|
MENTALNOŚĆ ZAŁOŻYCIELA JAKO PODSTAWA SUKCESU FIRMY
ZOOK C. ALLEN J. wydawnictwo: MT BIZNES, 2017, wydanie Icena netto: 39.89 Twoja cena 37,90 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Mentalność założyciela jako podstawa sukcesu firmy
Pokonaj
bariery hamujące wzrost!
Dlaczego tak trudno jest
osiągnąć i utrzymać opłacalny wzrost? Większość menedżerów zarządza swoimi
firmami tak, jak gdyby rozwiązanie tego problemu leżało w środowisku zewnętrznym:
znajdź atrakcyjny rynek, zbuduj odpowiednią strategię, zdobądź nowych klientów.
Jednak gdy Chris Zook i
James Alen z Bain & Company bliżej przeanalizowali tę kwestię, okazało się, że
za niezrealizowanie celów wzrostowych w 90 procentach odpowiedzialne są czynniki
wewnętrzne, a nie zewnętrze - takie jak oddalenie się od pracowników pierwszej linii,
problemy z odpowiedzialnością, mnożenie procesów i biurokracji, by wymienić choć
kilka. Co więcej, niemal wszystkie firmy przechodzą przez takie same przewidywalne
kryzysy w takich samych, ściśle określonych fazach wzrostu. Nawet w przypadku zdrowych
organizacji te kryzysy, jeśli nie zostaną właściwie potraktowane, tłumią zdolność
firmy do dalszego wzrostu i mogą stać się przyczyną spadków. Najważniejszym
wnioskiem z badań Zooka i Allena jest konieczność zarządzania tymi punktami zapalnymi
w rozwoju firmy poprzez przyjęcie "mentalności założyciela" - zachowań i
sposobów myślenia, jakimi zazwyczaj wykazuje się odważny i ambitny założyciel.
Aby móc przywrócić
firmie odpowiednie tempo, koncentrację i na nowo powiązać ją z klientami, należy
mieć:
- typową dla buntownika
jasną wizję i poczucie celu,
- zdecydowany sposób myślenia
właściciela,
- nieustającą obsesję
na temat pierwszej linii.
Oparta na
dziesięcioletnich badaniach autorów nad firmami z ponad czterdziestu krajów Mentalność
założyciela jako podstawa sukcesu firmy poprzez szczegółowe analizy i inspirujące
przykłady pokazuje, w jaki sposób każdy lider - nie tylko założyciel - może
wdrożyć i zastosować sposób myślenia założyciela w swojej organizacji, aby
skierować ją na ścieżkę trwałego wzrostu.
Jako
założyciel mojej firmy doskonale rozumiem i czuję tematy podnoszone w książce
"Mentalność założyciela jako podstawa sukcesu firmy", szczególnie te
dotykające znaczenia wysokiego tempa działania, koncentracji oraz zdolności
inwestowania w dłuższej perspektywie.
Michael
Dell, założyciel i dyrektor generalny Dell Inc.
Zook
i Allen dzielą się z nami swoimi bezcennymi spostrzeżeniami na temat ochrony
założycielskiego celu, perspektyw i energii firmy poprzez zapobieganie negatywnym
wpływom procesu instytucjonalizacji. Ich książka stała się dla mnie i mojego zespołu
instrumentem, który pomógł kształtować sposób naszego myślenia o naszej kulturze,
strukturze i modelu biznesowym.
Adrian
Gore, założyciel i dyrektor generalny Discovery Group
Koncepcja
"mentalności założyciela" jest bliska właścicielom firm rodzinnych. Firma
rodzinna zarządzana i rozwijana od początku przez jedną osobę oparta jest na solidnych
fundamentach: wartościach założyciela, jego osobistych przekonaniach i dążeniach do
sukcesu. Te cechy przejmują kolejne pokolenia oraz pracownicy - mimo rozrastania się
firmy rodzinne nie tracą więc wyjątkowości związanej z mentalnością założyciela.
Prowadząc procesy sukcesji, obserwuję często, jak ważne jest, by przekazać również
to, co wydaje się nieuchwytne, a wynika właśnie z mentalności założyciela. Wszystkim
właścicielom przedsiębiorstw, którzy chcą, aby firma na lata zachowała ich
rewolucyjny sposób myślenia i wyjątkową troskę o organizację i klientów, polecam
wskazówki zawarte w tej książce.
Dr
Adrianna Lewandowska, MBA, Prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego
Mentalność
założyciela jako podstawa sukcesu firmy to lektura obowiązkowa dla każdego, kto chce
prowadzić własny biznes - mały i duży. Porady i analizy Chrisa Zooka pokazują, jak
budować firmę, która przetrwa dekady, i jak pokonać największe trudności, które
napotka w tym czasie przedsiębiorca. Przede wszystkim jednak to książka o tym, dlaczego
dążenie do zysku i wzrostu za wszelką cenę może być zabójcze dla biznesu, jego założyciela
i pracowników.
Michał
Wsowski, redaktor serwisu "Business Insider Polska"
Wstęp
Paradoks wzrostu
ROZDZIAŁ 1
Mentalność założyciela - klucz do osiągnięcia trwałego wzrostu
ROZDZIAŁ 2
Trzy przewidywalne kryzysy wzrostu
Jak wielkie firmy gubią drogę podczas rozwoju
ROZDZIAŁ 3
Walka z kryzysem przeciążenia
W jaki sposób mentalność założyciela pozwala pokonać chaos wywołany
wysokim wzrostem
ROZDZIAŁ 4
Wychodzenie ze stagnacji
Jak w fazie spowolnienia wzrostu na nowo odkryć to co uczyniło nas wielkimi
ROZDZIAŁ 5
Jak wyrwać się ze spirali swobodnego spadku
Mentalność założyciela jako narzędzie pozwalające uratować upadającą
firmę
ROZDZIAŁ 6
Plan działania dla liderów
Jak tchnąć mentalność założyciela we wszystkie poziomy organizacji
Bibliografia
Podziękowania
O autorach
214 stron, Format: 14.5x22.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|