wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 36.00 34,20   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

ERNEST HEMINGWAY


ŁUCZAK B.E. RED.

wydawnictwo: WYD UW, 2017, wydanie I

cena netto: 36.00 Twoja cena  34,20 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Ernest Hemingway


Zbiór esejów przedstawiających współczesny stan badań nad prozą Hemingwaya, reprezentujących różne metodologie badawcze oraz sposoby jej odbioru.

Przedkładając interpretacyjne bogactwo nad krytyczny konsensus, autorzy pokazują różnorodność twórczości mistrza z Key West i starają się przekonać czytelników, że do jego dzieł warto wracać.

W pierwszej połowie XX wieku twórczość Hemingwaya była utożsamiana z mitem amerykańskiej wolności intelektualnej, a przyznana w 1952 roku Nagroda Nobla została odebrana jako potwierdzenie wyjątkowego charakteru jego prozy, eksponującej godność i humanizm zwykłego człowieka. Śledząc z upływem czasu odbiór dzieł Hemingwaya, można dostrzec radykalny spadek zainteresowania nimi, zapoczątkowany w latach 70.

• Dlaczego Hemingway – kultowy pisarz w latach 40. i 50. – został odsunięty na literacki margines przez następne generacje czytelników?
• Dlaczego proza Hemingwaya przestała pobudzać literacką wyobraźnię odbiorców?
• Czy relegowanie Hemingwaya z głównego nurtu literackiego to posunięcie słuszne?
• Czy dzieła Hemingwaya wciąż są w stanie nawiązać kontakt ze współczesnym czytelnikiem, czy też stanowią jedynie muzealny dokument swoich czasów?


Ewa Barbara Łuczak
Wstęp
Ernest Hemingway: ostatni z wielkich modernistów 7
Lucyna Aleksandrowicz-Pędich
Śmierć w opowiadaniach Hemingwaya Obóz indiański, Krótkie szczęśliwe życie Franciszka Macombera i Rogi byka  21
Ewa Barbara Łuczak
Czyja Ameryka? Wiosenne potoki jako krytyka dyskursu eugenicznego   37
Paweł Jędrzejko
Zagubione pokolenia: Auschwitz, Guernica i wyczerpany język. Wokół powieści Słońce też wschodzi Ernesta Hemingwaya . 57
Anna Pochmara
Bohaterowie w bezruchu. Przedstawienia męskości w zbiorze Mężczyźni bez kobiet a zmiany w ideologiach genderowych na początku XX wieku . 75
Marek Paryż
Wojna jest prosta: Pożegnanie z bronią . 103
Justyna Włodarczyk
Zielone wzgórza Afryki: dobre zwierzę to martwe zwierzę? . 125
Alicja Piechucka
Ekranizować i nie ekranizować, czyli jak Faulkner i filmowcy czytali Hemingwaya: Mieć i nie mieć 143
Ewa Barbara Łuczak
Czytając „obcego”: poszukiwanie kosmopolityzmu w Komu bije dzwon 173
Mirosława Buchholtz
Hem y „Cuba libre”: Stary człowiek i morze  195
Zbigniew Maszewski
O głodzie i dyscyplinie w Ruchomym święcie Ernesta Hemingwaya . 233
Zuzanna Ładyga
„Kto jest typem destrukcyjnym?” - Rajski ogród . 255
Zbigniew Maszewski
O tym, co realne i nierealne w Pod Kilimandżaro Ernesta Hemingwaya . 267
Kamil Chrzczonowicz
Nie taki Hemingway poważny, jak go malują. Humor w Listach młodego Hemingwaya 281


302 strony, Format: 13.6x20.8, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022