|
INNOWACJE W ZARZĄDZANIU
LENART-GANSINIEC R. RED. wydawnictwo: CEDEWU, 2016, wydanie Icena netto: 91.19 Twoja cena 86,63 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Innowacje w zarządzaniu
Publikacja stanowi odzwierciedlenie tendencji dostrzeganych zarówno w nauce, jak i
praktyce gospodarczej. Polegają one na tym, że organizacje nakierowane są na stałe
poszukiwanie nowych źródeł przewagi konkurencyjnej.
Powstanie tej książki wynika z przekonania jej autorów o służebnej roli innowacji
w budowaniu konkurencyjności oraz przewagi konkurencyjnej organizacji.
Autorzy poszczególnych artykułów wskazują, że innowacje mogą być stosowane we
wszystkich aspektach życia gospodarczego, począwszy od marketingu, projektowania, po
jakość, badania i rozwój, kończąc na szkoleniach, finansach czy logistyce. Pełnią
one nie tylko funkcje w kształtowaniu rozwoju społeczno-gospodarczego miast i regionów,
ale przede wszystkim w zarządzaniu organizacjami publicznymi.
Najważniejsze obszary tematyczne to:
- innowacja - istota i pojęcie, uwarunkowania,
- instrumentarium innowacji - społeczna odpowiedzialność biznesu, ICT, CRM, Big Data,
marketing, controlling,
- innowacje w sektorze publicznym - innowacje w sektorze edukacji, związkach
metropolitarnych, samorządzie terytorialnym,
- innowacje i zarządzanie zasobami ludzkimi - znaczenie kapitału ludzkiego w tworzeniu
innowacji.
Autorami są młodzi adepci nauki z kilkudziesięciu ośrodków akademickich w Polsce.
Wstęp
Część I Innowacje - teoria i praktyka
Rozdział 1
W kierunku innowacyjności. Istota strategii innowacji - Edyta Maria
Pieniacka
Streszczenie
Wprowadzenie
1.1. Pojęcie innowacji w świetle literatury przedmiotu
1.2. Istota strategii innowacji
Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 2
Innowacyjność jako główne narzędzie budowy przewagi konkurencyjnej
przedsiębiorstwa - z perspektywy pokolenia Y - Natalia Malik, Mateusz Niemczyk
Streszczenie
Wprowadzenie
2.1. Innowacyjność jako źródło przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw
2.2. Pokolenie Y jako liderzy innowacyjności
2.3. Analiza wyników przeprowadzonych badań sondażowych
Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 3
Skuteczne zarządzanie procesem innowacyjnym w przedsiębiorstwie - propozycja
usprawnień - Zofia Gródek-Szostak
Streszczenie
Wprowadzenie
3.1. Skuteczne zarządzanie innowacjami
3.2. Podejście do zarządzania procesem innowacyjnym w procedurze ProMaTeT
3.3. ProMaTeT w zastosowaniu praktycznym - studium przypadku FORMES Sp. z o.o.
Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 4
Wiedza jako zasób kluczowy dla rozwoju ekoinnowacji w polskich firmach-dostawcach
