| 
  
 ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI DLA POCZĄTKUJĄCYCH JAK ZMIENIĆ WYZWANIE W PROSTE ZADANIE
 ŻMIGRODZKI M.   wydawnictwo: ONE PRESS, 2018, wydanie IIcena netto: 40.60  Twoja cena  38,57 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Zarządzanie projektami dla początkujących
Jak zmienić wyzwanie w proste zadanie
 
"Mój pierwszy własny projekt" - to brzmi ekscytująco, a niekoniecznie
powinno. Każda organizacja dąży do tego, aby środowisko, w którym prowadzi się
projekty, było tak przewidywalne, jak to tylko możliwe. W dążeniu do biznesowego celu
chodzi bowiem o to, by dotrzymywać prognoz kosztów i terminów, w stu procentach
realizować plany sprzedażowe, utrzymywać jakość na poziomie zdefiniowanym przez
klienta, a zespół projektowy zachować w dobrej formie psychicznej. Nikt nie marzy o
tym, by projektem rządziły chaos, presja czasu i nieznośny stres. Niestety, zbyt
często tak właśnie się dzieje, szczególnie gdy pracą ludzi wyznaczonych do wykonania
zadania kieruje mniej doświadczony project manager. Jeśli jest zdolny i ambitny, ma
szansę ukończyć powierzone sobie zadanie, jednak przy tym sporo się namęczy on sam i
podlegający mu zespół... Na szczęście można prościej, łatwiej, spokojniej,
kierując się nieskomplikowanymi praktykami proponowanymi przez Marcina Żmigrodzkiego. 
W myśleniu projektowym kluczowe jest właściwe planowanie. Dlatego autor tego
poradnika, project manager z kilkunastoletnim doświadczeniem, reprezentuje takie
właśnie podejście do tematu. Prezentowaną przez siebie metodę wielokrotnie sprawdził
osobiście podczas prac nad małymi i średnimi projektami - takimi, jakie zwykle powierza
się debiutantom. Całość jest czytelna i prosta do przełożenia na praktykę. Drugie
wydanie książki wzbogacone zostało o omówienie tematu planowania jakości metodą
Kano, kontrolę projektów metodą wartości wypracowanej oraz zarządzanie portfelem
projektów. W poradniku Czytelnik znajdzie także przydatne szablony najczęściej
spotykanych dokumentów projektowych.
 
  
    - Słowo wstępne
 
    - O autorze
 
    - Wstęp, czyli co zrobić, aby realizacja projektów w końcu stała się nudna?
        - Prowadzenie projektu jest jak smażenie naleśników
 
       
     
    - Rozdział 1. Uzasadnienie projektu
        - ROI
            - Nie pozwala na porównanie projektów dużych z małymi
 
            - Nie pozwala na porównanie projektów długotrwałych z krótkimi
 
            - Nie uwzględnia struktury finansowania w czasie
 
            - Nie uwzględnia ryzyka oraz prawdopodobieństwa osiągnięcia określonego wyniku
 
            - Nie uwzględnia elastyczności decyzyjnej
 
           
         
        - NPV
            - Nie uwzględnia prawdopodobieństwa osiągnięcia określonego wyniku
 
            - Nie uwzględnia elastyczności decyzyjnej
 
            - Nie uwzględnia wartości niefinansowej projektu
 
           
         
        - IRR
 
        - Czas zwrotu inwestycji payback period
 
        - Jak ocenić atrakcyjność projektu?
 
       
     
    - Rozdział 2. Sponsor i otoczenie
        - Jestem kierownikiem projektu, czyli kim?
 
        - Gra w relacje
 
        - Zarządzanie nieprojektami (uwaga, spoiler!)
            - Żeglarzem, sterem i okrętem
 
            - Projektowa biedronka
 
            - Zarządzanie papierami
 
           
         
       
     
    - Rozdział 3. Zgromadź wiedzę
        - Musi boleć trochę na początku albo bardzo na końcu, czyli o uruchamianiu projektu z
          głową
 
       
     
    - Rozdział 4. Zaplanuj zakres
        - Krok 1. Ustal koncepcję
 
        - Krok 2. Ustal strukturę prac
 
        - Krok 3. Ustal listę produktów
 
        - Krok 4. Podziel produkty na pakiety robocze
 
        - Podsumowanie WBS-u
 
        - Gdy nie wiemy, czego chcemy, czyli o product backlogu
 
       
     
