|

ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI W ORGANIZACJI ZORIENTOWANEJ PROCESOWO
POTOCZEK N. wydawnictwo: PWN, 2018, wydanie IIcena netto: 75.55 Twoja cena 71,77 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji zorientowanej procesowo
Prezentowana książka odwołuje się do współczesnej roli procesów personalnych w
organizacji w perspektywie koncepcji BPM oraz podstaw ich kształtowania w duchu koncepcji
Human Resource Management.
Zaproponowane modelowe ujęcie zarządzania zasobami ludzkimi łączy doświadczenia
oraz potrzeby współczesnych organizacji, które dostrzegły konieczność procesowego
przeorientowania.
Wstęp
1. Teoretyczne podstawy zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji zorientowanej
procesowo
1.1. Źródła reorientacji procesowej organizacji
1.2. Współczesne podejście do zarządzania procesami w organizacji
1.3. Ewoluowanie struktur organizacyjnych - funkcjonalne i procesowe koncepcje struktury
organizacyjnej
1.4. Zarządzanie zasobami ludzkimi w perspektywie zmian w organizacji i w zarządzaniu
2. Modelowe ujęcie zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji zorientowanej
procesowo
2.1. Przesłanki modelowego ujęcia zarządzania zasobami ludzkimi
2.2. Wyznaczanie celów zarządzania zasobami ludzkimi
2.3. Kształtowanie warunków organizacyjnych i personalnych dla zarządzania zasobami
ludzkimi
2.4. Doskonalenie zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji procesowej
2.5. Ocena dojrzałości procesów
2.6. Uczestnictwo i odpowiedzialność w procesach personalnych
3. Metodyczne aspekty badań
3.1. Problemy, cele oraz założenia badawcze
3.2. Zakres prowadzonych badań
3.3. Zastosowane metody badań
3.4. Dobór przedsiębiorstw objętych studiami przypadków
4. Analiza podejścia procesowego w zarządzaniu zasobami ludzkimi - studia
przypadków
4.1. Model organizacji procesowej
4.1.1. Kształtowanie modelu organizacyjnego
4.1.2. Procesy i role jako podstawowe elementy modelu organizacji procesowej
Studium przypadku: Kształtowanie ról w Ericsson Sp. z.o.o
4.2. Model kompetencji
4.2.1. Podejście systemowe do kształtowania kompetencji
4.2.2. Modelowanie kompetencji w organizacji zorientowanej procesowo
4.2.3. Proces oceny kompetencji
Studium przypadku: Rola wartości i kompetencji w rozwijaniu pracowników CEDC
International
4.3. Model wynagradzania
4.3.1. Rola mierników procesów w ocenie wyników pracy
Studium przypadku: Model wynagradzania pracowników oraz jego następstwa procesowe w
Grupie Azoty S.A
4.3.2. Powiązanie wyników pracy i oceny kompetencji w wynagradzaniu
Studium przypadku: Performance Management w firmie T-Mobile Polska
4.3.3. Kształtowanie wynagrodzenia podstawowego
4.4. Model procesów personalnych
4.4.1. Modele i standardy procesów personalnych
Studium przypadku: Siły napędowe i zasady zarządzania w procesie rozwijania pracowników
w Banku BGŻ BNP Paribas S.A
Studium przypadku: Standaryzacja procesu rozwoju pracowników w PHZ "Baltona"
S.A
4.4.2. Hierarchia i architektura procesów
Studium przypadku: Modelowanie procesów personalnych w Newag S.A
Studium przypadku: Proces zarządzania zasobami ludzkimi w Grupie Azoty S.A.
4.4.3. Projektowanie i dokumentowanie procesów
Studium przypadku: Dokumentowanie procesu rekrutacji pracowników
w Poczcie Polskiej S.A
5. Podsumowanie badań oraz wnioski dotyczące podejścia procesowego w
zarządzaniu zasobami ludzkimi
5.1. Kształtowanie kultury organizacji procesowej
5.2. Modelowanie zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji zorientowanej procesowo
Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków
236 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|