|
ZACHOWANIA RYNKOWE MIKRO- MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW W POLSCE DIAGNOZA ANALIZA SCENARIUSZE ROZWOJU
STEINEROWSKA-STREB I. wydawnictwo: C.H. BECK, 2017, wydanie Icena netto: 100.00 Twoja cena 95,00 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Zachowania rynkowe mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce
Diagnoza, analiza, scenariusze rozwoju
W publikacji zgromadzono bogaty materiał empiryczny, który dostarcza informacji na
temat podobieństw i różnic występujących w obrębie zachowań rynkowych mikro-,
małych i średnich przedsiębiorstw. Rezultaty zaprezentowanych badań prowadzą do
konkluzji, że można wyróżnić dwa odmienne rodzaje tych zachowań: inercyjne i
kongruentne.
Wyróżnikami książki są:
kompleksowe, dyskursywne spojrzenie na problematykę zachowań rynkowych mikro-, małych i
średnich przedsiębiorstw z uwzględnieniem wielkości jako wewnętrznego czynnika
determinującego te zachowania,
diagnoza zachowań rynkowych mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce
prowadząca do zidentyfikowania stymulant i destymulant ich rozwoju,
rozpoznanie podobieństw i różnic występujących w obrębie zachowań rynkowych mikro-,
małych i średnich przedsiębiorstw,
wprowadzony podział zachowań rynkowych mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw ze
względu na intensywność działań podejmowanych przez przedsiębiorstwa w interakcji z
otoczeniem,
wskazanie zmiennych, które są podstawowymi wyróżnikami inercji i kongruencji w
zachowaniach rynkowych przedsiębiorstw,
opracowane, na podstawie wyników badań, scenariusze rozwoju zachowań rynkowych mikro-,
małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce.
Adresatami książki są przedstawiciele biznesu oraz instytucji z otoczenia
przedsiębiorstw, a także analitycy, wykładowcy i studenci kierunków ekonomicznych. Książka
może być także źródłem inspiracji dla osób prowadzących prace badawczo-naukowe,
uzyskane rezultaty wskazują bowiem kierunki dalszych badań.
Wstęp
1. Przedsiębiorstwo i jego zachowania rynkowe
1.1. Istota przedsiębiorstwa w świetle teorii ekonomii oraz nauk o zarządzaniu
1.2. Zasoby warunkujące funkcjonowanie przedsiębiorstw
1.3. Zachowania rynkowe przedsiębiorstw z perspektywy makro- oraz mikroekonomicznej
2. Cechy szczególne mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw
2.1. Kryteria używane przy kategoryzacji mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw i
ich wykorzystanie w powszechnie stosowanych definicjach
2.2. Cechy mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw na tle cech dużych przedsiębiorstw
2.3. Znaczenie mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw we współczesnych
gospodarkach rynkowych
2.4. Rozwój mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce i zmiany w ich
zachowaniach rynkowych
3. Czynniki determinujące zachowania rynkowe mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw
3.1. Otoczenie makroekonomiczne a zachowania rynkowe mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw
3.2. Wpływ czynników mezo- i mikrootoczenia na zachowania rynkowe mikro-, małych i średnich
przedsiębiorstw
3.3. Wewnętrzne uwarunkowania zachowań rynkowych mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw
4. Zachowania rynkowe mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw - wyniki badań
empirycznych
4.1. Metodyka badań pierwotnych i charakterystyka badanej populacji
4.2. Zachowania rynkowe badanych przedsiębiorstw oraz ich zróżnicowanie w zależności
od wielkości przedsiębiorstwa
4.3. Inercja i kongruencja zachowań rynkowych mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw
4.4. Scenariusze rozwoju zachowań rynkowych mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw
oraz rekomendacje w odniesieniu do polityki wsparcia działalności tych podmiotów
Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków
Załączniki
Załącznik 1. Wyniki regresji logistycznej za 2008 rok dla zmiennej niezależnej: wielkość
przedsiębiorstwa
Załącznik 2. Wyniki regresji logistycznej za 2009 rok dla zmiennej niezależnej: wielkość
przedsiębiorstwa
Załącznik 3. Wyniki regresji logistycznej za 2010 rok dla zmiennej niezależnej: wielkość
przedsiębiorstwa
Załącznik 4. Kwestionariusz ankietowy przygotowany na potrzeby badania
Indeks
186 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|