Praca z dzieckiem z ADHD
W tej publikacji zamieszczono listę objawów, których występowanie konieczne jest
do postawienia diagnozy stwierdzającej u dziecka zespół nadpobudliwości psychoruchowej
(ADHD).
Zaprezentowano także typowe problemy szkolne spowodowane objawami ADHD.
Wymieniono wskazówki, w jaki sposób zorganizować pomoc psychologiczno-pedagogiczną
oraz jakich zasad przestrzegać, by pomóc takiemu dziecku.
Publikacja stanowi omówienie zasad oceniania nauczyciela i dyrektora po 1 stycznia
2017 r. Wyjaśnia na 22 przykładach poszczególne etapy procedury oceny pracy z podaniem
elementów które uległy modyfikacji. Wskazuje różnice w ocenie nauczyciela i
dyrektora. Uwzględnia fakt, że nastąpiła zmiana podmiotu dokującego oceny dyrektora i
odwołuje się do nowego rozporządzenia w w sprawie oceny. Omawia konsekwencje
kadrowo-płacowe uzyskania określonej noty. Całość dopełnia 16 wzorów dokumentów do
wykorzystania.
• Jak pracować z dzieckiem z ADHD;
• Jak zorganizować pomoc psychologiczno-pedagogiczną;
• Jakich zasad przestrzegać, by pomóc takiemu dziecku.
Wstęp
Rozdział 1.
Co to jest ADHD? – podstawowe informacje
1.1. ADHD/zespół nadpobudliwości psychoruchowej – terminologia
1.2. Typowe objawy ADHD
1.3. Przyczyny i rozpowszechnienie ADHD
1.4. Diagnoza ADHD
1.5. Zaburzenia współwystępujące z ADHD
1.5.1. Tiki
1.5.2. Problemy z zachowaniem
1.5.3. Specyficzne trudności szkolne
1.5.4. Zaburzenia procesów uwagi i pamięci
1.5.5. Specyficzne trudności szkolne – dys…
1.5.6. Zaburzenia językowe
1.5.7. Powikłania zespołu nadpobudliwości psychoruchowej
1.6. Leczenie ADHD
Rozdział 2.
Jak radzić sobie z objawami ADHD? – praktyczne wskazówki
2.1. Strategie ukierunkowane na radzenie sobie z objawami ADHD
2.2. Skuteczne wydawanie poleceń
2.3. Praca na pozytywach
2.3.1. Pochwały
2.3.2. Systemy żetonowe
2.3.3. Nagrody
2.3.4. Zauważanie sukcesów
2.4. Normy, zasady i konsekwencje
2.5. „Wybuchy złości” – radzenie sobie z agresją impulsywną
Rozdział 3.
Dziecko z ADHD w szkole
3.1. Trudności w funkcjonowaniu dziecka z ADHD w szkole
3.2. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
3.3. Porady dla nauczycieli
3.3.1 Zasady pracy z dzieckiem z ADHD
Rozdział 4.
Bibliografia
50 stron, Format: 22.7x16.0, oprawa miękka