wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 75.60 71,82   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

ŹRÓDŁA I MECHANIZMY POWSTAWANIA EKOINNOWACJI W PRZEDSIĘBIORSTWACH DOSTAWCACH TECHNOLOGII ŚRODOWISKOWYCH


MARCZEWSKA M.

wydawnictwo: DIFIN, 2016, wydanie I

cena netto: 75.60 Twoja cena  71,82 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Źródła i mechanizmy powstawania ekoinnowacji w przedsiębiorstwach dostawcach technologii środowiskowych


Temat książki dotyczy istotnego i aktualnego zjawiska, jakim są ekoinnowacje produktowe tworzone w sektorze technologii środowiskowych, a konkretniej źródła i mechanizmy ich powstawania.

W kontekście coraz silniejszego nacisku ze strony polityki publicznej na implementowanie rozwiązań ekologicznych, poznanie źródeł opracowywania proekologicznych rozwiązań przez przedsiębiorstwa ma kluczowe znaczenie dla dalszych kierunków rozwoju zarządzania technologiami środowiskowymi.

Podsumowaniem rozważań podjętych w publikacji są rekomendacje dotyczące skutecznego zarządzania przedsiębiorstwem nakierowanym na tworzenie ekoinnowacji.


Wstęp

Rozdział 1. Technologie środowiskowe, innowacyjność i ekoinnowacyjność w dorobku nauk o zarządzaniu
1.1. Wprowadzenie
1.2. Charakterystyka technologii środowiskowych
1.3. Specyfika zarządzania technologiami a charakterystyka ekoinnowacji
1.4. Pojęcie i istota innowacji i ekoinnowacji według teorii
1.5. Rodzaje innowacji
1.6. Modele powstawania innowacji w ujęciach teoretycznych
1.7. Przegląd dotychczasowych badań empirycznych nad innowacjami ekologicznymi
1.8. Podsumowanie

Rozdział 2. Źródła ekoinnowacji i ich rola w zarządzaniu rozwojem produktu według koncepcji teoretycznych
2.1. Wprowadzenie
2.2. Typologia źródeł innowacji i ekoinnowacji
2.3. Wiedza jako zasób kluczowy dla rozwoju produktu
2.4. Klienci jako źródło wiedzy w działalności innowacyjnej
2.5. Znaczenie konkurentów w procesie powstawania i rozwoju innowacyjnego produktu
2.6. Podsumowanie

Rozdział 3. Źródła ekoinnowacji - wyniki badań jakościowych w polskich firmach dostawcach technologii środowiskowych
3.1. Wprowadzenie
3.2. Dobór i charakterystyka próby badawczej, metoda badawcza
3.3. Ograniczenia badawcze
3.4. Innowacje i ekoinnowacje według przedsiębiorstw dostawców technologii środowiskowych
3.5. Mechanizmy powstawania ekoinnowacji produktowych w polskich firmach dostawcach technologii środowiskowych
3.6. Ekoinnowacje czy ekoimitacje?
3.7. Typologia źródeł ekoinnowacji w kontekście źródeł innych innowacji
3.8. Podsumowanie - ogólne wnioski z badań

Rozdział 4. Mechanizmy powstawania ekoinnowacji produktowych - analiza wielokrotnego studium przypadku
4.1. Wprowadzenie
4.2. Dobór i charakterystyka próby badawczej, metoda badawcza
4.3. Ograniczenia badawcze
4.4. Znaczenie wiedzy, wykształcenia, kompetencji i umiejętności przedsiębiorstwa oraz zespołu innowatorów w procesie tworzenia i rozwoju ekoinnowacji w wybranych firmach dostawcach technologii środowiskowych
4.4.1. Geosyntetyki
4.4.2. Poliuretany
4.4.3. Recykling
4.4.4. Biomasa
4.5. Relacje z klientami jako inspiracja w zakresie działań ekoinnowacyjnych
4.5.1. Geosyntetyki
4.5.2. Poliuretany
4.5.3. Recykling
4.5.4. Biomasa
4.6. Portfolio produktowe konkurentów a powstawanie ekoinnowacji
4.6.1. Geosyntetyki
4.6.2. Poliuretany
4.6.3. Recykling
4.6.4. Biomasa
4.7. Dominujący model działalności ekoinnowacyjnej w wybranych firmach
4.7.1. Geosyntetyki
4.7.2. Poliuretany
4.7.3. Recykling
4.7.4. Biomasa
4.8. Podsumowanie - ogólne wnioski z badań

Zakończenie i wnioski
Bibliografia
Spis rysunków, wykresów i tabel


284 strony, Format: 16.0x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022