|
CENTRALIZACJA VAT WDROŻENIE ROZLICZANIE EWIDENCJA wydawnictwo: INFOR, 2016, wydanie Icena netto: 111.35 Twoja cena 105,78 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Centralizacja VAT
Jednostkom samorządu terytorialnego, które muszą scentralizować rozliczenia VAT,
problem sprawia nie tylko przeprowadzenie tego procesu, lecz także rozliczanie VAT po
połączeniu.
Informacje na ten temat JST znajdą w naszej publikacji, w której m.in. wyjaśniamy,
jak:
-prowadzić dokumentację po centralizacji: faktury, ewidencja VAT, kasy
rejestrujące,
-rozliczać sprzedaż oraz dotacje wewnątrz jednostki,
-korygować rozliczenia sprzed centralizacji,
-ustalać VAT do odliczenia.
W publikacji podpowiadamy, jakie procedury wewnętrzne wdrożyć w jednostce, aby móc
prawidłowo rozliczać VAT.
Ponadto omawiamy zasady przesyłania JPK_VAT oraz prowadzenia ewidencji księgowej po
centralizacji.
W publikacji prezentujemy także najnowsze stanowisko MF na temat rozliczeń VAT w
jednostkach.
1. Jednostka samorządu terytorialnego podatnikiem VAT
1.1. Jednostki i zakłady budżetowe
1.2. Podmioty niepodlegające centralizacji
1.2.1. Instytucje kultury
1.2.2. Administracja zespolona
2. Przygotowanie i przeprowadzenie procesu centralizacji w gminie
2.1. Powiadomienie o dokonaniu centralizacji
2.2. Wprowadzenie procedur wewnętrznych dotyczących obiegu dokumentów
2.3. Rozliczenie w okresie przejściowym
3. Korekty za okres sprzed centralizacji
4. Ustalenie VAT naliczonego do odliczenia
4.1. Związek zakupów z czynnościami opodatkowanymi
4.1.1. Zaniechanie inwestycji
4.2. Zadania własne JST a związek z czynnościami opodatkowanymi
4.2.1. Inwestycje związane z budową rowów melioracyjnych
i odwadnianiem terenów
4.2.2. Inwestycje związane z budową dróg
4.2.3. Wydatki związane z promocją JST
4.2.4. Organizacja imprez kulturalnych przez JST
4.3. Zakres odliczenia VAT naliczonego
4.4. Bezpośrednie przyporządkowanie wydatków
4.5. Odliczenie częściowe od wydatków mieszanych
4.6. Kalkulacja proporcji sprzedaży
4.6.1. Obrót ze zbycia nieruchomości gminnych
4.6.2. Ustalanie proporcji dla każdej jednostki scentralizowanej
4.7. Korekta roczna
4.7.1. Korekta jednorazowa
4.7.2. Korekta wieloletnia
4.7.3. Ulepszenie środków trwałych
4.7.4. Inwestycje wieloletnie
4.7.5. Długość okresu korekty
4.8. Sprzedaż środków trwałych w okresie korekty
4.9. Zbycie przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanej części
4.10. Zmiana przeznaczenia środków trwałych w okresie korekty
4.10.1. Zmiana przeznaczenia nakładów przed oddaniem środka trwałego do użytkowania
4.10.2. Zmiana przeznaczenia środków trwałych z działalności niepodlegającej
opodatkowaniu na opodatkowaną
4.11. Odliczenie VAT do końca 2015 r. od nieruchomości wykorzystywanych do celów
mieszanych
4.11.1. Wykorzystanie nieruchomości do innych celów
4.11.2. Korekta odliczenia VAT od wydatków na nabycie lub wytworzenie nieruchomości
4.11.3. Alokacja wydatków
4.11.4. Rodzaje wydatków związanych z budową i wytworzeniem nieruchomości
4.11.5. Inwestycje rozpoczęte przed 1 stycznia 2011 r
4.11.6. Niezgodność art. 86 ust. 7b ustawy z dyrektywą
4.12. Odliczenie częściowe według prewspółczynnika od 1 stycznia 2016 r.
4.12.1. Zasady stosowania prewspółczynnika
4.12.2. Cele inne niż działalność gospodarcza
4.12.3. Sposoby określenia prewspółczynnika wskazane przez MF
4.12.4. Wybór prewspółczynnika innego niż wskazany przez MF
4.12.5. Wybór sposobu ustalania prewspółczynnika
4.12.6. Kalkulacja prewspółczynnika
4.12.7. Ustalanie prognozy prewspółczynnika z naczelnikiem urzędu skarbowego
4.12.8. Roczna i wieloletnia korekta podatku VAT
4.12.9. Wydatki inwestycyjne dotyczące nieruchomości przeznaczonej na cele osobiste
4.13. Terminy odliczenia YAT
4.14. Odliczenie podatku naliczonego od wydatków dotyczących samochodów
4.15. Odliczenie podatku naliczonego od wybranych rodzajów wydatków JST
4.15.1. Inwestycje przekazane zakładom i jednostkom budżetowym
4.15.2. Inwestycje przekazane spółkom komunalnym
4.15.3. Inwestycje przekazane domom kultury
4.15.4. Wydatki bieżące na utrzymanie budynku urzędu gminy
4.15.5. Budowa/przebudowa budynku urzędu gminy
4.15.6. Kolektory słoneczne
4.15.7. Przydomowe oczyszczalnie ścieków
4.15.8. Renowacje rynku miejskiego
4.15.9. Budowa obiektów sportowych
4.15.10. Budowa kanalizacji deszczowej
4.15.11. Budowa i utrzymanie targowiska
4.15.12. Budowa parkingu
4.15.13. Działania promocyjne
4.15.14. Usługi prawne
4.15.15. Świetlice wiejskie
