Droga Startupu
Metoda sukcesu
Standardowe metody zarządzania nie zawsze się sprawdzają. W szczególności dotyczy
to startupów, tj. nowych przedsiębiorstw - tworzonych z myślą o oferowaniu nowych
produktów lub usług - które muszą działać w warunkach skrajnej niepewności. Sukces
startupu zależy od wielu czynników, jednak szczególnie ważny jest sposób zarządzania.
W teorii większość menedżerów doskonale wie, że trzeba stawiać na innowacyjność i
elastyczność, że należy myśleć nieszablonowo, a podczas przewodzenia zespołem
pracowników konieczne jest dostrzeganie i wykorzystywanie ich naturalnych predyspozycji.
W praktyce jednak okazuje się, że wdrożenie tych szczytnych idei stwarza sporo problemów!
Trzymasz w ręku książkę, którą napisano z myślą o wypełnieniu luki między
teorią strategicznego zarządzania a praktyką.
Skorzystają z niej kierownicy we wszystkich organizacjach, które stawiają na
innowacyjność. Przedstawiono tu sprawdzony schemat przekształcenia organizacji w taką,
która będzie odnajdywać nowe źródła wzrostu w długim okresie. Pokazano, jak
budować struktury odpowiedzialności motywujące do tworzenia innowacji i organizować
pracę tak, żeby stała się naprawdę satysfakcjonująca. Książka skłania do
przemyślenia na nowo roli lidera - udowadnia, jak bardzo jest ważna ciągła otwartość
na poszukiwania. Zawarte tu wskazówki są bardzo praktyczne i cenne nie tylko dla
kierownictwa typowych startupów.
Dowiedz się, jak:
wdrażać metody zarządzania przedsiębiorczego
tworzyć portfel startupów w organizacji i zarządzać nim
stosować metodologię Lean Startup
uwalniać w organizacji pokłady kreatywności
kreować warunki rozwoju utalentowanych pracowników
wprowadzić organizację w stan ciągłej transformacji i ciągłego rozkwitu
Wprowadzenie (13)
CZĘŚĆ PIERWSZA: NOWOCZESNA FIRMA (29)
Rozdział 1. Szanuj przeszłość, kreuj przyszłość: tworzenie nowoczesnej
firmy (33)
Rozdział 2. Przedsiębiorczość - brakująca funkcja (55)
Rozdział 3. Myślenie rodem ze startupu (77)
Rozdział 4. Podstawy metody Lean Startup (101)
Rozdział 5. System zarządzania innowacjami w dużej skali (135)
CZĘŚĆ DRUGA: DROGA DO TRANSFORMACJI (155)
Rozdział 6. Faza pierwsza: masa krytyczna (163)
Rozdział 7. Faza druga: skalowanie (205)
Rozdział 8. Faza trzecia: głębokie systemy (243)
Rozdział 9. Księgowość innowacyjna (285)
CZĘŚĆ TRZECIA: OGÓLNY OBRAZ (325)
Rozdział 10. Ogólna teoria przedsiębiorczości (331)
Rozdział 11. W stronę polityki publicznej sprzyjającej przedsiębiorczości
(343)
Epilog. Nowa religia obywatelska (373)
Dodatek A. Dodatkowe źródła (379)
Dodatek B. Katalog MVP (387)
Słowo o metodach badawczych (395)
Pełna przejrzystość (397)
Podziękowania (399)
Przypisy (405)
416 stron, Format: 14.0x20.0cm, oprawa miękka