Strategie komunikowania podmiotów politycznych w Polsce w mediach społecznościowych
Monografia Strategie komunikowania podmiotów politycznych
w Polsce w mediach społecznościowych wyróżnia się pozytywnie ze względu na
zaproponowaną nietuzinkową optykę łączącą w sobie wiedze medioznawczą i
komunikologiczną z perspektywą politologiczną, [...] pokazuje czytelnikowi politykę
rozumianą per se, ale przede wszystkim jej uwikłanie w rozmaite konteksty medialne,
od których w dobie powszechnej mediatyzacji uciec nie sposób [...] Przedmiotem swojego
zainteresowania dr Małgorzata Adamik-Szysiak uczyniła złoty trójkąt - media, polityków
i obywateli, snując wokół tej triady rozważania. [...] Narracja wiedzie czytelnika od
treści ogólnych, pozwalających umieścić rozważania badaczki w szerokim kontekście
teoretycznym, ku tematyce szczegółowej, eksplorowanej w empirycznej części pracy.
Kategorie analityczne, którymi posiłkuje się Autorka przekonują, że miała pomysł na
tę pracę i konsekwentnie go zrealizowała, aż po etap empirycznej weryfikacji hipotez
badawczych. [...] To monografia interesująca poznawczo, niebanalna, skłaniająca do twórczej
refleksji [...] Połączenie ze sobą perspektywy medioznawczej z politologiczną, a
także mariaż koncepcji teoretycznych - również tych najnowszych - z empirią sprawia,
że rozprawę czyta się z prawdziwym zainteresowaniem.
Z recenzji dr hab. Magdaleny Szpunar
Wstęp 9
Rozdział 1. Strategie (sieciowego) komunikowania politycznego a mediatyzacja
polityki 27
1.1. Istota, definicje i typologie strategii (sieciowego) komunikowania politycznego . 27
1.2. Profesjonalizacja i marketyzacja komunikowania politycznego . 57
1.3. Mediatyzacja i hybrydyzacja komunikowania politycznego – logika mediów społecznościowych
. 76
Rozdział 2. Media społecznościowe przestrzenią komunikowania politycznego
. 101
2.1. Istota, definicje i klasyfikacje mediów społecznościowych . 101
2.2. Media społecznościowe w politycznych strategiach komunikacyjnych na poziomie
marketingu 2.0 i 3.0 . 112
2.3. Media społecznościowe a partycypacja polityczna – potencjalni wyborcy generacji Y
i Z 138
2.3.1. E-społeczność marki politycznej . 151
2.4. Kluczowe media społecznościowe jako platformy komunikowania politycznego 160
2.4.1. YouTube . 160
2.4.2. Facebook . 171
2.4.3. Twitter . 179
Rozdział 3. Strategie komunikowania wyborczego w mediach społecznościowych
. 201
3.1. Profesjonalizacja i modernizacja komunikowania wyborczego w kontekście wykorzystania
mediów społecznościowych . 201
3.2. Media społecznościowe w strategiach komunikowania wyborczego na przykładzie
polskich elekcji w 2015 roku . 223
3.2.1. Kampania prezydencka . 235
3.2.2. Kampania parlamentarna . 284
3.2.3. Konkluzje – typologia strategii komunikowania wyborczego w mediach społecznościowych
. 326
Rozdział 4. Media społecznościowe narzędziem politycznej kampanii
permanentnej w świetle badań empirycznych 331
4.1. Polityczna kampania permanentna . 331
4.1.1. Polityczna kampania permanentna w mediach społeczościowych . 341
4.2. Wydarzenia i pseudowydarzenia medialne w mediach społecznościowych z perspektywy
podmiotów politycznych w okresie międzywyborczym – studia przypadków . 367
4.2.1. Bilanse rządów . 376
4.2.2. Grudniowy kryzys parlamentarny 395
4.2.3. „Wakacje parlamentarne” 415
Zakończenie . 435
Bibliografia . 447
Aneks 1 . 489
Aneks 2 . 493
Aneks 3 . 503
Spis tabel, wykresów, rysunków i ilustracji . 521
Indeks osobowy 529
538 stron, Format: 22.8x24.6, oprawa twarda