technologii środowiskowych - Magdalena Marczewska
Streszczenie
Wprowadzenie
4.1. Wiedza jako źródło powstawania ekoinnowacji
4.2. Metodyka badań
4.3. Znaczenie wiedzy dla rozwoju ekoinnowacji w polskich firmach-dostawcach technologii
środowiskowych
Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 5
Internacjonalizacja klastrów jako innowacyjna metoda rozwoju przedsiębiorstw i
regionów - Sylwia Gębicz, Magdalena Konwa
Streszczenie
Wprowadzenie
5.1. Czym są klastry?
5.2. Cykl życia klastra
5.3. Korzyści wynikające z klasteringu
5.3. Proces internacjonalizacji
5.4. Korzyści wynikające z internacjonalizacji oraz stosowane narzędzia
5.5. Wyniki badań ankietowych
Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 6
Start-up jako innowacyjna forma biznesu - przykłady wybranych przedsięwzięć -
Aleksandra Grzesik
Streszczenie
Wprowadzenie
6.1. Start-up - terminologia zagadnienia
6.2. Formy wsparcia start-upów
6.3. Jakie start-upy odnoszą sukces?
6.4. Przykłady wybranych start-upów
6.4.1. Asante Bamboo Bikes
6.4.2. Risk Made in Warsaw
6.4.3. HOLLO
6.4.4. Intelclinic
6.4.5. Arguido
6.4.6. Fordrivers
6.4.7. Portal www.prawos.pl
Podsumowanie
Bibliografia
Część II Innowacje - narzędzia i wsparcie
Rozdział 7
Polish Entrepreneurs‘ Shift to CSR Governance Innovation - Maria
Halemba
Abstract
Introduction
7.1. CSR Innovation
7.2. CSR Governance Models
7.3. Polish perspective on governance innovation
Conclusion
References
Rozdział 8
Społeczna odpowiedzialność biznesu jako narzędzie budowania wizerunku
pracodawcy - Magdalena Kaczyńska, Klaudia Kałuziak, Agnieszka Wojciechowska
Streszczenie
Wprowadzenie
8.1. Narzędzia Corporate Social Responsibility
8.2. Argumenty na rzecz działań prospołecznych
8.3. Kształtowanie wizerunku przedsiębiorstwa
8.4. Wpływ społecznej odpowiedzialności biznesu na decyzje o podjęciu pracy w świetle
wyników badań własnych
Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 9
Społeczna odpowiedzialność jako innowacja w turystyce - Konrad
Suchecki
Streszczenie
Wprowadzenie
9.1. Innowacje - zarys problematyki
9.2. CSR - społeczna odpowiedzialność biznesu
9.3. Działalność turystyczna
9.4. Społeczna odpowiedzialność w turystyce
9.5. Innowacyjność CSR w turystyce
Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 10
Zastosowanie analizy big data w procesie podnoszenia konkurencyjności
przedsiębiorstw - Alicja Choma
Streszczenie
Wprowadzenie
10.1. Istota konkurencyjności
10.2. Big data jako dane, informacja i wiedza będące źródłem przewagi konkurencyjnej
10.3. Big data w strategiach konkurencyjności przedsiębiorstw
Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 11
Rola internetu w innowacjach marketingowych - Liwia Delińska
Streszczenie
Wprowadzenie
11.1. Istota innowacji w marketingu
11.2. Internet jako determinanta rozwoju innowacji marketingowych
11.3. Innowacje w strategiach marketingowych
11.4. Innowacje w marketingu mix
Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 12
Rola marketingu we współczesnej organizacji - Magdalena Murzyn
Streszczenie
Wprowadzenie
12.1. Ewolucja marketingu
12.2. Typy orientacji przedsiębiorstw
12.3. Ewolucja znaczenia marketingu w przedsiębiorstwie
12.4. Miejsce marketingu w organizacji
Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 13
Trendy w marketingu społecznie zaangażowanym - Anita Tkocz
Streszczenie
Wprowadzenie
13.1. Marketing społecznie zaangażowany
13.2. Korzyści wynikające z realizowanych programów marketingu społecznie
zaangażowanego
13.3. Wzrost znaczenia marketingu społecznie zaangażowanego
13.4. Marketing wspólnej sprawy zastępuje filantropię
13.5. Rozwój marketingu społecznie zaangażowanego i jego standardów
Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 14
CRM jako kluczowy aspekt zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem -
Beata Mitura, Magdalena Kostyra
Streszczenie
Wprowadzenie
14.1. Definicja
14.2. Koncepcja CRM
14.3. Korzyści i zagrożenia
14.4. Składniki i obszary CRM
14.5. Kanały komunikacji z klientem w systemach CRM
14.6. Cechy funkcjonale i klasyfikacje systemów CRM
14.7. Wdrożenia CRM w Polsce
Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 15
Korzyści wynikające z zastosowania narzędzi informatycznych w controllingu -
Katarzyna Wojdyła
Streszczenie
Wprowadzenie
15.1. Próby definiowania controllingu i jego istota
15.2. Controlling w Polsce
15.3. Wykorzystanie narzędzi informatycznych w controllingu
Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 16
Model Lean LPPO jako odpowiedź na główne bariery wdrożenia Lean Manufacturing -
Maciej Pieńkowski
Streszczenie
Wprowadzenie
16.1. Bariery wdrażania Lean Manufacturing
16.2. Model Lean LPPO
16.3. Przywództwo
16.4. Ludzie
16.5. Proces
16.6. Wyniki
16.7. Bariery a model Lean LPPO
Podsumowanie
Bibliografia
Część III Innowacje - zarządzanie publiczne
Rozdział 17
Specyfika innowacji pedagogicznych w placówkach oświatowych -
Aleksandra Dudzik
Streszczenie
Wprowadzenie
17.1. Specyfika innowacji w ujęciu ogólnym
17.1.1. Typologie
17.1.2. Proces innowacyjny
17.1.3. Czynniki hamujące i wspierające
