego dla VAT
3.3. Jak i komu przekazywać dane w przypadku comiesięcznego raportowania Jednolitego Pliku Kontrolnego dla VAT
3.4. Rozliczenia kwartalne VAT a obowiązek comiesięcznego raportowania Jednolitego Pliku Kontrolnego dla VAT
3.4.1. Uwagi ogólne
3.4.2. Nowelizacja ustawy VAT a podatnicy składający deklaracje VAT kwartalne
3.5. Obowiązek comiesięcznego raportowania Jednolitego Pliku Kontrolnego dla VAT a jednostki samorządu terytorialnego
3.6. Podatnicy zwolnieni od VAT składający VAT-8 i VAT-9M a obowiązki w zakresie JPK_VAT
3.7. Obowiązek korekty JPK_VAT
3.8. JPK_VAT a pełnomocnik
3.9. Jak administracja podatkowa korzysta z JPK_VAT
3.9.1. Uwagi wprowadzające
3.9.2. Narzędzia do analizy danych z JPK_VAT - JPK "Analizator"
3.9.3. Dane z JPK_VAT a analiza ryzyka
3.9.4. Wyniki analiz JPK_VAT a obniżone odsetki od zaległości podatkowych
3.9.5. JPK_VAT a egzekucja administracyjna

Rozdział 4. Wymogi techniczne w zakresie przekazania Jednolitego Pliku Kontrolnego fiskusowi
4.1. Wprowadzenie
4.2. Przekazywanie Jednolitego Pliku Kontrolnego drogą elektroniczną - specyfikacja interfejsów usług Jednolitego Pliku
Kontrolnego
4.3. Przekazywanie Jednolitego Pliku Kontrolnego drogą elektroniczną - środowisko testowe i produkcyjne
4.4. Przekazywanie Jednolitego Pliku Kontrolnego drogą elektroniczną - aplikacja kliencka Ministerstwa Finansów
4.5. Przekazywanie Jednolitego Pliku Kontrolnego drogą elektroniczną - urzędowe poświadczenie odbioru (UPO)
4.6. Przekazywanie Jednolitego Pliku Kontrolnego drogą elektroniczną - najczęstsze problemy
4.7. Narzędzie JPK_VAT dla mikroprzedsiębiorców

Rozdział 5. Potencjalne sankcje za nieprzekazanie danych w formie Jednolitego Pliku Kontrolnego
5.1. Ustalenie charakteru prawnego JPK i JPK_VAT
5.2. Potencjalne sankcje za nieprzekazanie danych w formie Jednolitego Pliku Kontrolnego na żądanie
5.3. Potencjalne sankcje za brak JPK dla ewidencji VAT bez żądania (JPK_VAT)

Rozdział 6. Struktury Jednolitego Pliku Kontrolnego - zarys architektury wybranych struktur
6.1. Wprowadzenie
6.2. Jak czytać pliki XML
6.3. Architektura struktur Jednolitego Pliku Kontrolnego
6.4. Zmiany struktury JPK_VAT od 2018 r.

Rozdział 7. Zestawienie zakresu danych wymaganych przez wybrane struktury Jednolitego Pliku Kontrolnego
7.1. Struktury Jednolitego Pliku Kontrolnego - szczegółowe zestawienie wymaganych danych
7.2. Struktury Jednolitego Pliku Kontrolnego obowiązujące na dzień 1.02.2018 r.
7.2.1. Ewidencja zakupów i sprzedaży VAT - JPK_VAT (3)
7.2.2. Struktury wymagane na żądanie
7.2.2.1. Części wspólne - Nagłówek JPK
7.2.2.2. Części wspólne - Identyfikacja podmiotu
7.2.2.3. Faktury - JPK_FA (1)
7.2.2.4. Księgi rachunkowe - JPK_KR (1)
7.2.2.5. Magazyn - JPK_MAG (1)
7.2.2.6. Wyciągi bankowe - JPK_WB (1)
7.3. Wybrane struktury Jednolitego Pliku Kontrolnego obowiązujące przed 1.02.2018 r.
7.3.1. Ewidencja zakupów i sprzedaży VAT - JPK_VAT (2)
7.3.2. Ewidencja zakupów i sprzedaży VAT - JPK_VAT (1)

