Antologia tekstów Katedry Technologii Informacyjnych Mediów Tom 1
Rozwój technologii informacyjnych zwiększył znacznie
możliwości badawcze i innowacyjne w zakresie Nauk o Mediach. Zaowocowały one
osiągnięciami w zakresie cyfryzacji, komunikacji i mediów. Dostęp do przekazu
medialnego na szeroką skalę, niezależnie od czasu i miejsca, wpłynął na
zaangażowanie młodych ludzi w zgłębianie tajników nowych mediów. Wiąże się to również
z zapotrzebowaniem rynku pracy na kompetencje specjalistów w tej dziedzinie.
Zasadność konwergencji technologii informacyjnych i mediów spowodowała powołanie
kierunku studiów – Logistyka Mediów na Wydziale Dziennikarstwa Informacji i
Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. Studenci tego kierunku rozwijają swoją wiedzę i
umiejętności w zakresie zastosowania nowoczesnych technologii w mediach, praktycznego
ich wykorzystania, a także zarządzania przedsiębiorstwami medialnymi. Zwieńczeniem
studiów są prace dyplomowe. Dokumentują one obszar zainteresowań absolwentów, ich
dociekliwość badawczą oraz umiejętności pisarskie. Ogólnie – dorosłość
zawodową.
Niniejsza publikacja stanowi zbiór, wybranych spośród
najlepszych prac dyplomowych, które powstały na Logistyce w roku akademickim 2015/2016.
Opiekę merytoryczną nad pracami licencjackimi pełnili pracownicy Katedry Technologii
Informacyjnych Mediów oraz współpracownicy. Zaprezentowane prace to efekt odbytych
seminariów dyplomowych, dyskusji, sporów, wymiany doświadczeń. Cechuje je merytoryczny
język, właściwy układ, odpowiednio sformułowana hipoteza, która została
potwierdzona za pomocą dopracowanej metodologii. Wykorzystana literatura, zarówno polska
jak i obcojęzyczna, dobrana przez Autorów prac, jest aktualna oraz zgodna z
prezentowanymi tematami. Przypisy oraz spisy form graficznych użyte w tekstach publikacji
są odpowiednie do poziomu prac. Zawarte w niniejszej publikacji opracowania zawierają
wartościowe i aktualne informacje niezbędne każdemu studentowi Logistyki. Ponadto
stanowią przykłady prac dyplomowych.
Z Wprowadzenia
Specjalizacja: Technologie Informacyjne Mediów
Marcin Chlewicki
Mouse tracking jako narzędzie do oceny strony internetowej 11
Jakub Grel
Wirtualne spacery – Street View Trusted, jako narzędzie e-marketingu 29
Jerzy Mach
Personalizacja reklam w IPTV 67
Robert Nałęcz
Problem bezpieczeństwa zasobów ukrytej sieci 83
Ilona Rutkowska
Bezpieczeństwo informacji w przedsiębiorstwie 115
Joanna Stankiewicz
Bitcoin – przykład potencjału informacyjnego sieci 147
Wiktoria Szwejk
Rafinacja danych sieciowych dla celów komercyjnych 171
Magdalena Tatarek
Technologia VR – wykorzystanie i zagrożenia 193
Piotr Wielgus
Nowe technologie w systemach zarządzania bezpieczeństwem w obiektach publicznych.
Studium przypadku Instytutu Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego 223
Rafał Zimoch
Inteligentne parkingi w smart cities 255
Specjalizacja: Logistyka i Marketing w Mediach
Beata Czarnecka
Kreowanie wizerunku przedsiębiorstwa medialnego poprzez działanie społecznej
odpowiedzialności biznesu. Analiza przypadku TVN S.A. 285
Katarzyna Czeżyk-Zielińska
Snapchat jako alternatywny kanał dystrybucji treści 315
Magdalena Furgał
Autopromocja i autocross promocja w serwisach informacyjnych na podstawie „Wiadomości”
i „Wydarzeń” 343
Aleksandra Jarosz
Komunikacja marketingowa w medium społecznościowym Instagram 383
Aleksandra Kosyl
Hashtag marketing produktów trudnych na przykładzie branży tytoniowej (Philip Morris,
Marlboro) 417
Aleksandra Kuligowska
Rola city placement w promocji polskich miast 453
Zuzanna Łukawska
Narzędzia kreowania wizerunku marki spersonalizowanej w mediach społecznościowych na
przykładzie profili Magdy Gessler 493
Daria Mrozowicz
Społeczna odpowiedzialność Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy 535
564 strony, Format: 17.0x25.0cm, oprawa miękka