wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 40.85 38,81   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

INTERES POLITYCZNY W REALIZACJI POLITYKI OŚWIATOWEJ


KOŁOMYCEW A. KOTARBA B.

wydawnictwo: SCHOLAR, 2018, wydanie I

cena netto: 40.85 Twoja cena  38,81 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Interes polityczny w realizacji polityki oświatowej


Intencją autorów było zweryfikowanie możliwych rozwiązań dotyczących racjonalizacji sieci szkół gminnych oraz sprawdzenie, na ile faktycznie przekładają się one na spadek poparcia społecznego udzielanego organom wykonawczym. Weryfikując zróżnicowane przypadki gmin i sposoby rozwiązywania sytuacji konfliktowych wynikających z przyjętego modelu realizacji polityki oświatowej, autorzy chcieli „odczarować” powszechne wśród władz gmin (ale i innych interesariuszy lokalnej polityki oświatowej) przekonanie, że likwidacja szkół jest jednoznaczna z utratą poparcia i faktycznie zamyka możliwość dalszej kariery politycznej wójtów podejmujących tak radykalne decyzje.

Ze Wstępu

Praca Anny Kołomycew i Bogusława Kotarby zasługuje na zainteresowanie ze strony przedstawicieli nauk społecznych, samorządu terytorialnego i oświaty. Została napisana przez właściwych ludzi we właściwym czasie, który charakteryzuje się głębokimi zmianami politycznymi i strukturalnymi. Autorzy wykazali się instynktem twórczym i pokazali, na czym polega rola badacza żyjącego w ,,ciekawych czasach’’.

Z recenzji wydawniczej prof. dr. hab. Andrzeja Piaseckiego


Anna Kołomycew – doktor nauk humanistycznych w zakresie nauk o polityce, adiunkt w Zakładzie Administracji Publicznej i Polityki Społecznej Instytutu Nauk o Polityce Uniwersytetu Rzeszowskiego. Autorka, współautorka oraz współredaktorka licznych publikacji z zakresu administracji publicznej, samorządu terytorialnego, rządzenia publicznego oraz polityk publicznych. Uczestniczka programu post-doc w School of Economics, Management and Statistics University of Bologna. Od 2018 roku członek zespołu badawczego realizującego projekt „Od dialogu do deliberacji. Podmioty niepubliczne jako (nie)obecny uczestnik lokalnego procesu decyzyjnego” finansowanego przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

Bogusław Kotarba – doktor nauk politycznych, adiunkt w Zakładzie Administracji Publicznej i Polityki Społecznej Instytutu Nauk o Polityce Uniwersytetu Rzeszowskiego. Posiada bogate doświadczenie zawodowe; pracował zarówno w sektorze przedsiębiorstw, jak i w administracji publicznej (przez dwie kadencje pełnił funkcję wójta). Zainteresowania naukowe koncentruje na problematyce samorządu terytorialnego, zwłaszcza gmin, oraz na lokalnych politykach publicznych. Autor monografii Walka polityczna na forum Rady Miasta Rzeszowa w latach 2002-2010 (2011) oraz kilkudziesięciu innych publikacji.


Wstęp

Rozdział I. System oświaty w Polsce
1.1. Ewolucja polityki oświatowej
1.1.1. Reformy polityki oświatowej po 1989 roku
1.1.2. Reforma systemu oświaty w 1999 roku
1.2. System oświaty w Polsce po 1999 roku
1.3. Zasady i źródła finansowania oświaty w Polsce
1.3.1. Subwencja oświatowa jako źródło finansowania oświaty
1.3.2. Dotacje celowe w systemie finansowania oświaty

Rozdział II. Polityka oświatowa jako lokalna polityka publiczna
2.1. Polityka publiczna - definiowanie i modele analizy
2.2. Lokalna polityka publiczna
2.3. Lokalna polityka oświatowa
2.3.1. Programowanie lokalnej (gminnej) polityki oświatowej
2.3.2. Implementacja lokalnej polityki oświatowej
2.3.3. Ewaluacja

Rozdział III. Ramy teoretyczne analizy procesów racjonalizacji polityki oświatowej
3.1. Racjonalność realizacji zadań publicznych a interes lokalnych interesariuszy
3.2. Formy racjonalizacji sieci szkół prowadzonych przez gminy
3.3. Konflikt społeczny w procesie realizacji polityk publicznych

Rozdział IV. Charakterystyka badanych gmin - wybrane aspekty
4.1. Uwarunkowania demograficzne
4.2. Aktywność społeczna
4.3. Struktura sieci szkół prowadzonych przez gminy
4.4. Sytuacja finansowa
4.4.1. Dochody gmin
4.4.2. Wydatki
4.4.3. Zadłużenie

Rozdział V. Interes polityczny a racjonalność w realizacji polityki oświatowej. Wyniki badań
5.1. Metodologia badań (terenowych)
5.2. Wskazywane powody racjonalizacji sieci szkół w gminach
5.3. Inicjatywa i działania poprzedzające formalną likwidację szkoły
5.4. Reakcje interesariuszy lokalnej polityki oświatowej na planowaną likwidację szkoły
5.4.1. Mobilizacja społeczności lokalnej w związku z informacją o planowanych zmianach w sieci szkół gminnych
5.4.2. Rola lidera w procesie mobilizacji społecznej i działaniach na rzecz utrzymania szkół
5.5. Pozycja wójta w społeczności lokalnej
5.6. Rola szkoły w środowisku lokalnym
5.7. Przebieg konfliktów na tle likwidacji szkoły
5.8. Konsekwencje likwidacji szkół

Zakończenie
Bibliografia
Aneks
Spis tabel
Spis wykresów
Noty o autorach
Indeks nazwisk


382 strony, Format: 28.8x12.4, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022