wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 138.90 131,96   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

JEDNOLITY PLIK KONTROLNY


GRZANKA P. SIDELNIK M. RED.

wydawnictwo: WOLTERS KLUWER, 2017, wydanie I

cena netto: 138.90 Twoja cena  131,96 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Jednolity Plik Kontrolny


Publikacja przedstawia praktyczne wskazówki odnoszące się do przygotowania Jednolitego Pliku Kontrolnego (JPK) zgodnie z wymogami Ministerstwa Finansów, zarówno od strony prawnopodatkowej jak i technicznej.

Zawarto w niej informacje i wyjaśnienia na temat wybranych struktur JPK poświęconych ewidencji prowadzonej na potrzeby podatku od towarów i usług, faktur, ksiąg rachunkowych, magazynów oraz wyciągów bankowych. Ponadto opisano obowiązki podatników związane z nowym modelem raportowania danych podatkowych w formie elektronicznej, uwzględniając aspekty procedury podatkowej - w tym nową procedurę kontroli celno-skarbowej, a także wskazano na potencjalne sankcje z tytułu niedostosowania się do nowych wymagań. W opracowaniu zaprezentowano również zarys budowy wybranych struktur JPK oraz czytelne zestawienia przedstawiające, które informacje, w jakim formacie i z jakimi ograniczeniami wymagane są przez kluczowe struktury JPK.

Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla adwokatów, radców prawnych, sędziów, notariuszy, komorników, prokuratorów oraz doradców podatkowych. Będzie cennym źródłem wiedzy dla pracowników administracji rządowej i samorządowej, ekonomistów, księgowych oraz menedżerów i przedsiębiorców zobowiązanych do raportowania JPK. Zainteresuje także przedstawicieli nauki prawa, ekonomii i rachunkowości.


Wykaz skrótów | str. 13
Słowo wstępne | str. 17

Rozdział 1
Jak wyglądała e-kontrola bez Jednolitego Pliku Kontrolnego | str. 19
1.1. Wprowadzenie | str. 19
1.2. Regulacje prawa podatkowego w zakresie kontroli elektronicznej przed wprowadzeniem Jednolitego Pliku Kontrolnego | str. 21
1.2.1. Uwagi ogólne | str. 21
1.2.2. E-kontrola przeprowadzana przez naczelników US przed wprowadzeniem Jednolitego Pliku Kontrolnego | str. 22
1.2.3. E-kontrola przeprowadzana przez dyrektorów UKS przed wprowadzeniem Jednolitego Pliku Kontrolnego | str. 26

Rozdział 2
Wprowadzenie obowiązku przekazywania Jednolitego Pliku Kontrolnego na żądanie w trakcie e-kontroli | str. 30
2.1. Wprowadzenie | str. 30
2.2. Kto i kiedy ma obowiązek raportowania Jednolitego Pliku Kontrolnego na żądanie | str. 37
2.3. Dane za okresy sprzed wejścia w życie przepisów dotyczących Jednolitego Pliku Kontrolnego | str. 50
2.4. Jak można przekazać Jednolity Plik Kontrolny na żądanie | str. 51
2.5. Jednolity Plik Kontrolny w trakcie czynności kontrolnych organów podatkowych i kontroli skarbowej | str. 52
2.5.1. Uwagi ogólne | str. 52
2.5.2. Jednolity Plik Kontrolny a czynności sprawdzające uregulowane w ordynacji podatkowej | str. 53
2.5.3. Jednolity Plik Kontrolny a kontrola podatkowa | str. 55
2.5.4. Jednolity Plik Kontrolny a postępowania podatkowe | str. 56
2.5.5. Jednolity Plik Kontrolny a postępowania kontrolne | str. 57
2.5.6. Jednolity Plik Kontrolny a czynności sprawdzające uregulowane w ustawie o kontroli skarbowej | str. 58
2.5.7. Jednolity Plik Kontrolny a Krajowa Administracja Skarbowa | str. 59
2.5.7.1. Nowa administracja podatkowa, czyli kilka słów o Krajowej Administracji Skarbowej | str. 59
2.5.7.2. Nowa procedura kontroli celno-skarbowej - zarys podstaw | str. 63
2.5.7.3. Przekazywanie Jednolitego Pliku Kontrolnego w ramach kontroli celno-skarbowej | str. 65

Rozdział 3
Obowiązek raportowania comiesięcznego Jednolitego Pliku Kontrolnego dla ewidencji VAT | str. 68
3.1. Wprowadzenie | str. 68
3.2. Jednolity Plik Kontrolny na żądanie a nowy obowiązek comiesięcznego Jednolitego Pliku Kontrolnego dla VAT | str. 69
3.3. Jak i komu przekazywać dane w przypadku comiesięcznego raportowania Jednolitego Pliku Kontrolnego dla VAT | str. 71
3.4. Rozliczenia kwartalne VAT a obowiązek comiesięcznego raportowania Jednolitego Pliku Kontrolnego dla VAT | str. 74
3.4.1. Uwagi ogólne | str. 74
3.4.2. Nowelizacja ustawy VAT a podatnicy składający deklaracje VAT kwartalne | str. 76
3.5. Obowiązek comiesięcznego raportowania Jednolitego Pliku Kontrolnego dla VAT a jednostki samorządu terytorialnego | str. 78
3.6. Obowiązek korekty JPK_VAT | str. 85
3.7. JPK_VAT a pełnomocnik | str. 88

