|
KREATYWNOŚĆ W TURYSTYCE INNOWACYJNE ROZWIĄZANIA WE WSPÓŁCZESNEJ TURYSTYCE
SOKOŁOWSKI D. TOMCZYKOWSKA P. RED. wydawnictwo: WYD UMK, 2016, wydanie Icena netto: 43.20 Twoja cena 41,04 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Kreatywność w turystyce
Innowacyjne rozwiązania we współczesnej turystyce
Turystyka jest jednym z najszybciej rozwijających się działów gospodarki i
niezwykle dynamicznie zmieniającą się dziedziną życia. W społeczeństwach
rozwiniętych większość osób korzysta z usług turystycznych, które zaspokajają
bardzo zróżnicowane ludzkie potrzeby. Równolegle z szybkimi zmianami cywilizacyjnymi
zmieniają się preferencje spędzania czasu wolnego, w tym również wśród uczestników
ruchu turystycznego. Wzrastają też ich wymagania związane ze standardem usługi, czy
poszukiwaniem nowych produktów turystycznych. Nadążanie za tymi trendami jest sporym
wyzwaniem dla osób i przedsiębiorstw zajmujących się turystyką od strony podażowej.
Utrzymanie się na rynku wymaga często sporej kreatywności z ich strony. Doskonale
ilustruje to znana zasada, sformułowana przez J.W.Goethego, mówiąca, że „kto nie
idzie do przodu, ten się cofa”.
Wstęp / 9
I. INNOWACYJNE ROZWIĄZANIA W ZARZĄDZANIU TURYSTYKĄ
Andrzej Matczak
Zmiany w wielkości i strukturze turystycznej bazy noclegowej w Łodzi po 1989 r. / 13
Iryna Blazhevich
Innowacyjne rozwiązania w turystyce na Białorusi / 31
Mariusz Miedziński
Rozwój systemu komunikacyjnego przestrzeni turystycznej Nadmorskiego Obszaru
Funkcjonalnego Kołobrzegu jako przykład innowacyjności w zarządzaniu turystyką / 49
Lila Pławińska, Ewa Szczepanowska, Waldemar Lipiński
Jakość usług w opinii klientów ośrodka wypoczynkowego w Pobierowie / 69
II. KREOWANIE INNOWACYJNYCH PRODUKTÓW TURYSTYCZNYCH
Piotr Gabryjończyk, Katarzyna Kułaga
Turystyka przemysłowa w Warszawie – stan i perspektywy rozwoju / 85
Jolanta Kowal
Rozwój militarnej turystyki kulturowej na terenie województwa dolnośląskiego na przykładzie
kompleksu Kriese / 103
Leszek Kozłowski
Kształtowanie innowacyjnych produktów turystycznych jako podstawa rozwoju turystyki
lokalnej i regionalnej / 121
Krzysztof Rogatka, Stefania Środa-Murawska
Potencjał „niechcianego” dziedzictwa architektonicznego w kontekście turystyki
kulturowej – przykład Polski / 135
Mirosław Biczkowski
Parki kulturowe jako forma ochrony zabytków i produkt turystyki kulturowej na przykładzie
parku kulturowego Kotliny Jeleniogórskiej / 147
Olga Smoleńska
Próba i propozycja typologii gospodarstw agroturystycznych w Wielkopolsce na podstawie
badań oferty i profili rekreacyjnych / 165
III. EKOLOGIA W ROZWOJU WSPÓŁCZESNEJ TURYSTYKI
Beata Meyer
Środowisko przyrodnicze jako podstawa rozwoju niszowych form turystyki. Przykład gminy
Stepnica / 181
Justyna Chodkowska-Miszczuk, Jadwiga Biegańska, Elżbieta Grzelak-Kostulska
Instalacje odnawialnych źródeł energii jako nowa atrakcja turystyczna / 197
George Friedrich
International tourism, climate change and ecology / 213
Anna Matel
Ekoagroturystyka jako czynnik zmniejszający bariery rozwoju gospodarstw ekologicznych w
Polsce / 225
236 stron, Format: 16.0x22.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|