|
AKTYWNOŚĆ INNOWACYJNA POLSKICH MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW
ZASTĘPOWSKI M. RED. wydawnictwo: WOLTERS KLUWER, 2016, wydanie Icena netto: 33.59 Twoja cena 31,91 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Aktywność innowacyjna polskich małych i średnich przedsiębiorstw
„Problematyka innowacyjności polskich przedsiębiorstw, współtworzących PKB
naszego kraju, jest niezwykle istotna zarówno dla samej wiedzy naukowej, jak i dla
twórców strategii rozwoju gospodarczego. Wiedza o potencjale innowacyjnym przedsiębiorstw
jest wręcz niezbędna w opracowywaniu takiej strategii, mającej na celu unowocześnienie
gospodarki. Innowacyjność jest podstawowym filarem przewagi konkurencyjnej, zatem jej
poziom ma ogromne znaczenie dla bytu organizacji w wymiarze krajowym i międzynarodowym.
Ogólnie niska innowacyjność polskiej gospodarki (będąca sumą innowacyjności jej
przedsiębiorstw), wymaga w pierwszej kolejności diagnozy stanu rzeczy. Oceniana pozycja
jest nie tylko diagnozą odnoszącą się do aktywności innowacyjnej sektora małych i
średnich przedsiębiorstw, ale także opisuje tę aktywność na tle takich uwarunkowań,
jak światowe sytuacje kryzysowe, rozlewające się na poszczególne kraje. […] Zawartość
książki jest oczekiwana nie tylko przez badaczy procesów innowacyjnych zachodzących w
sektorze małych i średnich przedsiębiorstw, ale także, w co należy wierzyć, przez
osoby odpowiedzialne i zaangażowane w strategię poprawy polskiej gospodarki poprzez
wzrost jej innowacyjności”.
dr hab. Wojciech Popławski, prof. WSB
Wstęp /7
Rozdział 1. Sektor małych i średnich przedsiębiorstw na świecie / 13
Marian Oliński
1.1. Kontrowersje wokół pojęcia małego i średniego przedsiębiorstwa / 13
1.2. Wybrane definicje małego i średniego przedsiębiorstwa / 21
1.3. Znaczenie gospodarcze sektora małych i średnich przedsiębiorstw na świecie / 33
Rozdział 2. Sektor małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce / 45
Dorota Grego-Planer
2.1. Ewolucja sektora małych i średnich przedsiębiorstw / 45
2.2. Znacznie gospodarcze sektora małych i średnich przedsiębiorstw / 54
Rozdział 3. Innowacyjność przedsiębiorstwa – zarys teorii / 81
Natalia Przybylska
3.1. Pojęcie i typologia innowacji / 81
3.2. Źródła i kluczowe teorie innowacji / 93
3.3. Modele działalności innowacyjnej / 103
Rozdział 4. Uwarunkowania funkcjonowania współczesnych przedsiębiorstw w
czasie kryzysu / 121
Krzysztof Krukowski
4.1. Przyczyny i skutki kryzysu finansowego / 121
4.2. Działania przedsiębiorstw w czasie kryzysu / 127
Rozdział 5. Diagnoza aktywności innowacyjnej polskich małych i średnich
przedsiębiorstw / 143
Maciej Zastempowski
5.1. Organizacja i metodyka badań empirycznych / 143
5.2. Charakterystyka badanych przedsiębiorstw / 145
5.3. Analiza i ocena aktywności innowacyjnej małych i średnich przedsiębiorstw / 150
5.3.1. Innowacje produktowe / 151
5.3.2. Innowacje procesowe / 157
5.3.3. Innowacje marketingowe / 163
5.3.4. Innowacje organizacyjne / 166
5.3.5. Makroekonomiczne uwarunkowania i ich wpływ na aktywność innowacyjną małych i
średnich przedsiębiorstw / 169
Zakończenie / 175
Bibliografia / 179
Spis tabel / 189
Spis wykresów / 191
Spis schematów / 192
192 strony, Format: 15.0x22.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|