    - Rozdział 5. Uzgodnij jakość
        - Poczucie jakości, czyli sztuka kupowania lodówki
 
       
     
    - Rozdział 6. Wybierz zespół
        - Firma to nie wioska smerfów, jak zatem założyć czerwoną czapkę Papy Smerfa?
            - Metoda 1. Na ignoranta
 
            - Metoda 2. Wsparcie
 
            - Metoda 3. Troska poza zakresem projektu
 
            - Metoda 4. Konsekwencja
 
            - Metoda 5. Porządek w chaosie
 
            - Metoda 6. Don Kichot
 
           
         
       
     
    - Rozdział 7. Zaplanuj harmonogram
        - Jak skrócić czas realizacji projektu?
            - Fast tracking
 
            - Crashing
 
            - Redukcja zakresu
 
            - Zdjęcie zadań ze ścieżki krytycznej
 
            - Zmiana kalendarza
 
            - Zwiększenie motywacji zespołu
 
            - Stworzenie agresywnego harmonogramu (metoda łańcucha krytycznego)
 
           
         
        - Dlaczego projekty się spóźniają?
            - Bo ludzie robią niewłaściwe rzeczy
 
            - Bo zakres pełza
 
            - Bo prognozy są nierealne
 
            - Bo ludzie nie mają motywacji
 
            - Bo ludzie wykonują za dużo zadań naraz
 
            - Bo nikt nie chce podjąć decyzji
 
           
         
        - Dwa słowa o ścieżce krytycznej dla tych, którzy chcieliby zdobyć jakiś certyfikat
            - Maciupeńki krok 1. Narysujmy diagram sieciowy
 
            - Naprawdę niewielki krok 2. Marsz do przodu
 
            - Ostatni tyci krok 3. Powrót
 
            - Naprawdę ostatni krok 4. Wyznaczenie zadań krytycznych
 
            - Kilka krytycznych słów
 
           
         
       
     
    - Rozdział 8. Zaplanuj budżet
 
    - Rozdział 9. Przygotuj się na niespodzianki
        - Jak nie wpadać na te same drzewa przy drodze, czyli o uczeniu się na błędach
 
       
     
    - Rozdział 10. Kontroluj i komunikuj
        - 15-minutowe spotkania
 
        - Wizualizacja zadań zespołu
 
        - Kontrola najwyższą formą zaufania, czyli daleko jeszcze, Papo Smerfie?
 
        - Techniki monitorowania projektu
 
        - Jak uratować projekt zmierzający ku klęsce?
 
        - Precyzyjna kontrola stanu projektu, czyli wartość wypracowana
 
       
     
    - Rozdział 11. Gromadź wiedzę
        - Dzielenie się wiedzą na co dzień
 
        - Zamieniaj niespodzianki na czynniki środowiska
 
       
     
    - Rozdział 12. Portfel projektów, czyli jak poukładać firmę, gdy mamy wiele projektów
        - Role
 
        - Zasoby
 
        - Zarządzanie
            - Krok 1. Ustal, jaka praca jest projektem, oraz uzgodnij wzór karty projektu
 
            - Krok 2. Zrób listę projektów, zidentyfikuj sponsorów, skasuj sieroty
 
            - Krok 3. Organizuj spotkania komitetu sterującego co dwa tygodnie
 
            - Krok 4. Ustal standardowy cykl życia projektów
 
            - Krok 5. Stwórz plan portfela na najbliższy rok, tzw. mapę drogową
 
            - Krok 6. Rozpocznij kontrolę projektów w portfelu
 
            - Krok 7. Zbieraj dane
 
           
         
       
     
    - Rozdział 13. Szablony dokumentów
        - Karta projektu
 
        - Plan projektu
 
        - Szablon WBS
 
        - Lista kontrolna etapu planowania
 
        - Raport poprojektowy
 
        - Rejestr decyzji
 
       
     
    - Parę słów o certyfikatach w zarządzaniu projektami
        - Rodzaje certyfikacji
 
        - Droga dojścia do certyfikatu
 
       
     
    - Podsumowanie
 
    - Literatura
 
   
 
 
280 stron, Format: 14.5x20.5cm, oprawa miękka 
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !. 
  
 |