wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

C# 7.0 W PIGUŁCE


ALBAHARI J. ALBAHARI B.

wydawnictwo: HELION, 2018, wydanie VII

cena netto: 131.39 Twoja cena  124,82 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

C# 7.0 w pigułce


C# jest uważany za flagowy projekt firmy Microsoft. Język ten charakteryzuje się niezwykłą elastycznością i wszechstronnością. Udostępnia wysokopoziomowe abstrakcje, takie jak wyrażenia, zapytania i kontynuacje asynchroniczne, ale też pozwala na korzystanie z mechanizmów niskopoziomowych. W efekcie dzięki takim konstrukcjom, jak własne typy wartościowe programisty czy opcjonalne wskaźniki, można znacząco zwiększyć wydajność aplikacji. Wersja 7.0 jest kolejną poważną aktualizacją języka. Zapoznanie się z tymi zmianami będzie bardzo ważne dla każdego programisty piszącego w C#.

Niniejsza książka jest kolejnym, uzupełnionym i zaktualizowanym wydaniem cenionego kompendium wiedzy o C#, CLR oraz o związanej z C# platformie.

Napisano ją z myślą o programistach na co najmniej średnim poziomie zaawansowania. W zrozumiały, a równocześnie dogłębny sposób wyjaśniono takie trudne kwestie, jak współbieżność, bezpieczeństwo i domeny aplikacji. Informacje o nowych składnikach języka C# 6.0 i 7.0, a także o związanej z nim platformie zostały oznaczone. Szczególnie istotny z punktu widzenia programisty może okazać się rozdział o nowym kompilatorze Roslyn, zwanym kompilatorem usługowym.

Najważniejsze zagadnienia ujęte w książce:

  • składnia, typy oraz zmienne C#

  • wskaźniki, przeciążanie operatorów i wiązanie dynamiczne

  • programowanie współbieżne i asynchroniczne, praca z wątkami i programowanie równoległe

  • rdzenne technologie i techniki platformy .NET Framework, w tym LINQ, XML, kolekcje, kontrakty kodu, zarządzanie pamięcią, refleksja, programowanie dynamiczne

  • kompilator Roslyn, w tym jego architektura, struktura drzewa składni i model semantyczny


    Wstęp (11)

    1. Wprowadzenie do C# i .NET Framework (15)

    • Obiektowość (15)
    • Bezpieczeństwo typów (16)
    • Zarządzanie pamięcią (17)
    • Platformy (17)
    • Powiązania C# z CLR (17)
    • CLR i .NET Framework (18)
    • Inne platformy (18)
    • Historia C# w pigułce (22)

    2. Podstawy języka C# (29)

    • Pierwszy program w języku C# (29)
    • Składnia (32)
    • Podstawy typów (34)
    • Typy liczbowe (42)
    • Typ logiczny i operatory (50)
    • Łańcuchy znaków i pojedyncze znaki (52)
    • Tablice (54)
    • Zmienne i parametry (58)
    • Wyrażenia i operatory (67)
    • Operatory null (72)
    • Instrukcje (73)
    • Przestrzenie nazw (82)

    3. Tworzenie typów w języku C# (89)

    • Klasy (89)
    • Dziedziczenie (104)
    • Typ object (113)
    • Struktury (117)
    • Modyfikatory dostępu (118)
    • Interfejsy (120)
    • Wyliczenia (125)
    • Typy zagnieżdżone (128)
    • Typy generyczne (130)

    4. Zaawansowane elementy języka C# (143)

    • Delegaty (143)
    • Zdarzenia (151)
    • Wyrażenia lambda (158)
    • Metody anonimowe (162)
    • Instrukcje try i wyjątki (163)
    • Wyliczanie i iteratory (171)
    • Typy wartościowe dopuszczające wartość null (176)
    • Metody rozszerzające (181)
    • Typy anonimowe (184)
    • Krotki (C# 7) (185)
    • Atrybuty (188)
    • Atrybuty informacji wywołującego (190)
    • Wiązanie dynamiczne (192)
    • Przeciążanie operatorów (199)
    • Niebezpieczny kod i wskaźniki (202)
    • Dyrektywy preprocesora (206)
    • Dokumentacja XML (208)

    5. Ogólny zarys platformy (213)

    • .NET Standard 2.0 (215)
    • CLR i rdzeń platformy (217)
    • Technologie praktyczne (221)

