|
GABINET DENTYSTYCZNY JAK CHRONIĆ DANE OSOBOWE PRACOWNIKÓW PACJENTÓW I PODWYKONAWCÓW
ZEMŁA M. wydawnictwo: WIEDZA I PRAKTYKA, 2016, wydanie Icena netto: 69.89 Twoja cena 66,40 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Gabinet dentystyczny
Jak chronić dane osobowe pracowników, pacjentów i podwykonawców
Właściwa ochrona danych osobowych w Twoim gabinecie stomatologicznym uchroni Cię
przed ryzykiem utracenia kontraktu z NFZ, skutkami finansowymi wynikającymi ze szkód związanych
z naruszeniem danych osobowych, zakazem wykonywania zawodu, negatywnymi wynikami postępowania
prokuratorskiego, czyli skutkami prawnymi, odszkodowaniami wynikającymi z Kodeksu
cywilnego za naruszenie dóbr i godności osobistej czy utratą rynku w związku ze „złą
sławą”.
Nie należy zapominać, że lekarz prowadząc gabinet stomatologiczny musi traktować
swojego klienta nie tylko jak pacjenta, ale również jako właściciela danych osobowych.
Najtrudniejszą częścią budowania zasad ochrony danych osobowych jest wyznaczanie zbiorów
danych. Jest również fundamentem dalszych prac. Jeżeli na tym etapie popełnimy błędy,
to ich konsekwencje będziemy odczuwali na każdym etapie pracy z danymi, zwłaszcza jeśli
nasza działalność będzie się rozwijała i dojdzie do sytuacji, kiedy będziemy
zatrudniali ludzi.
Wstęp
Rozdział 1. Podstawowe pojęcia i akty prawne z ustawy w odniesieniu do gabinetów
stomatologicznych
Ustawa o ochronie danych osobowych
Co to są dane osobowe
Czym jest przetwarzanie danych
Ustawa o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta w odniesieniu do ochrony danych
osobowych
Komunikacja z technikiem dentystycznym i protetykiem
Wybór lokalizacji gabinetu stomatologicznego.
Obsługa pacjentów anonimowych
Rozdział 2. Przyszłość ochrony danych osobowych w gabinetach stomatologicznych
– zasady jakie będą obowiązywały
Rozdział 3. Gabinet stomatologiczny bez dodatkowo zatrudnionych ludzi –
dokumentacja
Polityka Bezpieczeństwa – wersja minimalna
Rejestr Istotnych Zdarzeń Informatycznych
Umowy z podwykonawcami
Umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych
Rejestr Udostępnień i rejestr podmiotów trzecich
Korespondencja drogą elektroniczną
Rozmowa telefoniczna
Rozdział 4. Gabinet stomatologiczny z personelem pomocniczym
Procedury dotyczące zatrudnienia i zwolnienia pracownika
Zwolnienie pracownika
Ochrona danych pracowniczych
Ewidencja Upoważnień
Rejestr incydentów
Protokół z naruszenia zasad bezpieczeństwa
Wizyta pacjenta
Załączniki do Instrukcji Zarządzania systemem Informatycznym
Załącznik 1. Upoważnienie/anulowanie
Załącznik nr 2. Wzór ewidencji upoważnień
Załącznik nr 3. Powołanie administratora systemów informatycznych
Załącznik nr 4. Rejestr Istotnych Zdarzeń Informatycznych
Załącznik nr 5.Protokół zniszczenia uszkodzonych nośników komputerowych
Rozdział 4. Wzory dokumentów – upoważnienia, oświadczenia, umowy, rejestry,
zgody, wykazy, wnioski, protokoły
Upoważnienie pracownika
Oświadczenie pracownika o zachowaniu poufności
Wzór umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych
Ewidencja upoważnień
Rejestr udostępnień
Rejestr podmiotów trzecich
Upoważnienie osoby trzeciej do odbioru badań/dokumentacji medycznej
Upoważnienie osoby trzeciej do wglądu w dokumentację medyczną
Zgoda pacjenta na wykonanie zabiegu inwazyjnego
Wykaz oraz struktura zbiorów danych osobowych
Wykaz środków technicznych zabezpieczenia zbiorów
Wykaz zagrożeń
Wykaz oprogramowania przetwarzającego dane osobowe
Diagram przepływu danych pomiędzy systemami
Wniosek o udostępnienie dokumentacji medycznej
Wniosek o udostępnienie dokumentacji medycznej
Oświadczenie opiekuna prawnego
Wzór protokołu utylizacji sprzętu informatycznego
Rejestr nośników danych
108 stron, Format: 16.0x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|