|
INNOWACYJNOŚĆ PRODUKTOWA PRZEDSIĘBIORSTW METODYKA OCENY NA PRZYKŁADZIE SPÓŁEK GIEŁDOWYCH
NAWROCKI T. wydawnictwo: CEDEWU, 2018, wydanie IIcena netto: 51.19 Twoja cena 48,63 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Innowacyjność produktowa przedsiębiorstw
Metodyka oceny na przykładzie spółek giełdowych
W książce zaprezentowano w przejrzysty i całościowy sposób metodykę
przeprowadzenia syntetycznej oceny innowacyjności produktowej przedsiębiorstw (kryteria
oceny, źródła danych, model obliczeniowy) wraz z przedstawieniem jej przykładowego
zastosowania w odniesieniu do wybranych spółek notowanych na GPW w Warszawie.
Do podstawowych wyróżników proponowanego w publikacji rozwiązania zaliczyć można
przede wszystkim jego:
- kompleksowość - swoim zakresem obejmuje ono zarówno kwestie związane z zasobowym
potencjałem innowacyjności produktowej przedsiębiorstw i ich zaangażowaniem w jego
rozwój - potencjalna innowacyjność produktowa od strony zasobów i od strony nakładów,
jak również z konkretnymi wynikami działalności innowacyjnej przedsiębiorstw w
obszarze produktów - rezultatywna (wynikowa) innowacyjność produktowa;
- wymierność - za sprawą oparcia aparatu matematycznego na teorii zbiorów rozmytych możliwe
jest, na podstawie kryteriów cząstkowych o różnych jednostkach i charakterze (tak
ilościowym, jak i jakościowym), obliczenie jednej syntetycznej oceny innowacyjności
produktowej badanych podmiotów, wyrażonej w przedziale od 0 do 1;
- użyteczność - otrzymane syntetyczne oceny innowacyjności produktowej badanych
podmiotów, a także uzyskane w toku ich obliczeń pośrednie oceny cząstkowe, stwarzają
duże możliwości w zakresie analizy porównawczej;
- łatwość zastosowania oraz aktualność - opiera się ono wyłącznie na ogólnodostępnych
źródłach danych, w tym w szczególności raportach rocznych oraz informacjach
ujawnianych przez przedsiębiorstwa na ich firmowych stronach internetowych;
- rynkowy punkt widzenia - na potrzeby opracowania aparatu matematycznego zastosowanego w
modelu przeprowadzono badanie ankietowe dotyczące postrzegania przez analityków oraz
indywidualnych inwestorów giełdowych różnych cząstkowych kryteriów oceny innowacyjności
oraz ich wpływu na bardziej złożone kategorie.
Wprowadzenie
Rozdział 1
Teoretyczne aspekty innowacyjności produktowej przedsiębiorstw
1.1.Istota i znaczenie zmian o charakterze innowacyjnym
1.2.Zagadnienia podstawowe - innowacja, innowacyjność, przedsiębiorstwo innowacyjne
1.3.Specyfika i rodzaje innowacji produktowych
1.4.Uwarunkowania działalności innowacyjnej w przedsiębiorstwach
1.5.Różne podejścia do oceny innowacyjności produktowej przedsiębiorstw
Rozdział 2
Ogólna koncepcja modelu oceny innowacyjności produktowej przedsiębiorstw
2.1.Podstawowe założenia modelu
2.2.Źródła danych o działalności innowacyjnej przedsiębiorstw
2.3.Kryteria oceny innowacyjności produktowej
2.4.Struktura modelu oceny innowacyjności produktowej przedsiębiorstw
Rozdział 3
Elementy teorii zbiorów rozmytych
3.1.Geneza zbiorów rozmytych oraz ich zastosowanie
3.2.Podstawowe pojęcia teorii zbiorów rozmytych
3.3.Operacje na zbiorach rozmytych
3.4.Zmienna lingwistyczna i reguły rozmyte
3.5.Modele rozmyte
Rozdział 4
Budowa modelu rozmytego oceny innowacyjności produktowej przedsiębiorstw
4.1.Ustalenia dotyczące obliczeń w modułach z logiką rozmytą
4.2.Ogólny podział przestrzeni wartości zmiennych modelu
4.3.Budowa baz wiedzy
Rozdział 5
Ocena innowacyjności produktowej wybranych spółek notowanych na GPW w Warszawie
5.1.Charakterystyka podmiotów badania
5.2.Podział przestrzeni wartości zmiennych wejściowych modelu dla badanych spółek
5.3.Przebieg obliczeń oraz uzyskane wyniki
5.3.1.Ocena potencjalnej innowacyjności produktowej
5.3.2.Ocena rezultatywnej innowacyjności produktowej
5.3.3.Ocena ogólnej innowacyjności produktowej
Zakończenie
Załączniki
Załącznik 1. Dane do obliczeń kryteriów oceny potencjalnej innowacyjności produktowej
badanych podmiotów
Załącznik 2. Dane na potrzeby oceny innowacyjności produktów stanowiących ofertę
rynkową badanych podmiotów
Załącznik 3. Wykresy rozkładu wartości zmiennych wejściowych do modelu
Załącznik 4. Obliczenia cząstkowe oraz wyniki końcowe ocen dokonań badanych podmiotów
w obszarach produktów o niskim, średnim i wysokim poziomie innowacyjności
Bibliografia
Wykaz materiału źródłowego
Raporty roczne badanych spółek informatycznych
226 stron, Format: 15.5x22.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|