Rozdział 4
Wymogi techniczne w zakresie przekazania Jednolitego Pliku Kontrolnego fiskusowi | str. 90
4.1. Wprowadzenie | str. 90
4.2. Przekazywanie Jednolitego Pliku Kontrolnego drogą elektroniczną - specyfikacja interfejsów usług Jednolitego Pliku Kontrolnego | str. 92
4.3. Przekazywanie Jednolitego Pliku Kontrolnego drogą elektroniczną - środowisko testowe i produkcyjne | str. 95
4.4. Przekazywanie Jednolitego Pliku Kontrolnego drogą elektroniczną - aplikacja kliencka Ministerstwa Finansów | str. 96
4.5. Przekazywanie Jednolitego Pliku Kontrolnego drogą elektroniczną - urzędowe poświadczenie odbioru (UPO) | str. 99
4.6. Przekazywanie Jednolitego Pliku Kontrolnego drogą elektroniczną - najczęstsze problemy | str. 102

Rozdział 5
Potencjalne sankcje za nieprzekazanie danych w formie Jednolitego Pliku Kontrolnego | str. 104
5.1. Potencjalne sankcje za nieprzekazanie danych w formie Jednolitego Pliku Kontrolnego na żądanie | str. 104
5.2. Potencjalne sankcje za brak JPK dla ewidencji VAT bez żądania (JPK_VAT) | str. 107

Rozdział 6
Struktury Jednolitego Pliku Kontrolnego - zarys architektury wybranych struktur | str. 112
6.1. Wprowadzenie | str. 112
6.2. Architektura struktur Jednolitego Pliku Kontrolnego | str. 113
6.3. Zmiany struktur Jednolitego Pliku Kontrolnego od 2017 r. | str. 119

Rozdział 7
Zestawienie zakresu danych wymaganych przez wybrane struktury Jednolitego Pliku Kontrolnego | str. 121
7.1. Struktury Jednolitego Pliku Kontrolnego - szczegółowe zestawienie wymaganych danych | str. 121
7.2. Struktury Jednolitego Pliku Kontrolnego w wersji (1) obowiązujące od 1 lipca 2016 r. | str. 123
7.2.1. Uwagi ogólne | str. 123
7.2.2. Części wspólne - Nagłówek JPK | str. 124
7.2.3. Części wspólne - Identyfikacja Podmiotu | str. 126
7.2.4. Ewidencja zakupów i sprzedaży VAT - JPK_VAT (1) - dla okresów rozliczeniowych przypadających przed 2017 r. | str. 128
7.2.5. Faktury - JPK_FA (1) | str. 139
7.2.6. Księgi rachunkowe - JPK_KR (1) | str. 156
7.2.7. Magazyn - JPK_MAG (1) | str. 165
7.2.8. Wyciągi bankowe - JPK_WB (1) | str. 174
7.3. Wybrane struktury Jednolitego Pliku Kontrolnego obowiązujące od 1 stycznia 2017 r. Ewidencja zakupów i sprzedaży VAT - JPK_VAT (2) | str. 177

