wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 32.25 30,64   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

KLIENT WEWNĘTRZNY A ORGANIZACYJNE ZACHOWANIA OBYWATELSKIE PERSPEKTYWA HUMANISTYCZNA


GORANCZEWSKI B.

wydawnictwo: SCHOLAR, 2018, wydanie I

cena netto: 32.25 Twoja cena  30,64 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Klient wewnętrzny a organizacyjne zachowania obywatelskie

Perspektywa humanistyczna


Niepodważalną wartością książki jest przeprowadzenie bardzo solidnego (…) i krytycznego przeglądu dorobku naukowego związanego z badaniami klienta wewnętrznego oraz organizacyjnych zachowań obywatelskich. (…)
Przeprowadzone badania pozwoliły Autorowi zidentyfikować występujące w organizacjach współzależności pomiędzy obu badanymi kategoriami naukowymi związanymi z upodmiotowionym postrzeganiem człowieka w organizacji. Złożona analiza tych zależności uwzględnia wartości ważne dla człowieka jako członka organizacji, takie jak: wolność, szczęście, godność, braterstwo i solidarność.

prof. dr hab. Grażyna Prawelska-Skrzypek

Przedmiotem zainteresowania Autora jest perspektywa aksjologiczna we współczesnym zarządzaniu. (…) Ujęcie aksjologiczne wychodzi poza paradygmat zrównania człowieka z pozostałymi czynnikami produkcji zgodny z klasyczną teorią ekonomii. Uznaje człowieka za najważniejszy, odrębny byt w organizacji. Autor trafnie identyfikuje istotną lukę badawczą w dotychczasowym dorobku nauk o zarządzaniu i wskazuje na potrzebę uwzględnienia w nich humanizmu oraz dalszego rozwoju koncepcji zarządzania humanistycznego. Perspektywa humanistyczna stanowi tu swoisty teoretyczno-metodologiczny „zwornik”, w interesujący i niewątpliwie nowatorski sposób kojarzący obszary nauk humanistycznych oraz nauk o zarządzaniu.

prof. dr hab. inż. Jacek Unold


Bolesław Goranczewski – doktor nauk ekonomicznych, menedżer o bogatym doświadczeniu w zarządzaniu oraz nadzorze właścicielskim. Początkowo zainteresowania naukowe autora koncentrowały się na jakości oraz znormalizowanych systemach zarządzania. Dotyczyły jego aspektów ekonomicznych, a ściślej prakseologicznych, ponieważ odnosiły się do pomiaru skuteczności i efektywności systemów zarządzania jakością czy metod i narzędzi jej kontroli oraz doskonalenia. Z czasem w obszarze zainteresowań Autora pojawiły się kategorie klienta wewnętrznego, a także organizacyjnych zachowań obywatelskich, które zgodnie z założeniami klasyków powinny stanowić emanację humanizmu w organizacji.


Wstęp

1. Idea klienta wewnętrznego w organizacji
1.1. Przegląd i systematyka dotychczasowego dorobku
1.2. Analiza treści publikacji badawczych
1.3. Dyskusja oraz analiza krytyczna dotychczasowego dorobku
1.4. Klasyfikacja klienta wewnętrznego. Model autorski

2. Istota organizacyjnych zachowań obywatelskich
2.1. Przegląd i systematyka dorobku literaturowego
2.2. Analiza treści publikacji badawczych
2.3. Specyfikacja organizacyjnych zachowań obywatelskich oraz analiza krytyczna dotychczasowych dokonań

3. Konceptualizacja, operacjonalizacja badań oraz zastosowane metody badawcze
3.1. Pozycjonowanie klienta wewnętrznego i organizacyjnych zachowań obywatelskich w wymiarze eksplanacyjnym. Odniesienia paradygmatyczne
3.2. Założenia metodyczne oraz zastosowane narzędzia badawcze
3.3. Charakterystyka organizacji, dobór próby, cel i problemy badawcze

4. Wyniki przeprowadzonych badań własnych. Opis i analiza
4.1. Warunki organizacyjne sprzyjające zaistnieniu idei klienta wewnętrznego i przejawianiu organizacyjnych zachowań obywatelskich
4.2. Warunki psychospołeczne sprzyjające idei klienta wewnętrznego oraz rozwojowi i podtrzymaniu OCB
4.3. Warunki organizacyjne oraz psychospołeczne przeciwskuteczne dla idei klienta wewnętrznego oraz organizacyjnych zachowań obywatelskich
4.4. Świadomość klienta wewnętrznego oraz konsekwencje zachowań etosowych w organizacji
4.5. Determinanty wpływające na skłonność do podejmowania organizacyjnych zachowań obywatelskich o największej sile oddziaływania

5. Klient wewnętrzny a organizacyjne zachowania obywatelskie. Podsumowania, konkluzje i wytyczne do kolejnych badań
5.1. Porównanie idei klienta wewnętrznego i organizacyjnych zachowań obywatelskich. Cechy wspólne i różnicujące
5.2. Relacje między klientem wewnętrznym a organizacyjnymi zachowaniami obywatelskimi. Wnioski i konstatacje
5.3. Przesłanki dalszych badań

Zakończenie
Bibliografia
Indeks nazwisk


232 strony, Format: 16.4x23.6, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022