    6. Podstawowe wiadomości o platformie (229)

    • Obsługa łańcuchów i tekstu (229)
    • Data i godzina (242)
    • Daty i strefy czasowe (249)
    • Formatowanie i parsowanie (255)
    • Standardowe łańcuchy formatu i flagi parsowania (260)
    • Inne mechanizmy konwersji (267)
    • Globalizacja (271)
    • Praca z liczbami (272)
    • Wyliczenia (276)
    • Struktura Guid (279)
    • Sprawdzanie równości (280)
    • Określanie kolejności (289)
    • Klasy pomocnicze (293)

    7. Kolekcje (297)

    • Przeliczalność (297)
    • Interfejsy ICollection i IList (304)
    • Klasa Array (308)
    • Listy, kolejki, stosy i zbiory (316)
    • Słowniki (324)
    • Kolekcje i pośredniki z możliwością dostosowywania (330)
    • Dołączanie protokołów równości i porządkowania (336)

    8. Zapytania LINQ (343)

    • Podstawy (343)
    • Składnia płynna (345)
    • Wyrażenia zapytań (351)
    • Wykonywanie opóźnione (355)
    • Podzapytania (361)
    • Tworzenie zapytań złożonych (364)
    • Strategie projekcji (368)
    • Zapytania interpretowane (370)
    • LINQ to SQL i Entity Framework (376)
    • Budowanie wyrażeń zapytań (389)

    9. Operatory LINQ (395)

    • Informacje ogólne (396)
    • Filtrowanie (399)
    • Projekcja (403)
    • Łączenie (414)
    • Porządkowanie (421)
    • Grupowanie (424)
    • Operatory zbiorów (427)
    • Metody konwersji (428)
    • Operatory elementów (431)
    • Metody agregacyjne (433)
    • Kwantyfikatory (437)
    • Metody generujące (438)

    10. LINQ to XML (441)

    • Przegląd architektury (441)
    • Informacje ogólne o X-DOM (442)
    • Tworzenie drzewa X-DOM (445)
    • Nawigowanie i wysyłanie zapytań (448)
    • Modyfikowanie drzewa X-DOM (452)
    • Praca z wartościami (455)
    • Dokumenty i deklaracje (458)
    • Nazwy i przestrzenie nazw (461)
    • Adnotacje (466)
    • Projekcja do X-DOM (467)

    11. Inne technologie XML (473)

    • Klasa XmlReader (474)
    • Klasa XmlWriter (482)
    • Typowe zastosowania klas XmlReader i XmlWriter (484)
    • XSD i sprawdzanie poprawności schematów (488)
    • XSLT (491)

    12. Zwalnianie zasobów i mechanizm usuwania nieużytków (493)

    • IDisposable, Dispose i Close (493)
    • Automatyczne usuwanie nieużytków (499)
    • Finalizatory (501)
    • Jak działa mechanizm usuwania nieużytków? (506)
    • Wycieki pamięci zarządzanej (511)
    • Słabe odwołania (515)

    13. Diagnostyka i kontrakty kodu (519)

    • Kompilacja warunkowa (520)
    • Debugowanie i klasy monitorowania (523)
    • Integracja z debuggerem (526)
    • Procesy i wątki procesów (528)
    • Klasy StackTrace i StackFrame (529)
    • Dziennik zdarzeń Windows (530)
    • Liczniki wydajności (533)
    • Klasa Stopwatch (538)

    14. Współbieżność i asynchroniczność (539)

    • Wprowadzenie (539)
    • Wątkowanie (540)
    • Zadania (557)
    • Reguły asynchroniczności (565)
    • Funkcje asynchroniczne w języku C# (570)
    • Wzorce asynchroniczności (586)
    • Wzorce uznane za przestarzałe (594)

    15. Strumienie i wejście-wyjście (599)

    • Architektura strumienia (599)
    • Użycie strumieni (601)
    • Adapter strumienia (614)
    • Kompresja strumienia (622)
    • Praca z plikami w postaci archiwum ZIP (624)
    • Operacje na plikach i katalogach (625)
    • Plikowe operacje wejścia-wyjścia w UWP (635)
    • Mapowanie plików w pamięci (638)
    • Odizolowany magazyn danych (641)

    16. Sieć (643)

    • Architektura sieci (643)
    • Adresy i porty (646)
    • Adresy URI (647)
    • Klasy po stronie klienta (649)
    • Praca z HTTP (661)
    • Utworzenie serwera HTTP (667)
    • Użycie FTP (670)
    • Użycie DNS (672)
    • Wysyłanie poczty elektronicznej za pomocą SmtpClient (673)
    • Użycie TCP (673)
    • Otrzymywanie poczty elektronicznej POP3 za pomocą TCP (677)
    • TCP w środowisku uruchomieniowym Windows (679)

