wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 111.35 105,78   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

CENTRALIZACJA VAT WDROŻENIE ROZLICZANIE EWIDENCJA


wydawnictwo: INFOR, 2016, wydanie I

cena netto: 111.35 Twoja cena  105,78 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Centralizacja VAT


Jednostkom samorządu terytorialnego, które muszą scentralizować rozliczenia VAT, problem sprawia nie tylko przeprowadzenie tego procesu, lecz także rozliczanie VAT po połączeniu.

Informacje na ten temat JST znajdą w naszej publikacji, w której m.in. wyjaśniamy, jak:

-prowadzić dokumentację po centralizacji: faktury, ewidencja VAT, kasy rejestrujące,
-rozliczać sprzedaż oraz dotacje wewnątrz jednostki,
-korygować rozliczenia sprzed centralizacji,
-ustalać VAT do odliczenia.

W publikacji podpowiadamy, jakie procedury wewnętrzne wdrożyć w jednostce, aby móc prawidłowo rozliczać VAT.

Ponadto omawiamy zasady przesyłania JPK_VAT oraz prowadzenia ewidencji księgowej po centralizacji.

W publikacji prezentujemy także najnowsze stanowisko MF na temat rozliczeń VAT w jednostkach.


1. Jednostka samorządu terytorialnego podatnikiem VAT
1.1. Jednostki i zakłady budżetowe
1.2. Podmioty niepodlegające centralizacji
1.2.1. Instytucje kultury
1.2.2. Administracja zespolona

2. Przygotowanie i przeprowadzenie procesu centralizacji w gminie
2.1. Powiadomienie o dokonaniu centralizacji
2.2. Wprowadzenie procedur wewnętrznych dotyczących obiegu dokumentów
2.3. Rozliczenie w okresie przejściowym

3. Korekty za okres sprzed centralizacji

4. Ustalenie VAT naliczonego do odliczenia
4.1. Związek zakupów z czynnościami opodatkowanymi
4.1.1. Zaniechanie inwestycji
4.2. Zadania własne JST a związek z czynnościami opodatkowanymi
4.2.1. Inwestycje związane z budową rowów melioracyjnych
i odwadnianiem terenów
4.2.2. Inwestycje związane z budową dróg
4.2.3. Wydatki związane z promocją JST
4.2.4. Organizacja imprez kulturalnych przez JST
4.3. Zakres odliczenia VAT naliczonego
4.4. Bezpośrednie przyporządkowanie wydatków
4.5. Odliczenie częściowe od wydatków mieszanych
4.6. Kalkulacja proporcji sprzedaży
4.6.1. Obrót ze zbycia nieruchomości gminnych
4.6.2. Ustalanie proporcji dla każdej jednostki scentralizowanej
4.7. Korekta roczna
4.7.1. Korekta jednorazowa
4.7.2. Korekta wieloletnia
4.7.3. Ulepszenie środków trwałych
4.7.4. Inwestycje wieloletnie
4.7.5. Długość okresu korekty
4.8. Sprzedaż środków trwałych w okresie korekty
4.9. Zbycie przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanej części
4.10. Zmiana przeznaczenia środków trwałych w okresie korekty
4.10.1. Zmiana przeznaczenia nakładów przed oddaniem środka trwałego do użytkowania
4.10.2. Zmiana przeznaczenia środków trwałych z działalności niepodlegającej opodatkowaniu na opodatkowaną
4.11. Odliczenie VAT do końca 2015 r. od nieruchomości wykorzystywanych do celów mieszanych
4.11.1. Wykorzystanie nieruchomości do innych celów
4.11.2. Korekta odliczenia VAT od wydatków na nabycie lub wytworzenie nieruchomości
4.11.3. Alokacja wydatków
4.11.4. Rodzaje wydatków związanych z budową i wytworzeniem nieruchomości
4.11.5. Inwestycje rozpoczęte przed 1 stycznia 2011 r
4.11.6. Niezgodność art. 86 ust. 7b ustawy z dyrektywą
4.12. Odliczenie częściowe według prewspółczynnika od 1 stycznia 2016 r.
4.12.1. Zasady stosowania prewspółczynnika
4.12.2. Cele inne niż działalność gospodarcza
4.12.3. Sposoby określenia prewspółczynnika wskazane przez MF
4.12.4. Wybór prewspółczynnika innego niż wskazany przez MF
4.12.5. Wybór sposobu ustalania prewspółczynnika
4.12.6. Kalkulacja prewspółczynnika
4.12.7. Ustalanie prognozy prewspółczynnika z naczelnikiem urzędu skarbowego
4.12.8. Roczna i wieloletnia korekta podatku VAT
4.12.9. Wydatki inwestycyjne dotyczące nieruchomości przeznaczonej na cele osobiste
4.13. Terminy odliczenia YAT
4.14. Odliczenie podatku naliczonego od wydatków dotyczących samochodów
4.15. Odliczenie podatku naliczonego od wybranych rodzajów wydatków JST
4.15.1. Inwestycje przekazane zakładom i jednostkom budżetowym
4.15.2. Inwestycje przekazane spółkom komunalnym
4.15.3. Inwestycje przekazane domom kultury
4.15.4. Wydatki bieżące na utrzymanie budynku urzędu gminy
4.15.5. Budowa/przebudowa budynku urzędu gminy
4.15.6. Kolektory słoneczne
4.15.7. Przydomowe oczyszczalnie ścieków
4.15.8. Renowacje rynku miejskiego
4.15.9. Budowa obiektów sportowych
4.15.10. Budowa kanalizacji deszczowej
4.15.11. Budowa i utrzymanie targowiska
4.15.12. Budowa parkingu
4.15.13. Działania promocyjne
4.15.14. Usługi prawne
4.15.15. Świetlice wiejskie
4.15.16. Wywóz odpadów komunalnych
4.15.17. Budowa boiska
4.15.18. Zagospodarowanie turystyczne terenów ogólnodostępnych
4.15.19. Wydatki związane z działkami inwestycyjnymi
4.15.20. Organizacja festynu

