|
EMPATIA INTELIGENCJA EMOCJONALNA
HARVARD BUSINESS REVIEW wydawnictwo: ONE PRESS, 2018, wydanie Icena netto: 40.60 Twoja cena 38,57 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Empatia
Inteligencja emocjonalna
Harvard Business Review
Empatia oznacza zdolność odczuwania stanów psychicznych innych osób. Jest to
również umiejętność spojrzenia na rzeczywistość z ich perspektywy. Empatia nie
świadczy o słabości czy szczególnej wrażliwości, wynika raczej ze społecznego
charakteru naszego gatunku. Co więcej, wysoki jej poziom okazuje się atutem menedżera,
ponieważ ułatwia kierowanie ludźmi, pozwala też na skuteczniejszą współpracę z
klientami. Niemniej zbyt silne współodczuwanie jest niszczące dla psychiki człowieka.
Innymi słowy, warto być empatycznym, doskonalić w sobie tę cechę, ale i kontrolować
ją.
Autorami artykułów prezentowanych w tej książce są między innymi Daniel
Goleman, Annie McKee, Adam Waytz i Emma Seppala - autorytety w dziedzinie
inteligencji emocjonalnej. Przedstawiają oni kilka ciekawych aspektów empatii. Współodczuwanie
zostało tu potraktowane jako jedna z ważniejszych cech człowieka kształtujących
rzeczywistość biznesową: styl kierowania, prowadzenia spotkań, a nawet projektowania
produktów i ich sprzedaży. Przekonasz się, że empatii można się nauczyć, można
też ją kształtować, a umiejętności te przydadzą się nie tylko w pracy, ale również
w prywatnych relacjach.
Rozumienie empatii
Empatia w pracy lidera
Władza a empatia
Empatia w projektowaniu produktów
Problem zbyt silnej empatii
Trzymasz w ręku wybór najciekawszych artykułów opublikowanych oryginalnie w
"Harward Business Review" -prestiżowym miesięczniku wydawanym przez jeden z
najznakomitszych uniwersytetów na świecie. Ten magazyn jest uważany za jeden z
najbardziej opiniotwórczych w takich dziedzinach jak rozwój przedsiębiorstw,
zarządzanie, ekonomia. W zbiorze znajdziesz garść inspirujących wiadomości o empatii,
które ułatwią Ci budowanie swojej osobowości jako dobrego szefa, a także jako
człowieka żyjącego wśród innych ludzi.
- 1 Czym jest empatia?
- 2 Dlaczego współczucie jest lepszą taktyką menedżerską niż bezwzględność?
- 3 Co tak naprawdę robią wspaniali słuchacze?
- 4 Empatia jest kluczem do przeprowadzenia doskonałego zebrania
- 5 Trudniej jest okazywać empatię innym, jeśli przeżyłeś to, co oni
- 6 Im większą masz władzę, tym mniejsze masz pokłady empatii
- 7 Proces empatycznego projektowania produktów
- 8 Jak Facebook wykorzystuje empatię do zabezpieczania danych użytkowników?
- 9 Granice empatii
- Problem 1. Jest wyczerpująca
- Problem 2. Wygrywa tylko jedna strona
- Problem 3. Może zagrażać etyce
- Jak stłumić zbyt silną empatię?
- Podzielenie pracy
- Nie utożsamiaj jej z poświęceniem
- Dawaj ludziom wolne
- 10 Czego Dalajlama nauczył Daniela Golemana na temat inteligencji emocjonalnej?
- Notki końcowe
136 stron, Format: 13.1x19.9, oprawa twarda
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|