    17. Serializacja (681)

    • Koncepcje serializacji (681)
    • Serializacja kontraktu danych (685)
    • Kontrakty danych i kolekcje (695)
    • Rozszerzenie kontraktu danych (697)
    • Serializacja binarna (700)
    • Atrybuty serializacji binarnej (702)
    • Serializacja binarna za pomocą ISerializable (706)
    • Serializacja XML (709)

    18. Zestawy (719)

    • Co znajduje się w zestawie? (719)
    • Silne nazwy i podpisywanie zestawu (724)
    • Nazwy zestawów (727)
    • Technologia Authenticode (730)
    • Global Assembly Cache (734)
    • Zasoby i zestawy satelickie (736)
    • Wyszukiwanie i wczytywanie zestawów (745)
    • Wdrażanie zestawów poza katalogiem bazowym (750)
    • Umieszczenie w pojedynczym pliku wykonywalnym (751)
    • Praca z zestawami, do których nie ma odwołań (753)

    19. Refleksja i metadane (755)

    • Refleksja i aktywacja typów (756)
    • Refleksja i wywoływanie składowych (762)
    • Refleksja dla zestawów (774)
    • Praca z atrybutami (775)
    • Generowanie dynamicznego kodu (781)
    • Emitowanie zestawów i typów (787)
    • Emitowanie składowych typów (791)
    • Emitowanie generycznych typów i klas (796)
    • Kłopotliwe cele emisji (798)
    • Parsowanie IL (801)

    20. Programowanie dynamiczne (807)

    • Dynamiczny system wykonawczy języka (807)
    • Unifikacja typów liczbowych (809)
    • Dynamiczne wybieranie przeciążonych składowych (810)
    • Implementowanie obiektów dynamicznych (816)
    • Współpraca z językami dynamicznymi (819)

    21. Bezpieczeństwo (821)

    • Code Access Security (821)
    • Tożsamość i role (822)
    • Zabezpieczenia systemu operacyjnego (825)
    • Kryptografia (827)
    • Windows Data Protection (828)
    • Obliczanie skrótów (829)
    • Szyfrowanie symetryczne (831)
    • Szyfrowanie kluczem publicznym i podpisywanie (835)

    22. Zaawansowane techniki wielowątkowości (839)

    • Przegląd technik synchronizacji (840)
    • Blokowanie wykluczające (840)
    • Blokady i bezpieczeństwo ze względu na wątki (848)
    • Blokowanie bez wykluczania (854)
    • Sygnalizacja przy użyciu uchwytów zdarzeń oczekiwania (859)
    • Klasa Barrier (867)
    • Leniwa inicjalizacja (868)
    • Pamięć lokalna wątku (871)
    • Metody Interrupt i Abort (873)
    • Metody Suspend i Resume (874)
    • Zegary (875)

    23. Programowanie równoległe (879)

    • Dlaczego PFX? (879)
    • PLINQ (882)
    • Klasa Parallel (895)
    • Równoległe wykonywanie zadań (901)
    • Klasa AggregateException (910)
    • Kolekcje współbieżne (913)
    • Klasa BlockingCollection (916)

    24. Domeny aplikacji (921)

    • Architektura domeny aplikacji (921)
    • Tworzenie i likwidowanie domen aplikacji (923)
    • Posługiwanie się wieloma domenami aplikacji (924)
    • Metoda DoCallBack (926)
    • Monitorowanie domen aplikacji (927)
    • Domeny i wątki (927)
    • Dzielenie danych między domenami (929)

    25. Współdziałanie macierzyste i poprzez COM (935)

    • Odwołania do natywnych bibliotek DLL (935)
    • Szeregowanie (936)
    • Wywołania zwrotne z kodu niezarządzanego (939)
    • Symulowanie unii C (939)
    • Pamięć współdzielona (940)
    • Mapowanie struktury na pamięć niezarządzaną (943)
    • Współpraca COM (946)
    • Wywołanie komponentu COM z C# (948)
    • Osadzanie typów współpracujących (952)
    • Główne moduły współpracujące (952)
    • Udostępnianie obiektów C# dla COM (953)

    26. Wyrażenia regularne (955)

    • Podstawy wyrażeń regularnych (956)
    • Kwantyfikatory (960)
    • Asercje o zerowej wielkości (961)
    • Grupy (964)
    • Zastępowanie i dzielenie tekstu (965)
    • Receptury wyrażeń regularnych (967)
    • Leksykon języka wyrażeń regularnych (970)

    27. Kompilator Roslyn (975)

    • Architektura Roslyn (976)
    • Drzewa składni (977)
    • Kompilacja i model semantyczny (991)

    Skorowidz (1003)


1024 strony, Format: 24.5x17.0, oprawa twarda

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022