|
WIRTUALNA PRACA W ŁAŃCUCHU DOSTAW
WYRWICH-PŁOTKA S. wydawnictwo: DIFIN, 2018, wydanie Icena netto: 50.60 Twoja cena 48,07 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Wirtualna praca w łańcuchu dostaw
Praca w obszarze zarządzania łańcuchami dostaw stawia przed menadżerami stale nowe
problemy i wyzwania. Menadżerowie łańcuchów dostaw poszukują coraz to lepszych
rozwiązań w obszarze zarządzania nimi, aby zrealizować w sposób najbardziej korzystny
założone cele. Cele te nie dotyczą jedynie korzyści uzyskiwanych przez wybrane
przedsiębiorstwach, ale dotyczą całych łańcuchów dostaw, w obszarze wartości dla
nich samych, dla klientów oraz z tytułu przewagi nad konkurencją. Rzadko w logistyce
poruszana jest kwestia zasobów ludzkich, chociaż te niezbędne są w każdym rodzaju
działalności. W łańcuchu dostaw mamy do czynienia z trzema rodzajami strumieni
przepływów: informacyjnymi, rzeczowymi oraz finansowymi. Aby zarządzać tymi
strumieniami niezbędni są ludzie, ze swoimi umiejętnościami, kwalifikacjami oraz
wiedzą. W dobie szeroko pojętej globalizacji, również łańcuchy dostaw mają
charakter globalny, co wiąże się z szeregiem problemów związanych w efektywnym
zarządzaniem nimi. Naprzeciw takim wyzwaniom wychodzi koncepcja wirtualnej pracy. Jako
koncepcja, która ogranicza dysonans czasu i przestrzeni w kontekście zarządzania
łańcuchami dostaw.
Książka stanowi kompendium wiedzy dla studentów kierunku Logistyka i Zarządzania,
słuchaczy studiów podyplomowych o podobnym profilu, a także menadżerów łańcuchów
dostaw. Dedykowana jest czytelnikom zainteresowanym wdrażaniem nowych rozwiązań w
łańcuchu dostaw oraz poprawą ich konkurencyjności, nie tylko w obszarach dotyczących
zarządzania strumieniami towarów i informacji.
Wstęp
Rozdział 1. Teoretyczne podstawy zarządzania globalnym łańcuchem dostaw
1.1. Istota koncepcji zarządzania globalnym łańcuchem dostaw
1.2. Integracja w zarządzaniu globalnym łańcuchem dostaw
1.3. Tendencje rozwojowe w zarządzaniu strumieniami podaży i popytu w globalnym
łańcuchu dostaw
1.4. Efektywny i zorientowany na klienta globalny łańcuch dostaw
Rozdział 2. Istota i mechanizm kształtowania nowoczesnych form pracy w globalnym
łańcuchu dostaw
2.1. Znaczenie zasobów ludzkich w globalnym łańcuchu dostaw
2.2. Zmiany i wyzwania w obszarze zasobów ludzkich łańcucha dostaw
2.3. Istota nowoczesnych form pracy w globalnym łańcuchu dostaw
2.4. Przesłanki wyboru nowoczesnych form pracy w globalnym łańcuchu dostaw
Rozdział 3. Wirtualna praca w globalnym łańcuchu dostaw
3.1. Strumienie informacji jako czynnik rozwoju wirtualnej pracy w łańcuchu dostaw
3.2. Znaczenie i rozwój wirtualnej pracy
3.3. Przejawy zastosowań wirtualnej pracy w obszarach łańcucha dostaw
3.4. Koszty i korzyści oraz zagrożenia i potencjały wirtualnej pracy w globalnym
łańcuchu dostaw - próba identyfikacji
Rozdział 4. Czynniki konkurencyjności a wyzwania globalnego łańcucha dostaw
4.1. Globalny wymiar konkurencji łańcucha dostaw
4.2. Wyznaczniki konkurencyjności efektywnego i elastycznego łańcucha dostaw
4.3. Uwarunkowania wirtualnej pracy jako czynnika konkurencyjności elastycznego i
efektywnego łańcucha dostaw
Rozdział 5. Wirtualna praca w globalnych łańcuchach dostaw - studia przypadków
5.1. Problem badawczy i kryteria doboru przypadków
5.2. Wirtualna praca w elastycznych i efektywnych łańcuchach dostaw
5.2.1. Elastyczny łańcuch dostaw producenta stolarki okiennej - studium przypadku
5.2.2. Elastyczny łańcuch dostaw huty - studium przypadku
5.2.3. Efektywny łańcuch dostaw producenta półosi napędowych - studium przypadku
5.2.4. Efektywny łańcuch dostaw producenta armatury sanitarnej - studium przypadku
5.3. Podsumowanie badań empirycznych
Zakończenie
Wykaz skrótów
Literatura
Spis tabel
178 stron, Format: 15.9x22.9, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|