Rozdział 8. Podstawowe problemy podatników związane z przygotowaniem się do raportowania wybranych struktur Jednolitego Pliku Kontrolnego
8.1. Uwagi ogólne
8.2. Struktura 1 - księgi rachunkowe
8.2.1. Uwagi ogólne
8.2.2. Zależności pomiędzy poszczególnymi częściami JPK_KR
8.2.3. Sposób raportowania w ramach JPK_KR
8.2.4. Główne problemy przy wypełnianiu struktury JPK_KR
8.2.4.1. Uwagi wprowadzające
8.2.4.2. Prezentacja zakładowego planu kont w sekcji ZOiS JPK_KR
8.2.4.3. Dane pochodzące z różnych źródeł
8.2.4.4. Identyfikacja zespołu, kategorii oraz podkategorii kont
8.2.4.5. Identyfikacja informacji łączącej zapis ujęty w "Dzienniku" z odzwierciedleniem zapisu na koncie księgi głównej lub ksiąg pomocniczych
8.2.4.6. Wskazywanie kodu operatora
8.2.4.7. Sposób prezentowania wartości w polach "DziennikKwotaOperacji" oraz "SumaKwotOperacji"
8.2.4.8. Identyfikacja "łącznika" systemowego pomiędzy kontami przeciwstawnymi
8.3. Struktura 2 - wyciąg bankowy
8.3.1. Uwagi ogólne
8.3.2. Zakres raportowania w ramach JPK_WB
8.3.3. Raportowanie klienckich rachunków bankowych przez banki
8.3.3.1. Zasady raportowania w pierwszym okresie obowiązywania JPK_WB
8.3.3.2. Zmiany w zakresie raportowania JPK_WB po 1.03.2017 r.
8.3.3.3. Zasady raportowania JPK_WB po 13.01.2018 r.
8.3.4. Raportowanie własnych rachunków bankowych przez banki
8.3.5. Raportowanie rachunków płatniczych wskazanych w ustawie o usługach płatniczych
8.3.6. Główne problemy przy uzupełnianiu struktury JPK_WB
Wskazywanie salda dla poszczególnych operacji
8.4. Struktura 3 - magazyn
8.4.1. Uwagi ogólne
8.4.2. Zależności pomiędzy poszczególnymi częściami JPK_MAG
8.4.3. Zakres raportowania
8.4.4. Sposób raportowania danych w strukturze JPK_MAG
8.4.5. Główne problemy
8.4.5.1. Definicja magazynu
8.4.5.2. Podział magazynów i jego szczegółowość
8.4.5.3. Rodzaje raportowanych dokumentów magazynowych
8.4.5.4. Związek z księgami rachunkowymi
8.4.5.5. Związek z polityką rachunkowości
8.4.5.6. Wartości ruchów magazynowych
8.4.5.7. Przesunięcia międzymagazynowe
8.4.5.8. Daty
8.4.5.9. Dane kontrahentów
8.4.5.10. Powiązanie z fakturami
8.4.5.11. Wolumen danych
8.5. Struktura 4 - ewidencja zakupów i sprzedaży VAT
8.5.1. Struktura JPK_VAT
8.5.2. Zmiany w strukturze JPK_VAT dla rozliczeń VAT od 2017 r.
8.5.3. Zmiany w ewidencjach VAT a JPK_VAT dla rozliczeń od 2017 r.
8.5.4. Zmiany w strukturze JPK_VAT dla rozliczeń VAT od 2018 r.
8.5.5. Cel JPK_VAT i zgodność struktury z deklaracją VAT
8.5.6. Raportowane dane w sytuacji zmiany wzorów deklaracji VAT
8.5.7. Korekty danych w sytuacji zmiany wersji schem JPK_VAT
8.5.8. "Zerowe" JPK_VAT
8.5.9. Główne problemy przy wypełnianiu struktury JPK_VAT
8.5.9.1. Uwagi wprowadzające
8.5.9.2. Dane adresowe podatników zagranicznych
8.5.9.3. Waluta danych
8.5.9.4. Zaokrąglenia
8.5.9.5. Numeracja wpisów
8.5.9.6. NIP wystawcy w transakcji z krajem trzecim
8.5.9.7. Data sprzedaży
8.5.9.8. Numer dokumentu
8.5.9.9. Szczegółowość danych sprzedaży i zakupu
8.5.9.10. WDT podmiotu z kraju trzeciego a NIP przedstawiciela podatkowego
8.5.9.11. Problematyczna data wpływu dokumentu zakupowego
8.5.9.12. Raportowanie danych dotyczących importu towarów a efektywność działania służb skarbowych
8.6. Struktura 5 - faktury
8.6.1. Struktura JPK_FA
8.6.2. Cel JPK_FA
8.6.3. Faktury zakupowe poza JPK_FA
8.6.4. Główne problemy przy wypełnianiu struktury JPK_FA
8.6.4.1. Uwagi wprowadzające
8.6.4.2. Parametr sterujący JPK_FA
8.6.4.3. Raportowanie faktur walutowych
8.6.4.4. Numer faktury
8.6.4.5. Raportowanie numeru VAT
8.6.4.6. Typy faktur
8.6.4.7. Faktury korygujące i zbiorcze faktury korygujące
8.6.4.8. Przypisywanie atrybutów
8.6.4.9. Więcej niż jedno zwolnienie na fakturze
8.6.4.10. Stawki
8.6.4.11. Odwrotne obciążenie i sprzedaż niepodlegająca opodatkowaniu
8.6.4.12. Data sprzedaży
8.6.4.13. Kto wskazuje na samofakturowanie?
8.6.4.14. Nietypowe jednostki miary
8.6.4.15. "P_10" nie zawsze z rabatem
8.6.4.16. Cena jednostkowa netto, brutto, a może obie?
8.6.4.17. Wartość netto czy wartość brutto, a może obie?
8.6.4.18. Zagraniczny podatnik zarejestrowany na VAT w Polsce - co z adresem?
8.6.4.19. Faktury wystawiane przez podatnika w innym reżimie podatkowym

Rozdział 9. Przyszłość Jednolitego Pliku Kontrolnego
9.1. Uwagi ogólne
9.2. Dalszy rozwój struktur JPK innych niż JPK_VAT
9.3. JPK_VAT a centralny rejestr faktur

Autorzy


320 stron, Format: 14.2x20.6, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022