Rozdział 8
Podstawowe problemy podatników związane z przygotowaniem się do raportowania wybranych struktur Jednolitego Pliku Kontrolnego | str. 194
8.1. Uwagi ogólne | str. 194
8.2. Struktura 1 - księgi rachunkowe | str. 195
8.2.1. Uwagi ogólne | str. 195
8.2.2. Zależności pomiędzy poszczególnymi częściami JPK_KR | str. 197
8.2.3. Sposób raportowania w ramach JPK_KR | str. 198
8.2.4. Główne problemy przy wypełnianiu struktury JPK_KR | str. 202
8.2.4.1. Identyfikacja zespołu, kategorii oraz podkategorii kont | str. 203
8.2.4.2. Identyfikacja informacji łączącej zapis ujęty w Dzienniku z odzwierciedleniem zapisu na koncie księgi głównej lub ksiąg pomocniczych | str. 204
8.2.4.3. Wskazywanie kodu operatora | str. 204
8.2.4.4. Sposób prezentowania wartości w polach "DziennikKwotaOperacji" oraz "SumaKwotOperacji" | str. 205
8.2.4.5. Identyfikacja "łącznika" systemowego pomiędzy kontami przeciwstawnymi | str. 206
8.3. Struktura 2 - wyciąg bankowy | str. 207
8.3.1. Uwagi ogólne | str. 207
8.3.2. Zakres raportowania w ramach JPK_WB | str. 209
8.3.3. Raportowanie klienckich rachunków bankowych przez banki | str. 211
8.3.4. Raportowanie własnych rachunków bankowych przez banki | str. 216
8.3.5. Raportowanie rachunków płatniczych wskazanych w ustawie o usługach płatniczych | str. 217
8.3.6. Główne problemy przy uzupełnianiu struktury JPK_WB | str. 219
8.3.6.1. Uprawnienie organów podatkowych do przetwarzania danych osobowych | str. 220
8.3.6.2. Uprawnienie organów kontroli skarbowej do przetwarzania danych osobowych | str. 221
8.3.6.3. Wskazywanie salda dla poszczególnych operacji | str. 223
8.4. Struktura 3 - magazyn | str. 224
8.4.1. Uwagi ogólne | str. 224
8.4.2. Zależności pomiędzy poszczególnymi częściami JPK_MAG | str. 226
8.4.3. Zakres raportowania | str. 227
8.4.4. Sposób raportowania danych w strukturze JPK_MAG | str. 228
8.4.5. Główne problemy | str. 229
8.4.5.1. Definicja magazynu | str. 229
8.4.5.2. Podział magazynów i jego szczegółowość | str. 230
8.4.5.3. Rodzaje raportowanych dokumentów magazynowych | str. 230
8.4.5.4. Związek z księgami rachunkowymi | str. 232
8.4.5.5. Związek z polityką rachunkowości | str. 232
8.4.5.6. Wartości ruchów magazynowych | str. 233
8.4.5.7. Przesunięcia międzymagazynowe | str. 233
8.4.5.8. Daty | str. 233
8.4.5.9. Dane kontrahentów | str. 234
8.4.5.10. Powiązanie z fakturami | str. 234
8.4.5.11. Wolumen danych | str. 235
8.5. Struktura 4 - ewidencja zakupów i sprzedaży VAT | str. 235
8.5.1. Struktura JPK_VAT | str. 235
8.5.2. Zmiany w strukturze JPK_VAT dla rozliczeń VAT od 2017 r. | str. 238
8.5.3. Zmiany w ewidencjach VAT a JPK_VAT dla rozliczeń od 2017 r. | str. 241
8.5.4. Cel JPK_VAT i zgodność struktury z deklaracją VAT | str. 246
8.5.5. Raportowane dane w sytuacji zmiany wzorów deklaracji VAT | str. 248
8.5.6. Korekty danych w sytuacji zmiany wersji schem JPK_VAT | str. 249
8.5.7. "Zerowe" JPK_VAT | str. 250
8.5.8. Główne problemy przy wypełnianiu struktury JPK_VAT | str. 250
8.5.8.1. Dane adresowe podatników zagranicznych | str. 251
8.5.8.2. Waluta danych | str. 253
8.5.8.3. Zaokrąglenia | str. 254
8.5.8.4. Numeracja wpisów | str. 256
8.5.8.5. NIP wystawcy w transakcji z krajem trzecim | str. 257
8.5.8.6. Data sprzedaży | str. 257
8.5.8.7. Numer dokumentu | str. 258
8.5.8.8. Szczegółowość danych sprzedaży i zakupu | str. 259
8.6. Struktura 5 - faktury | str. 260
8.6.1. Struktura JPK_FA | str. 260
8.6.2. Cel JPK_FA | str. 262
8.6.3. Faktury zakupowe poza JPK_FA | str. 262
8.6.4. Główne problemy przy wypełnianiu struktury JPK_FA | str. 265
8.6.4.1. Parametr sterujący JPK_FA | str. 265
8.6.4.2. Raportowanie faktur walutowych | str. 268
8.6.4.3. Numer faktury | str. 270
8.6.4.4. Raportowanie numeru VAT | str. 271
8.6.4.5. Typy faktur | str. 275
8.6.4.6. Faktury korygujące i zbiorcze faktury korygujące | str. 276
8.6.4.7. Przypisywanie atrybutów | str. 276
8.6.4.8. Więcej niż jedno zwolnienie na fakturze | str. 277
8.6.4.9. Stawki | str. 278
8.6.4.10. Odwrotne obciążenie i sprzedaż niepodlegająca opodatkowaniu | str. 279
8.6.4.11. Data sprzedaży | str. 280
8.6.4.12. Kto wskazuje na samofakturowanie? | str. 281
8.6.4.13. Nietypowe jednostki miary | str. 282
8.6.4.14. "P_10" nie zawsze z rabatem | str. 282
8.6.4.15. Cena jednostkowa netto, brutto, a może obie? | str. 283
8.6.4.16. Wartość netto czy wartość brutto? A może obie? | str. 284

Rozdział 9
Przyszłość Jednolitego Pliku Kontrolnego | str. 285
9.1. Uwagi ogólne | str. 285
9.2. Spółka celowa do celów informatyzacji służb skarbowych a Jednolity Plik Kontrolny | str. 286
9.3. Centralny Rejestr Faktur a Jednolity Plik Kontrolny | str. 288

Autorzy | str. 291


296 stron, Format: 14.5x20.3, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022