5. Opodatkowanie czynności wykonywanych przez JST po centralizacji
5.1. Zadania własne wykonywane na podstawie umów cywilnoprawnych
5.2. Zbycie mienia komunalnego
5.3. VAT od dotacji przekazywanych po centralizacji
5.4. Usługi między jednostkami organizacyjnymi i gminą
5.5. Usługi stołówkowe po centralizacji
5.5. Opłata za korzystanie z przystanku
5.6. Ustalenie VAT należnego, gdy JST korzysta z możliwości dokonania korekty
5.7. Zwolnienia podmiotowe u JST

6. Dokumentacja w JST po centralizacji
6.1. Zarządzenie o centralizacji
6.2. Fakturowanie przez JST po scaleniu
6.2.1. Dane JST w fakturach sprzedażowych
6.2.2. Dane JST w fakturach zakupowych
6.2.3. Numeracja faktur
6.2.4. Data dokonania dostawy lub wykonania usługi
6.2.5. Ustalenie terminów i zasad fakturowania
6.3. Dokumentowanie operacji pomiędzy poszczególnymi jednostkami po scaleniu
6.4. Faktury korygujące przy korekcie rozliczeń
6.5. Kasy fiskalne w JST po scaleniu
6.5.1. Dane na paragonach
6.5.2. Zwolnienie z obowiązku stosowania kas rejestrujących
6.6. Ewidencje VAT wJST
6.7. JPK_VAT w JST po centralizacji

7. Pytania dotyczące centralizacji
7.1. Czy SP ZOZ podlega centralizacji VAT
7.2. Jak po centralizacji rozliczać dopłaty do cen wody i ścieków przekazywane przez gminę zakładowi budżetowemu
7.3. Jak rozliczać czynności wykonywane dla województwa przez wojewódzką jednostkę budżetową po centralizacji VAT
7.4. Jak rozliczać koszty użytkowania hali sportowej po centralizacji VAT
7.5. Kto jest nabywcą na fakturach za zakupy dokonywane przez szkołę po centralizacji VAT
7.6. Jaka powinna być treść paragonów z kasy fiskalnej po przejściu na scentralizowany model rozliczania VAT
7.7. Jak po centralizacji OPS rozlicza wpłaty od rodziców za wyżywienie dziecka w szkole
7.8. Jak po centralizacji rozliczać odpłatność za szkolenia pracowników jednostki nadrzędnej
7.9. Jak od 2017 r. rozliczać usługi wykonywane przez zakład budżetowy dla JST

8. Centralizacja w JST w interpretacjach organów podatkowych
8.1. Za jaki okres JST musi złożyć korekty deklaracji, gdy zdecyduje się na korektę wsteczną
8.2. Jak rozliczać dopłaty przekazywane przez JST zakładowi budżetowemu
8.3. Jak dokumentować czynności między jednostkami organizacyjnymi
8.4. Czy JST musi skorygować odliczony VAT, gdy przekaże pływalnię w trwały zarząd po centralizacji
8.5. Jak opodatkować sprzedaż nieruchomości po centralizacji, gdy wydatki na ulepszenie poniosła jednostka organizacyjna
8.6. Czy podmioty lecznicze działające w formie zoz podlegają centralizacji
8.7. Czy gmina może odliczyć VAT od wydatków na panele fotowoltaiczne, gdy będzie sprzedawać nadwyżki energii
8.8. Czy organy administracji zespolonej podlegają centralizacji
8.9. Czy gminie przysługuje prawo do odliczenia VAT z tytułu budowy przedszkola

9. VAT w rachunkowości jednostek sektora finansów publicznych - zagadnienia ogólne
9.1. Regulacje w zakresie VAT w rachunkowości państwowych jednostek budżetowych
9.2. Regulacje w zakresie VAT w rachunkowości jednostek samorządu terytorialnego
9.3. Regulacje w zakresie VAT w rachunkowości samorządowych jednostek budżetowych
9.4. Regulacje w zakresie VAT w rachunkowości samorządowych zakładów budżetowych

10. Zasady ewidencji księgowej VAT w państwowych jednostkach budżetowych i w jednostkach samorządu terytorialnego
10.1. Ewidencja księgowa VAT w państwowych jednostkach budżetowych
10.2. Ewidencja księgowa VAT w jednostkach samorządu terytorialnego
10.2.1. Ewidencja księgowa w budżecie jednostki samorządu terytorialnego w zakresie rozliczeń VAT z jednostkami organizacyjnymi i z urzędem skarbowym
10.2.2. Ewidencja księgowa VAT w urzędzie jednostki samorządu terytorialnego
10.3. Ewidencja księgowa VAT w samorządowych jednostkach budżetowych
10.4. Ewidencja księgowa VAT w samorządowych zakładach budżetowych

USTAWA z dnia 5 września 2016 r. o szczególnych zasadach rozliczeń podatku od towarów i usług oraz dokonywania zwrotu środków publicznych przeznaczonych na realizację projektów finansowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej lub od państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu przez jednostki samorządu terytorialnego (Dz.U. poz. 1454)


244 strony, Format: 15.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022