|
OPIEKA SZKOŁY NAD DZIECKIEM Z RODZINY PATOLOGICZNEJ
BECKER-PESTKA D. wydawnictwo: DIFIN, 2017, wydanie Icena netto: 55.20 Twoja cena 52,44 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Opieka szkoły nad dzieckiem z rodziny patologicznej
Problematyka książki dotyczy opieki szkoły nad dzieckiem z rodziny patologicznej.
Mimo zapisów w polskim ustawodawstwie, praktyka wskazuje, że kwestie te pilnie wymagają
kompleksowych rozwiązań. Aby wypracować najlepsze rozwiązania w zakresie opieki nad
dzieckiem z rodziny patologicznej konieczne jest dokonanie analizy zjawiska zarówno z
punktu widzenia teorii naukowej, jak i praktyki.
Treść publikacji koncentruje się wokół funkcjonowania współczesnej rodziny i
szkoły oraz występujących zjawisk patologicznych. W obecnej rzeczywistości w polskich
rodzinach występuje wiele problemów. Znajduje to swoje negatywne odzwierciedlenie w
realizacji przypisanych jej funkcji, niekorzystnie wpływa na wypełnianie zadań
opiekuńczych wobec dzieci. Zmienia się także funkcjonowanie polskiej szkoły,
występują zaburzenia w realizacji jej funkcji. Podejmując refleksję nad tą niezwykle
istotną problematyką warto rozpatrywać zadania pełnione zarówno przez szkołę, jak i
rodzinę - w szerokim kontekście społecznym, kulturowym czy ekonomicznym.
Część empiryczna książki skupiona jest wokół działań realizowanych przez szkołę
w zakresie opieki nad dzieckiem z rodziny patologicznej. Praca z podopiecznymi ma nie
tylko charakter diagnostyczny, ale również prewencyjny i interwencyjny. Zgromadzony w
tej części pracy materiał pokazuje ogromny zakres problemów, z jakimi zmagają się
zarówno rodziny, jak i szkoły. Zaprezentowane rozwiązania stosowane w polskich
szkołach wskazują na ogromną determinację personelu pedagogicznego w podejmowanych
działaniach opiekuńczych, pomocowych. W książce pokazane zostały problemy rodzin i
rozwiązania praktyczne wykorzystywane w pracy z dziećmi realizowane nie tylko przez
pracowników szkół, ale także liczne podmioty zewnętrzne.
Publikacja może zostać wykorzystana zarówno przez studentów pedagogiki, pracowników
instytucji czy podmiotów zaangażowanych w pracę z rodzinami - a przede wszystkim z
dziećmi z rodzin patologicznych, ale także przez osoby niezwiązane z pracą
pedagogiczną. Książka umożliwia poszerzenie wiedzy na temat zjawisk patologicznych,
funkcjonowania i aktualnych problemów rodziny i szkoły. Pozwala również na zapoznanie
się z publikacjami niepedagogicznymi skupionymi wokół problematyki zjawisk
patologicznych. Tekst może też stanowić wskazanie do dalszych badań naukowych w tym
zakresie, podejmowania refleksji nad obszarem opieki nad dzieckiem w szkole i instytucjach
zewnętrznych.
Wstęp
1. Rodzina i szkoła we współczesnej rzeczywistości - funkcje, zadania,
problemy. Przegląd zagadnień w oparciu o literaturę przedmiotu
1.1. Rodzina i patologia społeczna - wyjaśnienie podstawowych pojęć
1.2. Wybrane zjawiska patologii w rodzinie - przegląd zagadnień
1.3. Zjawiska patologii społecznej w publikacjach niespecjalistycznych
1.4. Funkcje i zadania szkoły
2. Metodologiczne podstawy projektu
2.1. Teoretyczne podstawy badań własnych
2.2. Przedmiot, cel i problem badań
2.3. Opis metody badań własnych
2.4. Charakterystyka badanej populacji
2.5. Organizacja i uwagi na temat przebiegu badań własnych
2.6. Charakterystyka terenu badań
3. Prezentacja wyników badań
3.1. Instytucje i podmioty współpracujące ze szkołą a opieka nad dzieckiem z rodziny
patologicznej
3.2. Opieka szkoły nad dzieckiem z rodziny patologicznej - prezentacja wyników badań
3.3. Działania pedagoga szkolnego w zakresie opieki nad dzieckiem z rodziny patologicznej
4. Opieka szkoły nad dzieckiem z rodziny patologicznej - synteza wyników badań
Podsumowanie i wnioski
Bibliografia
Spis tabel
Spis diagramów
Aneks
184 stron, Format: 16.5x24.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|