|
KLIENT WEWNĘTRZNY A ORGANIZACYJNE ZACHOWANIA OBYWATELSKIE PERSPEKTYWA HUMANISTYCZNA
GORANCZEWSKI B. wydawnictwo: SCHOLAR, 2018, wydanie Icena netto: 32.25 Twoja cena 30,64 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Klient wewnętrzny a organizacyjne zachowania obywatelskie
Perspektywa humanistyczna
Niepodważalną wartością książki jest przeprowadzenie
bardzo solidnego (…) i krytycznego przeglądu dorobku naukowego związanego z badaniami
klienta wewnętrznego oraz organizacyjnych zachowań obywatelskich. (…)
Przeprowadzone badania pozwoliły Autorowi zidentyfikować występujące w organizacjach
współzależności pomiędzy obu badanymi kategoriami naukowymi związanymi z
upodmiotowionym postrzeganiem człowieka w organizacji. Złożona analiza tych
zależności uwzględnia wartości ważne dla człowieka jako członka organizacji, takie
jak: wolność, szczęście, godność, braterstwo i solidarność.
prof. dr hab. Grażyna Prawelska-Skrzypek
Przedmiotem zainteresowania Autora jest perspektywa
aksjologiczna we współczesnym zarządzaniu. (…) Ujęcie aksjologiczne wychodzi poza
paradygmat zrównania człowieka z pozostałymi czynnikami produkcji zgodny z klasyczną
teorią ekonomii. Uznaje człowieka za najważniejszy, odrębny byt w organizacji. Autor
trafnie identyfikuje istotną lukę badawczą w dotychczasowym dorobku nauk o zarządzaniu
i wskazuje na potrzebę uwzględnienia w nich humanizmu oraz dalszego rozwoju koncepcji
zarządzania humanistycznego. Perspektywa humanistyczna stanowi tu swoisty
teoretyczno-metodologiczny „zwornik”, w interesujący i niewątpliwie nowatorski sposób
kojarzący obszary nauk humanistycznych oraz nauk o zarządzaniu.
prof. dr hab. inż. Jacek Unold
Bolesław Goranczewski – doktor nauk ekonomicznych, menedżer o
bogatym doświadczeniu w zarządzaniu oraz nadzorze właścicielskim. Początkowo
zainteresowania naukowe autora koncentrowały się na jakości oraz znormalizowanych
systemach zarządzania. Dotyczyły jego aspektów ekonomicznych, a ściślej
prakseologicznych, ponieważ odnosiły się do pomiaru skuteczności i efektywności
systemów zarządzania jakością czy metod i narzędzi jej kontroli oraz doskonalenia. Z
czasem w obszarze zainteresowań Autora pojawiły się kategorie klienta wewnętrznego, a
także organizacyjnych zachowań obywatelskich, które zgodnie z założeniami klasyków
powinny stanowić emanację humanizmu w organizacji.
Wstęp
1. Idea klienta wewnętrznego w organizacji
1.1. Przegląd i systematyka dotychczasowego dorobku
1.2. Analiza treści publikacji badawczych
1.3. Dyskusja oraz analiza krytyczna dotychczasowego dorobku
1.4. Klasyfikacja klienta wewnętrznego. Model autorski
2. Istota organizacyjnych zachowań obywatelskich
2.1. Przegląd i systematyka dorobku literaturowego
2.2. Analiza treści publikacji badawczych
2.3. Specyfikacja organizacyjnych zachowań obywatelskich oraz analiza krytyczna
dotychczasowych dokonań
3. Konceptualizacja, operacjonalizacja badań oraz zastosowane metody badawcze
3.1. Pozycjonowanie klienta wewnętrznego i organizacyjnych zachowań obywatelskich w
wymiarze eksplanacyjnym. Odniesienia paradygmatyczne
3.2. Założenia metodyczne oraz zastosowane narzędzia badawcze
3.3. Charakterystyka organizacji, dobór próby, cel i problemy badawcze
4. Wyniki przeprowadzonych badań własnych. Opis i analiza
4.1. Warunki organizacyjne sprzyjające zaistnieniu idei klienta wewnętrznego i
przejawianiu organizacyjnych zachowań obywatelskich
4.2. Warunki psychospołeczne sprzyjające idei klienta wewnętrznego oraz rozwojowi i
podtrzymaniu OCB
4.3. Warunki organizacyjne oraz psychospołeczne przeciwskuteczne dla idei klienta
wewnętrznego oraz organizacyjnych zachowań obywatelskich
4.4. Świadomość klienta wewnętrznego oraz konsekwencje zachowań etosowych w
organizacji
4.5. Determinanty wpływające na skłonność do podejmowania organizacyjnych zachowań
obywatelskich o największej sile oddziaływania
5. Klient wewnętrzny a organizacyjne zachowania obywatelskie. Podsumowania,
konkluzje i wytyczne do kolejnych badań
5.1. Porównanie idei klienta wewnętrznego i organizacyjnych zachowań obywatelskich.
Cechy wspólne i różnicujące
5.2. Relacje między klientem wewnętrznym a organizacyjnymi zachowaniami obywatelskimi.
Wnioski i konstatacje
5.3. Przesłanki dalszych badań
Zakończenie
Bibliografia
Indeks nazwisk
232 strony, Format: 16.4x23.6, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|