wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

ZMIANY STRATEGICZNE NA EUROPEJSKIM RYNKU BANKOWYM


MIKLASZEWSKA E.

wydawnictwo: POLTEXT, 2018, wydanie I

cena netto: 42.00 Twoja cena  39,90 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Zmiany strategiczne na europejskim rynku bankowym


Kryzys finansowy z lat 2007–2009 w wielu krajach miał dramatyczny przebieg i szczególnie ostro odbił się na bankach realizujących strategię globalną. Okazało się, że działalność międzynarodowa banków jest trudna do monitorowania i zarządzania. Stąd w okresie pokryzysowym nastąpił pewien odwrót od strategii globalnej na rynku bankowym. W bankowości europejskiej działania i plany strategiczne banków w dużej mierze zostały zastąpione przez udoskonalanie modeli biznesowych w kierunku wzrostu stabilności, rentowności i spełnienia wymogów regulacyjnych.

Celem książki jest analiza, jak ten proces przystosowania się banków do nowego otoczenia wpłynął na ich strategie, modele biznesowe i pozycję konkurencyjną, zwłaszcza w przypadku dużych banków o globalnej skali działalności.

Otwartym pozostaje pytanie, czy zachodzące w okresie pokryzysowym zmiany są wystarczające, aby sprostać nowym wyzwaniom technologicznym i konkurencyjnym na rynku bankowym, szczególnie konkurencji ze strony firm technologicznych spoza sektora bankowego.


Dr hab. Ewa Miklaszewska, prof. UEK – kierownik Katedry Bankowości na Wydziale Finansów i Prawa Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Wykładowca przedmiotów bankowych w Instytucie Ekonomii, Finansów i Zarządzania na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego. Posiada bogate doświadczenie zawodowe związane z rynkiem bankowym, zdobyte zarówno podczas pracy w polskich instytucjach regulacyjnych, jak i podczas staży zagranicznych, głównie w USA (Massachusetts Institute of Technology, Harvard Business School, Stern School of Business NYU) i w Wielkiej Brytanii. Autorka wielu publikacji z zakresu regulacji bankowych, zmian strategicznych i zagadnień etycznych na rynku bankowym. Członek komitetu zarządzającego European Association of University Teachers of Banking and Finance.


Wykaz skrótów i używanych terminów anglojęzycznych
Uwagi wstępne

Rozdział 1
Trendy w bankowości globalnej i europejskiej
1.1. Rynek bankowy w okresie przedkryzysowym
1.2. Globalizacja, konsolidacja i powstanie banków o znaczeniu systemowym
1.3. Wpływ kryzysu finansowego 2007-2009 na europejski rynek bankowy
1.4. Kondycja banków europejskich w okresie pokryzysowym

Rozdział 2
Pokryzysowe reformy regulacyjne i nadzorcze w UE
2.1. Regulatorzy wobec kryzysu finansowego
2.2. Pokryzysowe regulacje ostrożnościowe i nadzorcze w UE
2.3. Cele i kształt unii bankowej
2.4. Ocena nowej architektury regulacyjno-nadzorczej w UE

Rozdział 3
Kontrowersje związane z procesami restrukturyzacyjnymi
3.1. Przymusowa restrukturyzacja jako narzędzie ograniczania wydatków publicznych w UE
3.2. Stosowanie mechanizmów i narzędzi restrukturyzacyjnych w praktyce
3.3. Wnioski płynące z dotychczasowych działań restrukturyzacyjnych
3.4. Pomoc publiczna a kondycja banków w krajach UE w świetle badania empirycznego

Rozdział 4
Modele biznesowe banków europejskich w okresie pokryzysowym
4.1. Budowanie strategii i kształtowanie modeli biznesowych przez banki
4.2. Czynniki kształtujące modele biznesowe banków
4.3. Charakterystyka głównych modeli biznesowych banków europejskich
4.4. Rola różnorodności modeli świadczenia usług bankowych
4.5. Digitalizacja, nowe technologie i konkurencja ze strony fintechów a model biznesowy banku

Rozdział 5
Rola zaufania i reputacji w kształtowaniu przewagi konkurencyjnej banku
5.1. Zaufanie i reputacja - problemy definicyjne
5.2. Problemy zarządzania ryzykiem reputacji
5.3. Problemy pomiaru ryzyka reputacji
5.4. Rola zaufania i reputacji w działalności bankowej

Uwagi podsumowujące

Bibliografia


142 strony, Format: 23.6x15.9, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022