|
RAZEM KU ZMIANIE PARADYGMATU GOSPODAROWANIA
JAMKA B. wydawnictwo: SEDNO, 2017, wydanie Icena netto: 39.39 Twoja cena 37,42 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Razem - ku zmianie paradygmatu gospodarowania
W książce "Razem – ku zmianie paradygmatu gospodarowania" autorka
przedstawia obraz zmieniającej się rzeczywistości odwołując się do narzędzi z
dziedziny ekonomii, zarządzania biznesowego i zarządzania zasobami ludzkimi.
Punktem wyjścia jest wpływ kryzysu ekonomicznego na postrzeganie celów
gospodarowania, na wybory strategii działań współczesnych przedsiębiorstw. Autorka
analizuje przebieg procesów mózgowych w procesie podejmowania decyzji zarządczych i w
wypracowywaniu alternatywnych sposobów gospodarowania.
Wartością książki jest oryginalna perspektywa badawcza, podkreślająca, że sposób
myślenia determinuje działania, a zmiana wymaga uświadomienia ważnych prawd i ich współzależności
oraz skutków dla podejmowanych działań. Intersujące jest połączenie rozważań
ekonomiczno-zarządczych z najnowszym dorobkiem neuronauk oraz wskazanie jednego z
możliwych paradygmatów zmiany, tj. ekonomii wspólnego dobra.
Książka będzie ważnym głosem w dyskusji nad najnowszymi modelami gospodarowania
odwołującymi się do wartości społecznych. Przeznaczona jest dla osób
zainteresowanych ekonomią i zarządzaniem, praktyków i badaczy, poszukujących nowych
narzędzi analizy otaczającej rzeczywistości.
Wstęp
SPOŁECZNE CELE GOSPODAROWANIA - ZMIANA WARTOŚCI JAKO WYZWANIE
Redefinicja celu przedsiębiorstwa wobec współczesnego kryzysu
"finansowego"
Redefinicja celu współczesnego przedsiębiorstwa wobec koncepcji zrównoważonego
rozwoju i kapitału społecznego
1. Istota przedsiębiorstwa
2. Cel przedsiębiorstwa
3. Koncepcja trwałego rozwoju a cel przedsiębiorstwa
4. Kapitał społeczny a cel przedsiębiorstwa
W DRODZE DO ZMIANY: WSPÓŁDZIAŁANIE W BIZNESIE
Efekt synergiczny powiązań poziomych - kapitał społeczny w przedsiębiorstwie
rozszerzonym
1. Istota synergii i jej efektów w biznesie
2. Koncepcja przedsiębiorstwa rozszerzonego
a tworzenie sieci powiązań
3. Efekt synergiczny powiązań poziomych
4. Kapitał społeczny przedsiębiorstwa
Wartości a model biznesowy zarządzania różnorodnością
1. Wartości w zarządzaniu przedsiębiorstwem
2. Zarządzanie różnorodnością jako model biznesowy
3. Efekty zarządzania różnorodnością
Rozwój przedsiębiorczości poprzez atrybutowe zarządzanie talentami i
zarządzanie różnorodnością. Perspektywa modelu biznesowego
1. Kluczowe wyznaczniki procesu przedsiębiorczości
1.1. Istota i funkcja intencji przedsiębiorczych
1.2. Rola i znaczenie okazji/sposobności
2. Przedsiębiorczość jako talent
2.1. Pojęcie talentu a wyznaczniki przedsiębiorczości
2.2. Atrybutowe zarządzanie talentami a przedsiębiorczość
3. Atrybutowe zarządzanie talentami a zarządzanie różnorodnością
4. Model biznesowy zarządzania różnorodnością jako platforma synergii
przedsiębiorczości indywidualnej i korporacyjnej
4.1. Zarządzanie kapitałem ludzkim
4.2. Firma oparta na współtworzeniu
KOGNITYWNE PODSTAWY ZMIANY
Nowy paradygmat podejmowania decyzji - wnioski z neuronauki
1. Rozwój badań nad procesami myślenia
2. Zarys przebiegu procesów myślenia
2.1. Fizjologia myślenia
2.2. Rodzaje myślenia
2.3. Ograniczone świadectwo zmysłów ("etykietyzacja doświadczeń").
2.4. "Pułapki myślenia"
2.5. Procesy myślowe - wniosek
3. Implikacje pozaświadomego podejmowania decyzji
4. Nowy paradygmat podejmowania decyzji - nowy model człowieka
Prawda sądów intuicyjnych
1. Istota intuicji
2. Kontekst odkrycia a przedmiot nauki
3. Prawda w nauce i prawda intuicji
4. Hierarchia wiedzy
5. Hierarchia wiedzy a kontekst odkrycia
5.1. Różne stany (nie)świadomości
5.2. Biografie
5.3. Rzetelność danych/informacji
5.4. Refleksja
Aneks - neuronauki w zarządzaniu ludźmi
KU EKONOMII WSPÓLNEGO DOBRA?
Ekonomia dobra wspólnego - budowa nowego paradygmatu
1. Paradygmat, nauka paradygmatyczna i nieparadygmatyczna
2. W poszukiwaniu nowego paradygmatu gospodarowania
3. Ekonomia wspólnego dobra
4. W poszukiwaniu agentów zmiany
5. Generacja Y jako agenci zmiany
Pokolenie Y w organizacjach pozarządowych w Polsce: misja i partnerstwo w
realizacji zadań jako kryteria dopasowania
1. Istota organizacji pozarządowych
2. Charakterystyka pokolenia Y (Z, C)
3. Pokolenie Y a praca w NGO
3.1. Misja ukierunkowana na realizację idei dobra wspólnego
3.2. Partnerstwo w realizacji zadań
3.3. Dyskusja wyników i konkluzje
Nota wydawnicza
Spis tabel
Spis rysunków
Bibliografia
160 stron, Format: 16.5x24.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|