4.15.16. Wywóz odpadów komunalnych
4.15.17. Budowa boiska
4.15.18. Zagospodarowanie turystyczne terenów ogólnodostępnych
4.15.19. Wydatki związane z działkami inwestycyjnymi
4.15.20. Organizacja festynu
5. Opodatkowanie czynności wykonywanych przez JST po centralizacji
5.1. Zadania własne wykonywane na podstawie umów cywilnoprawnych
5.2. Zbycie mienia komunalnego
5.3. VAT od dotacji przekazywanych po centralizacji
5.4. Usługi między jednostkami organizacyjnymi i gminą
5.5. Usługi stołówkowe po centralizacji
5.5. Opłata za korzystanie z przystanku
5.6. Ustalenie VAT należnego, gdy JST korzysta z możliwości dokonania korekty
5.7. Zwolnienia podmiotowe u JST
6. Dokumentacja w JST po centralizacji
6.1. Zarządzenie o centralizacji
6.2. Fakturowanie przez JST po scaleniu
6.2.1. Dane JST w fakturach sprzedażowych
6.2.2. Dane JST w fakturach zakupowych
6.2.3. Numeracja faktur
6.2.4. Data dokonania dostawy lub wykonania usługi
6.2.5. Ustalenie terminów i zasad fakturowania
6.3. Dokumentowanie operacji pomiędzy poszczególnymi jednostkami po scaleniu
6.4. Faktury korygujące przy korekcie rozliczeń
6.5. Kasy fiskalne w JST po scaleniu
6.5.1. Dane na paragonach
6.5.2. Zwolnienie z obowiązku stosowania kas rejestrujących
6.6. Ewidencje VAT wJST
6.7. JPK_VAT w JST po centralizacji
7. Pytania dotyczące centralizacji
7.1. Czy SP ZOZ podlega centralizacji VAT
7.2. Jak po centralizacji rozliczać dopłaty do cen wody i ścieków przekazywane przez
gminę zakładowi budżetowemu
7.3. Jak rozliczać czynności wykonywane dla województwa przez wojewódzką jednostkę
budżetową po centralizacji VAT
7.4. Jak rozliczać koszty użytkowania hali sportowej po centralizacji VAT
7.5. Kto jest nabywcą na fakturach za zakupy dokonywane przez szkołę po centralizacji
VAT
7.6. Jaka powinna być treść paragonów z kasy fiskalnej po przejściu na
scentralizowany model rozliczania VAT
7.7. Jak po centralizacji OPS rozlicza wpłaty od rodziców za wyżywienie dziecka w
szkole
7.8. Jak po centralizacji rozliczać odpłatność za szkolenia pracowników jednostki
nadrzędnej
7.9. Jak od 2017 r. rozliczać usługi wykonywane przez zakład budżetowy dla JST
8. Centralizacja w JST w interpretacjach organów podatkowych
8.1. Za jaki okres JST musi złożyć korekty deklaracji, gdy zdecyduje się na korektę
wsteczną
8.2. Jak rozliczać dopłaty przekazywane przez JST zakładowi budżetowemu
8.3. Jak dokumentować czynności między jednostkami organizacyjnymi
8.4. Czy JST musi skorygować odliczony VAT, gdy przekaże pływalnię w trwały zarząd
po centralizacji
8.5. Jak opodatkować sprzedaż nieruchomości po centralizacji, gdy wydatki na ulepszenie
poniosła jednostka organizacyjna
8.6. Czy podmioty lecznicze działające w formie zoz podlegają centralizacji
8.7. Czy gmina może odliczyć VAT od wydatków na panele fotowoltaiczne, gdy będzie
sprzedawać nadwyżki energii
8.8. Czy organy administracji zespolonej podlegają centralizacji
8.9. Czy gminie przysługuje prawo do odliczenia VAT z tytułu budowy przedszkola
9. VAT w rachunkowości jednostek sektora finansów publicznych - zagadnienia
ogólne
9.1. Regulacje w zakresie VAT w rachunkowości państwowych jednostek budżetowych
9.2. Regulacje w zakresie VAT w rachunkowości jednostek samorządu terytorialnego
9.3. Regulacje w zakresie VAT w rachunkowości samorządowych jednostek budżetowych
9.4. Regulacje w zakresie VAT w rachunkowości samorządowych zakładów budżetowych
10. Zasady ewidencji księgowej VAT w państwowych jednostkach budżetowych i w
jednostkach samorządu terytorialnego
10.1. Ewidencja księgowa VAT w państwowych jednostkach budżetowych
10.2. Ewidencja księgowa VAT w jednostkach samorządu terytorialnego
10.2.1. Ewidencja księgowa w budżecie jednostki samorządu terytorialnego w zakresie
rozliczeń VAT z jednostkami organizacyjnymi i z urzędem skarbowym
10.2.2. Ewidencja księgowa VAT w urzędzie jednostki samorządu terytorialnego
10.3. Ewidencja księgowa VAT w samorządowych jednostkach budżetowych
10.4. Ewidencja księgowa VAT w samorządowych zakładach budżetowych
USTAWA z dnia 5 września 2016 r. o szczególnych zasadach rozliczeń podatku od towarów
i usług oraz dokonywania zwrotu środków publicznych przeznaczonych na realizację
projektów finansowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej
lub od państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu przez jednostki
samorządu terytorialnego (Dz.U. poz. 1454)
244 strony, Format: 15.5x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|