17.2. Innowacja pedagogiczna jako specyficzna forma innowacji w placówkach oświatowych
17.2.1. Typologie
17.2.2. Proces innowacyjny
17.2.3. Czynniki hamujące i wspierające
17.3. Czynniki wyróżniające innowacje pedagogiczne
Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 18
Wspieranie innowacyjności przez samorząd terytorialny a związek metropolitarny
- Piotr Feczko
Streszczenie
Wprowadzenie
18.1. Potrzeba wspierania innowacyjności przez władze publiczne i rozwój obszarów
metropolitarnych
18.2. Związek metropolitarny nową instytucją samorządu terytorialnego
18.3. Możliwości wspierania innowacyjności przez związek metropolitarny
Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 19
Budowanie potencjału innowacyjnego firm Dolnego Śląska z wykorzystaniem dotacji
unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego
2007-2013 - Marta Wysogląd
Streszczenie
Wprowadzenie
19.1. Pojęcie innowacji w ramach dotacji unijnych
19.2. Środki unijne dla MSP w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa
Dolnośląskiego na lata 2007-2013
19.3. Stopień wykorzystania dotacji unijnych przez dolnośląskie przedsiębiorstwa w
ramach RPO WD 2007-2013
19.4. Wykorzystanie dotacji unijnych przez dolnośląskie przedsiębiorstwa w ramach
Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2007-2013
Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 20
Problemy w procesie wprowadzania innowacji - na przykładach z życia zawodowego
osób zarządzających instytucjami publicznymi -Natalia Wilk
Streszczenie
Wprowadzenie
Część zasadnicza
Podsumowanie
Bibliografia
Część IV Innowacje - innowacje - kapitał ludzki
Rozdział 21
Koncepcje cech przywódczych w kontekście innowacyjnego zarządzania organizacją
- Ligia Jankowska
Streszczenie
Wprowadzenie
21.1. Przywództwo a style kierowania
21.2. Przywództwo w kontekście badań
Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 22
Profil menedżera publicznego w opinii studentów Wydziału Zarządzania Wyższej
Szkoły Oficerskiej Wojsk Lądowych imienia generała Tadeusza Kościuszki we Wrocławiu
- Mateusz Czuryło, Aleksandra Rzepecka, Remigiusz Trybus
Streszczenie
Wprowadzenie
Menedżer publiczny a jego cechy
Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 23
Proces innowacji w aspekcie relacji płci na przykładzie badań prowadzonych w
ramach projektu "InnoGend" - Ewelina Góral
Streszczenie
Wprowadzenie
23.1. Istota procesu innowacji
23.2. Akty prawne gwarantujące równość płci w Polsce, Unii Europejskiej i na świecie
23.3. Polityka innowacji w aspekcie relacji płci
23.4. Założenia i metodyka badań
23.5. Studium przypadku
Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 24
Zarządzanie zaangażowaniem w pracę jako element zarządzania innowacją
- Konrad Kulikowski
Streszczenie
Wprowadzenie
24.1. Zaangażowanie w pracę
24.2. Pomiar i kształtowanie zaangażowania w pracę
24.3. System zarządzania zaangażowaniem w pracę jako element zarządzania innowacją
24.4. Zdefiniowanie zaangażowania w pracę
24.5. Określenie czynników będących wymaganiami i zasobami pracy
24.6. Przygotowanie narzędzi badawczych
24.7. Wstępny pomiar zaangażowania, zasobów i wymagań pracy oraz podjęcie działań
naprawczych
24.8. Ewaluacja podjętych działań - cykliczny pomiar wymagań i zasobów pracy oraz
zaangażowania
Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 25
Rozwój kompetencji, a wiek pracowników - wnioski z badania pilotażowego
- Wojciech Wychowaniec
Streszczenie
Wprowadzenie
25.1. Tło merytoryczne i metodologia badania
25.2. Wyniki badań: Narzędzia systemowe dotyczące rozwoju kompetencji pracowników w
rożnym wieku
25.3. Wyniki badań: Metody rozwoju kompetencji w kontekście wieku pracowników
25.4. Wyniki badań: Strategia zarządzania wiekiem i perspektywy wdrożenia
Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 26
Nowoczesne systemy motywacyjne stosowane przez firmy z sektora małych i średnich
przedsiębiorstw oraz ich wpływ na przywiązanie pracowników - Adrian Abramek,
Damian Bujnik
Streszczenie
Wprowadzenie
26.1. Więzi w organizacji
26.2. Nowoczesne systemy motywacyjne w sektorze MŚP
26.3. Badania własne
Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 27
Motywacja pracowników instytucji publicznej do podwyższania swoich kwalifikacji
zawodowych na przykładzie wiejskiego urzędu gminy X - Karolina Piwowarczyk
Streszczenie
Wprowadzenie
27.1. Metoda i technika badań
27.2. Wyniki badań
27.3. Dialog
Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 28
Typologia mobbingu - Wiktoria Wajda
Streszczenie
Wprowadzenie
28.1. Definicje mobbingu
28.2. Sposoby mobbingowania
28.3. Przebieg mobbingu
Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 29
Staże jako skuteczne narzędzie rynku pracy - Ewelina Hadała
Streszczenie
Wprowadzenie
29.1. Charakterystyka rynku pracy i sytuacji młodych ludzi
29.2. Staże jako narzędzia wspomagające ograniczenie bezrobocia
29.3. Refleksje (opinie) studentów i absolwentów na temat staży jako narzędzia
przygotowującego do pierwszej pracy
Podsumowanie
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków
Spis wykresów
Wykaz autorów
372 strony, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|