Finansowanie startupów
Poradnik przedsiębiorcy
Startupy powstają dzięki nowatorskim pomysłom, energii i zaangażowaniu. Do sukcesu
potrzebują jeszcze mniejszych lub większych pieniędzy. Niestety, pozyskanie źródła
finansowania stanowi duże wyzwanie. Inwestowanie w startupy wiąże się ze sporym
ryzykiem i bez zapoznania się z konkretnymi analizami żaden podmiot nie podejmie decyzji
o wyłożeniu potrzebnej kwoty. Z kolei początkujący przedsiębiorcy nie zdają sobie z
tego sprawy i szukają finansowania w niewłaściwy sposób, nie rozumiejąc myślenia
inwestorów i banków.
Niniejsza książka jest szczegółowym przewodnikiem, dzięki któremu pozyskasz
środki finansowe niezbędne do uruchomienia startupu.
Opisano tu trudny proces budowania porozumienia i przygotowywania się do prezentacji
projektów inwestorom. Są także porady dotyczące tego, co powinni robić
przedsiębiorcy, aby opracować projekt startupu i zminimalizować związane z nim ryzyko
na tyle, żeby stał się atrakcyjny dla profesjonalnych inwestorów. Wyjaśniono tu
podstawowe wady i zalety pozyskiwania środków z różnych źródeł, włączając w to
rodzinę i znajomych, a także czym są akceleratory i inkubatory biznesu, jak działają
aniołowie biznesu i kiedy rozważyć pozyskanie funduszu typu venture capital. Bardzo
cennym elementem książki jest wyczerpujące omówienie zasad tworzenia materiałów
informacyjnych dla inwestorów.
W tej książce między innymi:
zasady poszukiwania inwestorów
najskuteczniejsze metody ubiegania się o finansowanie
pozyskiwanie finansowania od banków, aniołów biznesu i ze środków publicznych
przygotowywanie materiałów informacyjnych dla inwestorów
mało znane strategie zdobywania finansowania
- Wstęp do polskiego wydania (4)
- Podziękowania (6)
- Przedmowa (7)
- O Nicolaju Hojerze Nielsenie (8)
- Wprowadzenie (9)
Rozdział 1. Czy naprawdę potrzebujesz zewnętrznego finansowania? (11)
Rozdział 2. Profil ryzyka i zysku Twojego startupu (21)
Rozdział 3. Kto inwestuje w co i kiedy (35)
Rozdział 4. Dlaczego nie potrafisz znaleźć inwestora? (47)
Rozdział 5. Współzałożyciele to pierwsi inwestorzy (59)
Rozdział 6. Finansowanie przez znajomych i rodzinę (77)
Rozdział 7. Akceleratory startupów (91)
Rozdział 8. Aniołowie biznesu (109)
Rozdział 9. Kapitał wysokiego ryzyka (129)
Rozdział 10. Finansowanie publiczne (161)
Rozdział 11. Banki (181)
Rozdział 12. Crowdfunding, czyli finansowanie społecznościowe (189)
Rozdział 13. Jak kontaktować się z inwestorami? (219)
Rozdział 14. Przewodnik po materiałach dla inwestorów (233)
- Zakończenie - co dalej? (266)
- Wybrana bibliografia (267)
- Referencje (268)
272 strony, Format: 23.6x19.6, oprawa miękka